Najave i izvješća / 13. ožujka 2010.

Stručni skupovi o ulozi HKO-a te nužnosti cjeloživotnog učenja

AZOO u 2010. i 2011. organizira sedam stručnih skupova za stručne djelatnike na temu HKO-a i cjeloživotnog učenja. HKO bi trebao povezati sve sudionike sustava i spriječiti nesporazume

Stručni skupovi o ulozi HKO-a te nužnosti cjeloživotnog učenjaAgencija za odgoj i obrazovanje u suradnji s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i športa u 2010.  i 2011. godini organizira sedam stručnih skupova za stručne djelatnike odgojno-obrazovnih ustanova na temu Uloga Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (HKO) u prihvaćanju odgovornosti u radu stručnih djelatnika odgojno-obrazovnih ustanova te nužnost cjeloživotnog učenja. Prvi od skupova, na kojem je sudjelovalo više od 50 ravnatelja, stručnih suradnika, učitelja, nastavnika i odgajatelja, održan je 11. i 12. ožujka 2010. u Zagrebu.
Skupovi se održavaju s ciljem boljeg upoznavanja stručnih djelatnika s osnovnim elementima Hrvatskog kvalifikacijskog okvira i njegove uloge u kvalifikacijskom sustavu te analiziranja uloge stručnih djelatnika u provedbi HKO-a i funkcioniranju odgovornog kvalifikacijskog sustava.

Teme koje će se obrađivati kroz sedam planiranih modula predstavila je mr. sc. Andreja Marcetić, vanjska suradnica AZOO-a.
Sudionike skupa na početku je pozdravio ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović koji je naglasio važnost provedbe Hrvatskog kvalifikacijskog okvira.

Sudionike skupa pozdravio je ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović– Hrvatski kvalifikacijski okvir je nešto što ćemo svi mi u odgojno-obrazovnim ustanovama trebat znati. HKO će odraditi ne samo nas nego i sve ono što ćemo trebat učiniti u budućnosti i u kontekstu približavanja Europskoj uniji – istaknuo je V. Filipović.

Voditelj Operativnog tima za potporu Povjerenstvu za izradu HKO-a, prof. dr. sc. Mile Dželalija sa Sveučilišta u Zadru sudionicima skupa predstavio je HKO i sve njegove odrednice. Pojasnio je da su glavne odrednice HKO-a preuzimanje odgovornosti i dužnosti da bi se postiglo ono što se želi.

– Svjedoci smo cijelog niza promjena i reformi u odgojno-obrazovnom sustavu, od HNOS-a, Državne mature, Bolonjskog procesa, zbog kojih možemo osjetiti nezadovoljstvo među pojedinim dionicama sustava ali i institucija. Do toga dolazi upravo zbog neprepoznavanja i loše komunikacija, a HKO je nešto što bi trebalo povezati sve sudionike sustava i institucije da ne bi dolazilo do nesporazuma – pojasnio je M. Dželalija.

Nevenka Lončarić-Jelačić, viša savjetnica AZOO-a za nacionalne programeO vezi i potrebi usklađivanja HKO-a, Nacionalnog okvirnog kurikuluma, Europskog kvalifikacijskog okvira za cjeloživotno učenje i Europskog okvira ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje na skupu je predavanja održala Nevenka Lončarić-Jelačić, viša savjetnica AZOO-a za nacionalne programe. Institucionalni i pravni okvir u razvoju HKO-a pojasnila je Marina Tatalović, članica Operativnog tima HKO-a, a doc. dr. sc. Sonja Kovačević sa Sveučilišta u Splitu predstavila je pregled izrade HKO-a i pregled osnovnih pojmova.

Dokumenti