Stručno usavršavanje / 11. srpnja 2010.

Uporaba hrvatskog jezika i kulture u nastavi

Stručni skup za odgojitelje, učitelje i nastavnike pripadnika hrvatske nacionalne manjine u inozemstvu, iseljenika i Hrvata u BiH – sudionike skupa oduševio je izbor tema predavanja i radionica koje su vodile više savjetnice AZOO-a

Uporaba hrvatskog jezika i kulture u nastaviOdgojitelji, učitelji i nastavnici pripadnika hrvatske nacionalne manjine u inozemstvu, iseljenika i Hrvata u BiH koji predaju nastavu na hrvatskom jeziku okupili su se od 5. do 10. srpnja 2010. godine na stručnom skupu u Puli.

Na skupu je sudjelovalo 90 odgojitelja, učitelja i nastavnika iz cijelog svijeta, iz Australije, Mađarske, Italije, Rumunjske, Švedske, BiH, Austrije, Slovačke, Srbije i Slovenije. Petodnevno stručno usavršavanje u Puli za njih je bila prilika upoznati se s novim pristupima u obrazovanju i osvijestiti uporabu hrvatskog jezika i hrvatske kulture u nastavi kroz predavanja sveučilišnih profesora iz područja hrvatskog jezika i obrazovanja te radionice viših savjetnica Agencije za odgoj i obrazovanje.

Stručno usavršavanje za odgojno-obrazovne radnike u inozemstvu četvrti put organizirala je Agencija za odgoj i obrazovanje uz potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa. Stručni skup otvorio je ravnatelj Agencije Vinko Filipović koji je sudionike seminara upoznao s novostima u odgojno-obrazovnom sustavu u Hrvatskoj, od provođenja prve državne mature i novog načina upisa na visokoškolske ustanove do kurikularnih promjena. Odgojiteljima, učiteljima i nastavnicima iz inozemstva na kraju je poručio da će Hrvatska i dalje računati na njih, ali se brinuti i skrbiti o njima.

Nakon svečanog otvaranja Davor Bulić, prof., sa Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, upoznao je sudionike s kulturno-povijesnom baštinom Istre i grada Pule.

Stručni skup bio je koncipiran tako da su u jutarnjim satima organizirane radionice koje su vodile prof. dr. sc. Karol Visinko s Filozofskog fakulteta u Rijeci, savjetnica-lektor AZOO-a Tihana Radojčić, prof.,  i viša savjetnica za povijest AZOO-a Loranda Miletić, prof.

Foto-album

{galerija}pula-hrvatski{/galerija}

O stjecanju komunikacijskih jezičnih komptenecija kroz slušanje, govorenje, čitanje i pisanje sudionicima seminara predavala je Karol Visinko. Tihana Radojčić osvijestila je uporabu pravilnog reda riječi u rečenici, naglasivši da je kod učenika vrlo važno razvijati osjećaj za redoslijed sintaktičkih jedinica u rečenici, posebno u pisanom jeziku.

Temu Migracije stanovništva u Hrvatskoj predavala je Loranda Miletić koja je sudionike skupa upoznala s povijesnim prikazom iseljavanja Hrvata u inozemstvo. Dok su radionice u prijepodnevnom dijelu bile obvezne za sve u poslijepodnevnom dijelu, sudionicu su mogli birati između tri ponuđene. Interdisciplinarni pristup poučavanja prirodne baštine kroz temu Nacionalni parkovi u Hrvatskoj približio im je Božidar Nevžala, prof., iz zagrebačke OŠ A. Kovačić. Kako se lutka može koristiti u nastavi, koje vrste lutaka postoje, kako se izrađuju te koji su ciljevi korištenja lutke u nastavi pokazala im je viša savjetnica AZOO-a Jasna Vukonić-Žunič, dipl. učit.

S tradicijskom kulturom Istre, narodnim običajima i plesovima upoznala ih je viša savjetnica AZOO-a Biljana Petljak, dipl. učit. Sudionici skupa aktivno su sudjelovali u svim radionicama, a nakon uvodnih predavanja i sami su imali priliku pokazati što su naučili i kako stečena znanja primijeniti u nastavi.

Osim radionica održano je i nekoliko stručnih plenarnih predavanja s različitim temama. Mr. sc. Nives Opačić održala je predavanja kako na jednostavna i praktičan način pravilno govoriti. Na predavanju naslovljenom Koliko se razumijemo?

N. Opačić ukazala je na veliku zbrku koja vlada u hrvatskom jeziku, posebno što se tiče uporabe tuđica te upozorila na najučestalije pogreške u hrvatskom jeziku. Željka Knezović, prof., viša savjetnica za informatiku AZOO-a, pokazala im je kako se informacijsko komunikacijske tehnologije (ICT) mogu koristiti u edukaciji. Predstavila im je i portal www.ucitelji.org te kako pomoću ICT-a komunicirati s kolegama na daljinu. O rodoljublju u hrvatskoj poeziji govorila im je Vesna Budinski, dipl. učit., s Učiteljskog fakulteta u Zagrebu, koja im je pročitala i prezentirala niz rodoljubnih pjesama hrvatskih pisaca prikladnih za korištenje u nastavi.

Sudionici skupa imali su priliku i upoznati Istru, posebno njezin unutrašnji dio, na cjelodnevnom izletu od Žminja, Pazina, Roča, Aleje Glagoljaša i Huma.

Na kraju stručnog skupa većina sudionika izrazila je oduševljenje skupom, ne samo zbog stečenih znanja i iskustava, nego i zbog vrlo kvalitetne organizacije stručnog usavršavanja.