Međunarodno sudjelovanje / 15. listopada 2011.

Obrazovne politike i pristupi definiranju i opisivanju kompetencija učitelja i nastavnika

euU sklopu brojnih aktivnosti tematske radne skupine “Profesionalni razvoj učitelja i nastavnika”, Europska komisija organizirala je od 2. do 6. listopada 2011. u Naasau (Irska) susret sustručnjaka pod nazivom Obrazovne politike i pristupi definiranju i opisivanju kompetencija učitelja i nastavnika.

Na susretu su predstavljene različite mjere obrazovnih politika u području profesionalnog razvoja učitelja i nastavnika, postojeći modeli kompetencija u različitim zemljama te su razmijenjena iskustava i vođene rasprave među sudionicima s ciljem analize postojećih iskustava i donošenja preporuka na europskoj i nacionalnim razinama.

Sudjelovalo je 12 zemalja s ukupno 27 sudionika, predstavnika ministarstava, sveučilišta, inspektorata, nacionalnih ustanova i/ili agencija, profesionalnih udruženja i sindikata. Predstavnice Hrvatske na ovom susretu bile su: imenovana stalna članica tematske skupine Katarina Grgec, prof., viša stručna savjetnica, Uprava za srednje obrazovanje, Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa RH i Sanja Milović, prof., viša savjetnica za međunarodnu suradnju Agencije za odgoj i obrazovanje.

Detaljnije su predstavljeni modeli kompetencija učitelja i nastavnika u Irskoj, Ujedinjenom Kraljevstvu (Škotskoj), Belgiji (Flandriji), Nizozemskoj, Austriji i Estoniji. Posebna pažnja posvećena je  pitanjima terminologije kojom se opisuju kompetencije (npr. kompetencije, standardi, domene), svrhe definiranja kompetencija učitelja i nastavnika unutar obrazovnog sustava (jačanje profesije i/ili kontrola profesije), raznolikost ustanova u čijoj su nadležnosti te kompetencije i iskustva zemalja koje nemaju formalno definirane kompetencije učitelja i nastavnika.

Pitanja razvoja kompetencija učitelja i nastavnika tijekom cjelokupne profesionalne karijere bit će tema sljedećeg susreta koji će se održati u sudenom 2011. godine u Poljskoj.

Preporuke proizišle iz rada ove aktivnosti pod nazivom „Definiranje i opisivanje učiteljskih i nastavničkih kompetencija“ (Defining and describing teacher’s competences) objavljene su na službenoj stranici Europske komisije i doprinos je otvorenoj metodi koordinacije među zemljama članicama Europske unije. Više pogledajte ovdje