Novosti / 18. srpnja 2014.

Objavljeni rezultati istraživanja TALIS 2013

OECD je objavio rezultate istraživanja TALIS (Teaching and Learning International Survey) provedenog 2013 godine u dokumentu „Rezultati TALIS-a 2013: Međunarodni pogled na poučavanje i učenje“ (TALIS 2013 Results: An International Perspective on Teaching and Learning). Istraživanje je pokazalo da većina učitelja voli svoj posao, unatoč tome što ne dobivaju dovoljno potpore i priznanja na razini škole te nemaju odgovarajući ugled u društvu. U istraživanju je sudjelovalo više od 100.000 učitelja i ravnatelja s razine nižeg srednjeg obrazovanja (učenici dobi 11-16 godina) iz 34 države svijeta. Svrha istraživanja je pomoći državama u podizanju kvalitete učiteljskog zanimanja na temelju usporednih podataka o tome tko su učitelji i kako oni rade. Pokazalo se da države čiji učitelji smatraju da su cijenjeni u društvu postižu bolje rezultate u istraživanju PISA. Dokument izvješća na engleskom jeziku dostupan je na http://www.oecd.org/edu/school/talis-2013-results.htm 

Hrvatska je također sudjelovala u ovom istraživanju, a kategorije u kojima postoje velika odstupanja od prosjeka ostalih država koje su sudjelovale u istraživanju su: postotak ženskih osoba ravnatelja škole (Hrvatska  59.9%, TALIS prosjek 49.4%); uvjerenje ravnatelja da je učiteljsko zanimanje cijenjeno u društvu (Hrvatska 18.2%, TALIS prosjek 44.0%); sudjelovanje učitelja u formalnom programu pripravništva (Hrvatska 68.0%, TALIS prosjek 48.6%); sudjelovanje u profesionalnom razvoju u posljednjih 12 mjeseci (Hrvatska 96.8%, TALIS prosjek 88.4%); velika potreba za razvojem vještina rada s učenicima s posebnim potrebama (Hrvatska 32%, TALIS prosjek  22%); uvjerenje učitelja da pomažu učenicima cijeniti učenje (Hrvatska 52.1%, TALIS prosjek 80.7%); uvjerenje učitelja da je njihovo zanimanje cijenjeno u društvu  (Hrvatska 9.6%, TALIS prosjek 30.9%).

Dokumenti