Natjecanja i smotre / 3. svibnja 2013.

LIK 2013. u znaku održivog razvoja

lik1_mIzložbom najuspješnijih likovnih radova učenika u izložbenom slonu Škole primjenjene umjetnosti i dizajna „Izidor Kršnjavi” svečano je 30. travnja 2013. u Zagrebu zatvoreno ovogodišnje Natjecanje-izložba učenika osnovnih i srednjih škola iz područja vizualnih umjetnosti i dizajna LIK 2013.

Na temu-poticaj „Održivi razvoj” 49 učenika osnovnih i srednjih škola razvijalo je maštu, ideje i kreativnost u različitim likovnim tehnikama i različitim područjima likovnog stvaralaštva.

lik4_mSvečani program podjele priznanja, pohvalnica i zahvalnica održan je u prostoru velike slikarske crtaone Škole primijenjene umjetnosti i dizajna „Izidor Kršnjavi” koja ove godine obilježava 131. obljetnicu postojanja. Učenike, njihove mentore i članove državnog povjerenstva pozdravili su i čestitali im na uspjehu Maja Krstić Lukač, ravnateljica škole domaćina, Majda Leskovar, predsjednica državnog povjerenstva, Vinko Filipović, ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje te Katarina Grgec ispred Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. Svečani program upotpunjen je glazbenim točkama u izvedbi glazbenih razreda škole domaćina.

lik2_mNatjecanje-izložba održano je u šest kategorija u tri skupine iz nastavnih predmeta: likovna kultura, likovna umjetnost i nastavni predmeti struke škola likovnih i primijenjenih umjetnosti i dizajna.Učenici od 5. do 8. razreda osnovne škole razvijali su kreativnost, interes za istraživački rad, samostalnost u planiranju i realiziranju likovnog zadatka u kombiniranoj oblikovnoj likovnoj tehnici/assemblage, razvijajući svjesnost o važnosti očuvanja eko sustava, etno baštine, vode, reciklaže i alternativne energije. Kao temu-poticaj imali su Eko-etno modu/modni dizajn.

 Zastupljeno je bilo prostorno oblikovanje/3D, kao nastavno područje.   Učenici su imali zadatak vizualizirati zamišljeni odjevni predmet te građenjem, spajanjem i variranjem obraditi temu u zadanoj kombiniranoj oblikovnoj tehnici/ assemblage. Odabirali su i kombinirali razne otpadne materijale i reciklirali sa starom odjećom i modnim dodacima te ih krojili, spajali i lijepili koristeći iglu i konac, konop, kožu i spajalice. Kroz svoj rad su razvijali kompetencije u samostalnom likovnom izražavanju vizualnoga mišljenja te povezivanja tradicije i suvremenosti. Spoznali su važnost očuvanja ekologije kroz iskoristivost otpadnih materijala u stvaranju  novih estetskih vrijednostiU drugoj kategoriji učenici su se natjecali u likovnom stvaralaštvu kombinirane likovne tehnike/pijesak, ljepilo, karton i tempera.

lik3_mUčenici srednjih škola likovne umjetnosti istraživanje su vezali uz likovni jezik, stilska razdoblja i pravce u likovnoj umjetnosti na temu održivog razvoja. Istraživanje je bilo usmjereno na interdisciplinarni pristup i povezano sa sociologijom, etnologijom, ekologijom, filozofijom, književnošću i poviješću, a učenici su imali slobodu odabira likovnih tehnika: crtaćih (olovka, tuš…), slikarskih (tempera, pastel, kolaž…), kombinirane tehnike, fotografije, računalne grafike, računalne animacije, kratkih filmskih uradaka (do 3 min.) i trodimenzionalnog oblikovanja u slobodno izabranom materijalu (glina, gips, drvo, žica…). Izražavali na temu–poticaj Održivi razvoj/Opstanak u različitim područjima likovnog stvaralaštva: arhitekturi, skulpturi, slikarstvu i to kroz različita stilska razdoblja i pravce. Interdisciplinarnim pristupom povezalo se likovno izražavanje s područjima sociologije, etnologije, ekologije, književnosti, povijesti, filozofije. U drugoj kategoriji učenici su se natjecali u pisanju eseja u kojem su pisali o istraživanje na zadanu temu.

Učenici srednjih škola likovnih i primijenjenih umjetnosti i dizajna natjecali su se u području vizualne umjetnosti i dizajna. Kao temu-poticaj dobili su “Protok energija”.

Dokumenti