Kako u novim i vrlo izazovnim okolnostima stručni suradnici pedagozi u odgojno-obrazovnim ustanovama trebaju odgovoriti na potrebe za stručni usavršavanjem djelatnika i kakve sve oblike stručne podrške od njih očekuju učitelji i nastavnici, teme su kojima se bavio državni skup održan 15. i 16. ožujka 2021. Na stručnom usavršavanju održanom putem Zoom platforme sudjelovalo je gotovo 550 stručnih suradnika pedagoga, a organizirala ga je Mirjana Kazija, viša savjetnica za stručne suradnike pedagoge Agencije za odgoj i obrazovanje.
Rektorica riječkog sveučilišta prof. dr. sc. Snježana Prijić-Samaržija u predavanju „Vrli, novi svijet“, demokracija, sloboda i znanost u doba COVID-ere, promišljala je globalnu situaciju vezanu uz pandemiju te izazove vezane za demokratske stečevine, slobodu, ali i povjerenje u obrazovanje i znanost. Posebno je naglasila tzv. kulturu neznanja koja se oslanja na definiranje stvarnosti „osobnim istinama“ i utjecaj globalnih mreža na perpetuiranje takvih fenomena.
Prof. dr. sc. Zoran Sušanj s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci, u svojem predavanju „Izazovi razvoja ljudskih potencijala u odgojno-obrazovnoj ustanovi“, prikazao je sastavnice kvalitetnog upravljanja ljudskim resursima u organizacijama uopće pa tako i u odgojno-obrazovnim ustanovama. Uočeno je da je stvarna situacija prilično udaljena od ideala, a da je najviše strukturirana zakonodavna regulativa.
Prof. dr. sc. Kornelija Mrnjaus, izvanredna profesorica s Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Rijeci, u svojem se izlaganju pod nazivom „Pedagog i profesionalni razvoj“, bavila važnošću rada stručnih suradnika pedagoga na osobnom/profesionalnom razvoju da bi mogli odgovoriti potrebama svojih kolega, a sve u cilju kvalitetnijeg rada s djecom i mladima.
Nove oblike stručnog usavršavanja i profesionalne podrške, predstavila je Mirjana Kazija, viša savjetnica za stručne suradnike pedagoge. Naime, Agencija za odgoji obrazovanje partner je u međunarodnom projektu ERASMUS+ pod nazivom „Coaching kao oblik profesionalnog razvoja u odgoju i obrazovanju“. U projektu sudjeluje šest zemalja, a nositelj je Nacionalni centar za obrazovanje iz Latvije. Coaching kao i supervizija sve su zastupljeniji oblici profesionalne podrške u Europi, ali u svijetu i značajno doprinose kvaliteti rada. I dok poslovni sektor uočava učinkovitost i podržava coaching i superviziju kao redovne i poželjne oblike stručnoga usavršavanja, u odgoju i obrazovanju to nije dovoljno prepoznato i cijenjeno. Upravo o vlastitom profesionalnom iskustvu coacha i u obrazovanju i poslovnom svijetu govorila je profesorica Anja Silva Lončarić koja je edukaciju za coaching završila na Oxfordu. Objasnila je različite stupnjeve profesionalne podrške od mentoriranja, supervizije pa do coachinga i savjetovanja. Naglasila je važnost individualnog pristupa svakoj osobi i korištenje različitih tehnika za refleksiju klijenta i istraživanje jakih i slabih strana te promišljanje napretka.
Posljednje izlaganje posvećeno je doprinosu stručnjaka u katastrofalnim događajima kao što je bio nedavni potres u Sisačko-moslavačkoj županiji. Ksenija Petelin, pedagoginja iz osnovne škole „Petar Zrinski“ iz Čabra boravila je na potresom pogođenom području kao članica Tima za krizne intervencije te je sudionicima prenijela dio svog dragocjenog iskustva u pružanju podrške kako odraslima tako i djeci.
Evaluacija stručnoga skupa dostupna je na poveznici
Prezentacije sa stručnoga skupa
(zip: 3,10 MB)
Preuzmi
Mirjana Kazija