Najave i izvješća / 20. srpnja 2022.

Učitelji i nastavnici TZK-a su usavršavali znanja i vještine na 30. Ljetnoj školi kineziologa

30. Ljetna škola kineziologa održana je u Zadru od 29. lipnja do 2. srpnja 2022. godine s glavnom temom Kineziologija u Europi – izazovi i promjene.

Organizator ljetne škole kineziologa je Hrvatski kineziološki savez, a Agencija za odgoj i obrazovanje je bila sudionik u Organizacijskom odboru. Ljetna škola kineziologa je ove godine imala sudionike i iz drugih zemalja. Na Ljetnoj školi kineziologa bilo je nazočno 300 sudionika.

Agencija za odgoj i obrazovanje organizirala je dva predavanja: Aktualnu temu i Kineziološku tribinu.

29. lipnja u 15.00 sati održano je predavanje i rasprava na Aktualnu temu koja je govorila o učenicima s teškoćama u našem odgojno-obrazovnom sustavu. Predavanje je održala Andrijana Đumlan, prof. savjetnik, učiteljica u Centru za autizam, Program intelektualnih teškoća. Prikazala je kako se sada radi s djecom i učenicima koji imaju teškoće u razvoju, u kojim školama se mogu obrazovati i na koji način te kako se mogu aktivno baviti sportom. Govorila je o zakonu, pravilnicima i smjernicama koji reguliraju i predlažu poboljšanje u njihovu obrazovanju i svakodnevnom funkcioniranju. Učenicima s teškoćama su nastava TZK-a, kineziterapija, sport i natjecanja važan čimbenik u podizanju samopouzdanja, kvalitete života i boljeg funkcioniranja te pomoć u svladavanju prepreka. Želja je bila prikazati da ne treba puno da bi djeca s teškoćama bila sretna i kako im mi, kineziolozi, možemo u tome pomoći. Gošća na predavanju je bila Ana Sršen, prva vrhunska sportašica s invaliditetom, osvajačica brojnih medalja i vlasnica svjetskih i europskih rekorda u plivanju. Nakon predavanja, uslijedila je rasprava u kojoj su sudionici podijelili iskustva dobre prakse i dali prijedloge za budući rad.

30. lipnja 2022. Godine održana je Kineziološka tribina s temom Nastava TZK-a nakon Covid pandemije i pogled u budućnost , a koju je započela Mirela Šunda, prof. savjetnik, nastavnica tjelesne i zdravstvene kulture. Povod za ovu temu je veliki problem nedovoljne tjelesne aktivnosti zbog modernog načina života, pogotovo zadnjih godina dok smo bili pod korona mjerama, dok su djeca bila zatvorena u kućama, a sportske aktivnosti su svedene na minimum ili ih nije bilo. Koncept nastave TZK-a se promijenio i prvi put se nastava provodila online. Dakako, sve je to ostavilo posljedice na zdravlje i sposobnosti djece. Posljednjih godina naglašava se važnost razvoja novog koncepta “Tjelesna pismenost”, a sve da bi djeca i mladi razvili zdrave životne navike koje će prenijeti u odraslu dob. Nakon predavanja sudionici su se uključili u raspravu gdje su podijeljena razmišljanja o prilagodbi nastave TZK-a na nove uvjete i promjenama koje bi se mogle uvesti.

30. Ljetna škola kineziologa je trajala četiri dana, a sudionici su mogli slušati brojna predavanja, sudjelovati u radionicama i na sportskim natjecanjima.

Rezultati evaluacije su pokazali da je velika većina sudionika vrlo zadovoljna odabirom tema i da će ih provoditi u svom nastavnom radu i osobnoj edukaciji.

Evaluacija

(docx: 71,52 KB)

Preuzmi