Državni stručni skup za učitelje i nastavnike njemačkog jezika Okruženja za učenje i višejezičnost održao se 11. i 12. 4. 2023. u Gimnaziji Lucijana Vranjanina u Zagrebu u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje. Organizirana su četiri predavanja i 28 radionica (zbog iznimnih okolnosti, ostvareno je 27 radionica). Skup je otvorila ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje, dr. sc. Dubravka Brezak Stamać, osvrnuvši se u svojoj pozdravnoj riječi na važnost višejezičnosti u suvremenom svijetu. Skupu su se pozdravnim riječima obratili i viši savjetnik za njemački jezik Marko Javorina, ravnatelj škole domaćina Tomislav Babić i zamjenica ravnatelja Goethe-Instituta Hrvatska, Kristine Petrušić. Otvaranje skupa popraćeno je i glazbenim programom i to izvedbama školskog puhačkog kvarteta Pachelbelovog Kanona u D-duru i učiteljevom izvedbom Schubertove An die Musik.
U uvodnom se predavanju izv. prof. dr. sc. Marija Lütze-Miculinić (Odsjek za germanistiku, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu) osvrnula na osobna iskustva studenata germanistike koji su u ranoj životnoj dobi bili izloženi njemačkim TV-emisijama. Iznijela je pregled dosadašnjih istraživanja i rezultate najnovijeg istraživanja provedenog među studentima germanistike koji sebe smatraju „djecom televizije“.
Nadine Vollstädt (Odsjek za germanistiku, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu) govorila je o međukulturnoj komponenti okruženja za učenja te o diskursu vezanom za prenošenje kulturno-civilizacijskih komponenti unutar učenja i poučavanja stranih jezika.
Dr. sc. Mirela Landsman Vinković (Odsjek za germanistiku, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu) predstavila je načelo „prosvijećene jednojezičnosti“ (njem. aufgeklärte Einsprachigkeit) u nastavi stranih jezika. Ukazala je i na primjere prakse upotrebe polaznoga jezika u nastavi.
Doc. dr. sc. Mirella Müller (Odsjek za germanistiku, Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu) govorila je o tipovima transfera u nastavi stranih jezika i kako učitelji i nastavnici mogu utjecati na stav učenika prema učenju stranog jezika.
Nakon predavanja slijedilo je 27 radionica od 90 minuta sa širokom lepezom tema vezanih uz okruženja za učenje, višejezičnost, motivaciju, igrifikaciju, glazbu, kulturu i civilizaciju te mnogobrojne primjere iz prakse.
Skup su, nakon provedene evaluacije, zaključili viši savjetnik za njemački jezik i ravnatelj škole domaćina.
Evaluacija
(docx: 319,79 KB)
Preuzmi