Najave i izvješća / 30. siječnja 2020.

U Splitu održan stručni skup Kritičko promišljanje vs. mišljenje

Stručni skup s temom Kritičko promišljanje vs. mišljenje (rješavanje problema), koji je organizirala Agencija za odgoj i obrazovanje, održan je za stručne suradnike knjižničare 27. siječnja 2020. u prostorijama Zdravstvene škole u Splitu. Na početku stručnog skupa sudionicima i predavačima pozdravnim riječima obratili su se stručne suradnice knjižničarke Zdravstvene škole u Splitu, Vlatka Doko, prof. i Tea Jukić, prof. te organizatorica stručnog skupa Ana Saulačić, prof., viša savjetnica za stručne suradnike knjižničare Agencije za odgoj i obrazovanje, Podružnica Split.

Plenarna izlaganja održali su prof. dr. sc. Josip Ćirić,  izv. Prof. na Odjelu za informacijske znanosti Sveučilišta u Zadru, na temu Kritičko mišljenje u kontekstu obrazovanja i kreativnosti – Što zapravo znači razmišljati? i mr. sc. Perislava Bešić Smlatić, profesor savjetnik i nastavnica filozofije i logike u Srednjoj školi Ivana Lucića u Trogiru, na temu Razlika između kritičkog i reproduktivnog mišljenja (pogreške u zaključivanju).

Održane su dvije interaktivne radionice. Prvu radionicu Vježbanje i uočavanje logičkih pogrešaka (vođeno čitanje) održali su prof. filozofije i dipl. knjižničar Ibrahim Smlatić, stručni suradnik knjižničar u Srednjoj strukovnoj školi „Blaž Jurjev Trogiranin“ u Trogiru i mr. sc. Perislava Bešić Smlatić. Drugu radionicu Fake News i kako prepoznati lažne vijesti – Razvoj kritičkog mišljenja u nastavi osmislile su i vodile zaposlenice Ekonomsko-birotehničke i trgovačke škole u Zadru, stručna suradnica knjižničarka Tajana Anzulović, dipl. knjižničarka i nastavnica sociologije te profesorica mentorica Tatjana Bašić, nastavnica stručnih predmeta (https://prezi.com/view/IERIZCWPWokexYiz5ill/  ; https://www.medijskapismenost.hr/sindrom-17-lazni-dokumentarac-uz-koji-djeca-mogu-vjezbati-kriticko-misljenje/  ). Profesori filozofije Josip Guć i Duje Jurković, sa Filozofskog fakulteta u Splitu, predstavili su slikovnicu Filozofija – ma što pak je to? – 13 priča o antičkim filozofima, autora Bruna Ćurka i Matije Mate Škerbića.

Zaključno predavanje Rješavanje problema i Vođeno istraživačko učenje – 5E (uključiti, istražiti, objasniti, razraditi i vrednovati) održala je viša savjetnica Ana Saulačić. Profesor savjetnik u mirovini, Nikica Simić, iako osobno nije bio prisutan poslao je rad Je li uopće moguće naučiti misliti kritički?, koji je predstavljao okosnicu cijelog skupa i polazište za raspravu, jer je rad protkan osobnošću fizičara zaljubljenog u filozofiju i par excellance učitelja podsjetio da odgoj nije punjenje vjedra, već paljenje vatre. Na stručnom skupu se raspravljalo o odnosu kritičkog promišljanja i odgoja i obrazovanja u različitim povijesnim sustavima formalnog obrazovanja, ulozi vještine rješavanja problema u nastavi, obrazovanju i neobrazovanosti, fenomenu reforme obrazovanja te obrazovanju i tehnologiji iz perspektive informacijskih stručnjaka – stručnih suradnika knjižničara.

Tema šestosatnog međužupanijskog stručnog skupa privukla je stotinjak stručnih suradnika knjižničara osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova Dubrovačko-neretvanske, Splitsko-dalmatinske, Šibensko-kninske i Zadarske županije koji su aktivno sudjelovali u radu stručnog skupa.

Prezentacije sa stručnog skupa (ZIP: 5. 3 Mb)

Prezentacije sa stručnog skupa (ZIP: 14. 87 Mb)