Najave i izvješća / 7. svibnja 2021.

Stručno usavršavanje o pristupima i modelima vrednovanja u nastavi biologije i prirode

U organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje 4. i 5. svibnja 2021. godine održan je dvodnevni državni stručni skup, na mreži, za učitelje i nastavnike biologije Vrednovanje u nastavi biologije i prirode, dio kurikulumskog kruga. Cilj skupa bio je osvijestiti važnost vještine čitanja s razumijevanjem u nastavi biologije, s naglaskom na čitanje znanstvene i stručne literature, važnost korištenja udžbenika te neodvojivu povezanost učenja i vrednovanja. Također, cilj je pomoću primjera dobre prakse, razlikovati pristupe, metode i aktivnosti različitih pristupa vrednovanju.

Sudionike skupa pozdravila je ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje dr. sc. Dubravka Brezak Stamać, zahvalila predavačima i svim sudionicima skupa naglašavajući odabir tema i sastavnice skupa te svima poželjela uspješan rad.

Tijekom oba dana na skupu je nazočilo oko 320 sudionika. Održana su 4 predavanja i prikazano 15 primjera dobre prakse iz osnovnih i srednjih škola.

Predavanja
prof. dr. sc. Anita Peti-StantićČitajmo s mladima da ne ostanemo bez riječi: Kako i zašto razvijati intelektualni vokabular?
prof. dr. sc. Gordana KerestešKako učenike potaknuti na čitanje udžbenika i pomoći im da ih razumiju?
doc. dr. sc. Irena LabakUčimo vrednovanjem
dr. sc. Aleksandra Krampač-GrljušićPraćenje napretka učenika s teškoćama i ocjenjivanje
Primjeri dobre prakse
Dragana Mamić, prof.Voli li moja biljka kiselo, lužnato ili neutralno piće?
Marijana Gudić, prof.Omjer površine i volumena u živom svijetu
Ana Lopac Groš, prof.Vrednovanje digitalnim alatima Testportal
Ozrenka Meštrović, prof.Vrednovanje u online nastavi
Anita Mustać, prof.Vrednovanje i praćenje u nastavi biologije i prirode pomoću digitalnih alata
dr. sc. Anita BelančićPaperless exams ili Ispiti bez papira
Goran Gotlibović, prof.Kako učinkovito pripremiti učenike za državnu maturu iz biologije
Maja Šmurinić Rinčić, prof.Primjer vrednovanja u biologiji proveden u sklopu projektne nastave „Grad koji diše“
Marko Šegavić, prof. i Sanja Penić, prof.Kako ostvariti i vrednovati ishode učenja na temu preparacije kukaca
Ana Poropat Janković, prof.Vršnjačko vrednovanje fotoherbarija prema analitičkoj rubrici
Martina Čiček, prof.Vrednovanje plakata
Senka Štetić, prof.Istraživački rad, 8.razred – Ovisnosti
Dijana Penava, prof.Uporaba digitalnog alata Thinglink
Ana Maršić, prof. i Marijana Matković, prof.Projekt veza u STEM-u
Josipa Ivanović, prof.  Plan oporavka – Kako ponoviti sadržaje održane online nastavom i povezati s trenutnim sadržajima?

Tema o vrednovanju uvijek nas potiče na propitivanje osobnih postupaka. To je mnogima najteži dio u poučavanju, ali i u komuniciranju s učenicima, ili još više, s roditeljima. Količina informacija u biologiji vrtoglavo raste na dnevnoj razini i neizostavno zahtijeva interdisciplinarno povezivanje. Prirodoznanstveni pristup u nastavi biologije omogućuje razvijanje viših kognitivnih razina. Da bismo mogli što kvalitetnije i objektivnije vrednovati učenikova postignuća i da bi ih oni sami mogli vrednovati, važno je da učenici stvarno razumiju ono što uče i da naučeno mogu primijeniti. Sudeći prema vrednovanju sudionika i neprestanoj kvalitetnoj i konstruktivnoj interakciji tijekom predavanja i prikazivanja primjera iz nastavne prakse (u „čavrljanju“), ovaj je stručni skup doprinos tome.

Sve prezentacije sudionicima će biti dostupne u One Note bilježnici. Skup je organizirala viša savjetnica za prirodu i biologiju Marina Ništ.

Evaluacija stručnoga skupa

(docx: 31,74 KB)

Preuzmi