U organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje 4. i 5. svibnja 2021. godine održan je dvodnevni državni stručni skup, na mreži, za učitelje i nastavnike biologije Vrednovanje u nastavi biologije i prirode, dio kurikulumskog kruga. Cilj skupa bio je osvijestiti važnost vještine čitanja s razumijevanjem u nastavi biologije, s naglaskom na čitanje znanstvene i stručne literature, važnost korištenja udžbenika te neodvojivu povezanost učenja i vrednovanja. Također, cilj je pomoću primjera dobre prakse, razlikovati pristupe, metode i aktivnosti različitih pristupa vrednovanju.
Sudionike skupa pozdravila je ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje dr. sc. Dubravka Brezak Stamać, zahvalila predavačima i svim sudionicima skupa naglašavajući odabir tema i sastavnice skupa te svima poželjela uspješan rad.
Tijekom oba dana na skupu je nazočilo oko 320 sudionika. Održana su 4 predavanja i prikazano 15 primjera dobre prakse iz osnovnih i srednjih škola.
Predavanja | |
prof. dr. sc. Anita Peti-Stantić | Čitajmo s mladima da ne ostanemo bez riječi: Kako i zašto razvijati intelektualni vokabular? |
prof. dr. sc. Gordana Keresteš | Kako učenike potaknuti na čitanje udžbenika i pomoći im da ih razumiju? |
doc. dr. sc. Irena Labak | Učimo vrednovanjem |
dr. sc. Aleksandra Krampač-Grljušić | Praćenje napretka učenika s teškoćama i ocjenjivanje |
Primjeri dobre prakse | |
Dragana Mamić, prof. | Voli li moja biljka kiselo, lužnato ili neutralno piće? |
Marijana Gudić, prof. | Omjer površine i volumena u živom svijetu |
Ana Lopac Groš, prof. | Vrednovanje digitalnim alatima Testportal |
Ozrenka Meštrović, prof. | Vrednovanje u online nastavi |
Anita Mustać, prof. | Vrednovanje i praćenje u nastavi biologije i prirode pomoću digitalnih alata |
dr. sc. Anita Belančić | Paperless exams ili Ispiti bez papira |
Goran Gotlibović, prof. | Kako učinkovito pripremiti učenike za državnu maturu iz biologije |
Maja Šmurinić Rinčić, prof. | Primjer vrednovanja u biologiji proveden u sklopu projektne nastave „Grad koji diše“ |
Marko Šegavić, prof. i Sanja Penić, prof. | Kako ostvariti i vrednovati ishode učenja na temu preparacije kukaca |
Ana Poropat Janković, prof. | Vršnjačko vrednovanje fotoherbarija prema analitičkoj rubrici |
Martina Čiček, prof. | Vrednovanje plakata |
Senka Štetić, prof. | Istraživački rad, 8.razred – Ovisnosti |
Dijana Penava, prof. | Uporaba digitalnog alata Thinglink |
Ana Maršić, prof. i Marijana Matković, prof. | Projekt veza u STEM-u |
Josipa Ivanović, prof. | Plan oporavka – Kako ponoviti sadržaje održane online nastavom i povezati s trenutnim sadržajima? |
Tema o vrednovanju uvijek nas potiče na propitivanje osobnih postupaka. To je mnogima najteži dio u poučavanju, ali i u komuniciranju s učenicima, ili još više, s roditeljima. Količina informacija u biologiji vrtoglavo raste na dnevnoj razini i neizostavno zahtijeva interdisciplinarno povezivanje. Prirodoznanstveni pristup u nastavi biologije omogućuje razvijanje viših kognitivnih razina. Da bismo mogli što kvalitetnije i objektivnije vrednovati učenikova postignuća i da bi ih oni sami mogli vrednovati, važno je da učenici stvarno razumiju ono što uče i da naučeno mogu primijeniti. Sudeći prema vrednovanju sudionika i neprestanoj kvalitetnoj i konstruktivnoj interakciji tijekom predavanja i prikazivanja primjera iz nastavne prakse (u „čavrljanju“), ovaj je stručni skup doprinos tome.
Sve prezentacije sudionicima će biti dostupne u One Note bilježnici. Skup je organizirala viša savjetnica za prirodu i biologiju Marina Ništ.
Evaluacija stručnoga skupa
(docx: 31,74 KB)
Preuzmi