Najave i izvješća / 20. srpnja 2021.

Stručni skup o metodologiji primjene i izrade udžbenika u nastavi materinskog jezika

U organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje u Osijeku je od 1. do 2. srpnja 2021. godine održan državni skup namijenjen učiteljima i nastavnicima mađarske nacionalne manjine putem Zoom aplikacije.

Tema skupa: Metodologija primjene i izrade udžbenika u nastavi materinskog jezika / A tankönyvek alkalmazásának és fejlesztésének módszertana anyanyelvből.

Na početku stručnog skupa sudionike je pozdravila ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje dr. sc. Dubravka Brezak Stamać i ravnatelj Uprave za nacionalne manjine u Ministarstvu znanosti i obrazovanja Nandor Čapo.

Cilj skupa bio je učitelje i nastavnike mađarskog jezika u osnovnim i srednjim školama upoznati sa pisanjem udžbenika, odnosno kako će biti zanimljiva učenicima

Prvi dan državnog stručnoga skupa započeo je izlaganjem dr. Annamárie Gróf, savjetnica za mađarski kao drugi jezik u Sloveniju, s temom Korisne informacije u vezi s pripremom udžbenika / Hasznos információk a tankönyvkészítéssel kapcsolatban.

U predavanju je naglasak bio na upoznavanju metodike i metodologije primjene i izrade udžbenika mađarskog jezika za učenike osnovne škole na modelu A i C.

Drugo izlaganje – dr. sc. Gabriela Dobsai, poslijedoktorandica na Katedri za mađarski jezik Filozofskog fakulteta u Osijeku, s temom Uloga mađarske dječje književnosti u čitankama / A horvátországi magyar gyerekirodalom szerepe az irodalom tankönyvekben. Tema predavanja je bila zbirka mađarska dječja književnost u Hrvatskoj te njihova uloga u čitankama.

Pedagoška radionica: Izazovi poučavanja Mađarskog jezika i kulture / A Magyar nyelv és kultúra tantárgy oktatásának kihívásai održala je Brigitta Jager, učiteljica iz Belog Manastira.

Drugi dan državnog stručnoga skupa započeo je izlaganjem dr. Erika Bence redovnog profesora na Katedri za hungarologiju Univerziteta u Novom Sadu, s temom Kako poučavati književnost u digitalnoj sferi / Hogyan tanítsunk irodalmat a digitális szférában.

Pedagoška radionica: Popkultura i poučavanje književnosti u virtualnom prostoru / Popkultúra és kibertér az irodalomoktatásban.

Sudionici su mogli upoznati načine odabira sadržaja prema cilju izrade udžbenika i analizom nastavnih sadržaja iz kurikuluma s aspekta razrade cjelina u udžbenicima.

Prikazane su nastavne metode kojima se učenicima mogu približiti djela mađarske klasične književnosti na zanimljiv i poučan način uporabom suvremene književnsti, filmova i digitalnih sadržaja.

Evaluacija

(docx: 13,38 KB)

Preuzmi