Najave i izvješća / 2. listopada 2023.

Ravnatelji u prvom mandatu usavršavali znanja o školskom menadžmentu

Stručni skup za ravnatelje srednjih škola i učeničkih domova u prvoj godini prvog mandata u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje održan je 12. rujna 2023. godine u Medicinskoj školi u Rijeci. Za sudjelovanje na skupu prijavilo se 17 ravnatelja. Na početku skupa sudionike skupa je u ime v. d. ravnatelja Agencije za odgoj i obrazovanje, Darie Kurtić, prof. i u svoje ime, pozdravio viši savjetnik za ravnatelje srednjih škola Arsen Badurina.

Prvo izlaganje na stručnom skupu imao je Mladen Smodlaka, prof., ravnatelj Ugostiteljsko-turističkog učilišta Zagreb na temu Rad ravnatelja u prvom mandatu. Imajući u vidu ciljanu publiku tj. ravnatelje srednjih škola i učeničkih domova u prvoj godini prvog mandata, ravnatelj M. Smodlaka je u svom predavanju naglasak stavio na upoznavanje sudionika skupa sa smjernicama za planiranje i rad u prvoj godini prvog ravnateljskog mandata te stvaranje kvalitetnih temelja za razvijanje ravnateljske karijere. Govorio je o temeljnim poslovima ravnatelja temeljenima na zakonskim propisima kao i o odgovornostima ravnatelja koje iz tih poslova proizlaze.

Arsen Badurina, viši savjetnik za ravnatelje srednjih škola u predavanju koje je uslijedilo na temu Školski menadžment uvodno je istaknuo da ravnatelj kao poslovodni i stručni voditelj školske ustanove obavlja niz menadžerskih poslova za koje bi trebao imati razvijene kompetencije i vještine. U navedenom predavanju je govorio o važnosti školskog menadžmenta kao i potrebi stručnog usavršavanja ravnatelja u pogledu usvajanja menadžerskih znanja i kompetencija. Predavanjem je viši savjetnik A. Badurina obuhvatio sadržaje u vezi s definiranjem i razvojem menadžmenta, područjima rada ravnatelja kao menadžera u školskih i domskim ustanovama, funkcijama menadžmenta, kompetencijama ravnatelja kako ih definira Standard zanimanja: Ravnatelj/ravnateljica odgojno-obrazovne ustanove, a posebni dio predavanja posvetio je promišljanju postojećeg stanja i pozicije ravnatelja te mogućnosti razvoja prema poželjnoj profesionalizaciji zanimanja. U zaključnom dijelu predavanja viši savjetnik A. Badurina govorio je o tome kako strateški upravljati školom i učeničkim domom uz neposrednu prezentaciju primjera pisanja vizije i misije ustanove, postavljanja ciljeva, izrade planova i programa te praćenja i vrednovanja rada.

Ravnateljica gimnazije Velika Gorica dr. sc. Brankica Žugaj govoreći na temu Učinkovito vođenje poslovnih sastanaka, istaknula je da su sastanci jedini način za donošenje odluka i o njihovoj učinkovitosti ovisi uspjeh i pojedinaca i organizacija. Zbog takve važnosti sastanaka, njihovoj organizaciji treba dati prioritet u planiranju, zaključila je dr. sc. B. Žugaj.

Nakon predavanja dr. sc. Brankice Žugaj uslijedilo je interaktivno predavanje Zorana Pavletića, prof., na temu Komunikacijske vještine u kojemu je stavio naglasak na prenošenje teorijske osnove komunikacije te osvješćivanja značenja verbalne i neverbalne komunikacije. Predavač je upoznao sudionike sa pojmovima komunikacije, komuniciranja, komunikacijskih vještina, govora, izlaganja, slušanja, pisanja, te kroz interaktivni pristup, primjerima obradio navedene pojmove. Zadnja tema skupa bila je Postupanje u slučaju nasilja u školi koju je u obliku radionice održala Mirjana Kazija, viša savjetnica za stručne suradnike pedagoge. Na principu „studije slučaja“ sudionici su radili na razrješavanju pojedinih, vrlo konkretnih slučajeva nasilja u odgojno-obrazovnim ustanovama. Viša savjetnica Mirjana Kazija uputila je ravnatelje u prepoznavanje i definiranje nasilja i razlikovanje vrsta sukoba i konflikata, a onda i vrsta postupanja u vezi s tim. Sudionici su prošli različite faze procesa od identifikacija situacije, donošenja procjene o postupanju, pokretanju Protokola, uključivanja drugih institucija i suradnju s njima kao i postupke vezane uz žrtvu, počinitelja, ali i promatrača. Viša savjetnica Mirjana Kazija posebno je naglasila ulogu čelnih ljudi odgojno-obrazovnih ustanova kao i njihove obveze i odgovornosti.

Na kraju skupa viši savjetnik za ravnatelje srednjih škola A. Badurina koji je organizirao i vodio ovaj skup, zahvalio se je ravnateljima škola na odazivu za sudjelovanje na stručnom skupu te izrazio nadu da će im teme s ovog skupa biti od pomoći u nošenju sa svakodnevnim izazovima u procesu upravljanja njihovim srednjoškolskim i domskim ustanovama na počecima njihovih ravnateljskih karijera.

Evaluacija

(docx: 70,98 KB)

Preuzmi