Najave i izvješća / 29. lipnja 2021.

Prirodoznanstveni pristup u učenju i poučavanju o održivome razvoju

U organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje 24. i 25. lipnja 2021. godine, putem platforme Adobe Connect, održan je dvodnevni državni stručni skup za učitelje i nastavnike biologije, geografije i kemije: Prirodoznanstveni pristup u učenju i poučavanju o održivome razvoju. Glavni cilj skupa bio je povezati očekivanja međupredmetne teme Održivi razvoj s odgojno-obrazovnim ishodima kurikula biologije, geografije i kemije. S obzirom na složenost i interdisciplinarnost područja održivoga razvoja, ideja je bila pomoću primjera dobre prakse pokazati konkretne mogućnosti primjene metoda istraživačkog učenja u usvajanju prirodoslovnih koncepata te procijeniti uspješnost procesa istraživačkog učenja i postignuća primjenom različitih pristupa vrednovanju.

Sudionike skupa pozdravila je ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje dr. sc. Dubravka Brezak Stamać, zahvalila predavačima i svim sudionicima skupa naglašavajući važnost održavanja interdisciplinarnih skupova. Osvrnula se na suvremenost teme skupa, predviđena predavanja te naglasila vrijednost primjera iz nastavne prakse. Svima je poželjela uspješan rad.

Tijekom oba dana na skupu je nazočilo oko 300 sudionika. Vrsni stručnjaci održali su predavanja koja su obuhvatila temu skupa uključujući, osim prirodoznanstvenog pristupa, i humanističke i moralne vrednote u poučavanju o održivome razvoju. Predavanja su održali: dr. sc. Boris Jokić, Znanost i razvoj čovječanstva; dr. sc. Dražen Šimleša, Znanost i održivi razvoj; doc. dr. sc. Ružica Vuk, Znanost i politika EU: Europski zeleni plan; dr. sc. Diana Garašić, Prirodoznanstveni pristup u poučavanju i prof. dr. sc. Snježana Prijić-Samaržija, Vrli novi svijet: znanost, istina, demokracija.

Primjere zajedničkog djelovanja lokalne zajednice i škole na izgradnji i korištenju poučnih staza prikazali su učitelji biologije i kemije Dražen Crnčec, prof. (Svetomartinska Mura) i Štefica Škrlec, prof. (Poučna staza “Šumarica”).

Primjere dobre prakse u kojima je primijenjen prirodoznanstveni pristup prikazali su iz područja geografije Nevenka Pokos, prof. (Klizišta u Zagrebu – Dubravkin put), biologije Monika Pavić, prof. i Hrvoje Pavić prof. (Prošetajmo erdutskom Poučnom stazom zdravlja)te iz područja kemije Sonja Rupčić Petelinc, prof. (Voda gorskih predjela). Bez obzira na dominantno nastavno područje, u svim je primjerima prepoznatljiva i uključenost drugih nastavnih predmeta.

Kako se mogu osmisliti zajednički interdisciplinarni projekti iz područja održivoga razvoja, prikazali su učitelji i nastavnici biologije, geografije i kemije iz različitih županija Republike Hrvatske: Josip Gašpar, prof., Vedrana Jukić, prof., Ozrenka Meštrović, prof. iz Vukovarsko-srijemske županije (Virovi), mr. sc. Marina Periša, mr. sc. Nevenka Radulović iz Zagrebačke županije (Staza Žutica), Erik Šneler, prof. Branimir Arbanas, prof., Bojana Kovačević, prof., Vesna Pintar-Grgurić, prof. iz Primorsko-goranske županije (Mužek u kanjonu ljepote i mirnote), Danijel Bogešić, prof., Irena Hudak Bogešić, prof., Martina Pulić Grabar, prof. iz Istarske županije (Po Pazinskih bregi i dolinah) te Ivana Silić, prof., Ivana Marić Zerdun, prof., Majana Engelbreht, prof. iz Dubrovačko-neretvanske županije (Lastovski puti zdravlja i ljepote).

Sva predavanja i prikazi projekata popraćeni su komentarima i pohvalama sudionika, koji su vidljivi u obrađenoj evaluaciji. Ovaj je stručni skup jedan u nizu koji olakšava učiteljima i nastavnicima primjenu prirodoznanstvenog pristupa u poučavanju u redovnoj nastavi i u izvannastavnim aktivnostima.

Sve prezentacije sudionicima će biti dostupne u One Note bilježnici. Skup su organizirale viša savjetnica za geografiju, Vesna Milić, dipl. geograf za prirodu i biologiju Marina Ništ, prof. te za kemiju, Borjanka Smojver, prof.

Evaluacija

(docx: 31,34 KB)

Preuzmi