U Puli je 4. i 5. travnja 2024. godine održan drugi Državni stručni skup za umjetničke škole pod nazivom Primjena inovativnih metoda poučavanja u nastavi prema kurikulumu glazbenih i plesnih škola.
Državni stručni skup organizirala je Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO) u suradnji s Glazbenom školom Ivana Matetića Ronjgova u Puli. Stručni skup organiziran je za učitelje/nastavnike, stručne suradnike i ravnatelje umjetničkih škola. Predavači i voditelji radionica bili su predavači s Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku, učitelji i nastavnici glazbenih škola, predstavnici Etnografskog muzeja Istre te predstavnici Agencije za odgoj i obrazovanje.
Nakon izvedbe skladbi „Lijepa naša domovino“ i „Krasna zemljo Istro mila“ u izvedbi Tereze Mišan učenice 4. razreda srednje glazbene škole Ivana Matetića Ronjgova u Puli pod mentorstvom Marijane Prohaska, prof., uz glasovirsku pratnju Sandre Burić, prof., prof. skup su svečano otvorili Romana Vuksan Zuban, prof. ravnateljica Glazbene škole Ivana Matetića Ronjgova u Puli te Marko Majstorović, prof. predstavnik Agencije za odgoj i obrazovanje. Oba govornika su kroz predstavljanje izrazili zadovoljstvo organizacijom skupa, odazivom broja sudionika na stručni skup i željom za usavršavanjem učitelja i nastavnika umjetničkih škola.
Nakon uvodnih govora uslijedilo je predavanje Romane Vuksan Zuban, prof., Suzane Goldin, prof. izvrsni savjetnik, te dr. sc. Noela Šurana pod nazivom Zavičajna nastava u Istri na primjeru Glazbene škole Ivana Matetića-Ronjgova. Cilj predavanja bio je upoznati sudionike skupa s projektom implementacije zavičajne nastave u Istarskoj županiji na primjeru Glazbene škole Ivana Matetića-Ronjgova u Puli te predstaviti inovativnu metodu rada poučavanja temeljnu na učenju tradicijskog pjevanja, sviranja baziranog na slušanju i oponašanju izvedbi nositelja tradicijskih glazbi.
Tragom istarske glazbene riznice: od srednjega vijeka do suvremenih istarskih skladatelja naziv je predavanja kojim je mr. sc. Nikola Lovrinić, učitelj savjetnik, umjetnička škola Matka Brajše Rašana, Labin sudionicima skupa prikazao prvi pokušaj sumiranja povijesti glazbe u Istri kroz stoljeća. S obzirom na nepostojanje monografije koja bi na jednome mjestu prikazala razvoj glazbe na spomenutome geografskom prostoru, navedeno predavanje ističe osnovne smjernice za pisanje i interpretaciju takve povijesti te ukazuje na mogućnosti implementacije te glazbe, koja je sastavnim dijelom hrvatske glazbene baštine, u nastavu glazbenih škola.
Radionicom pod nazivom Vrtlarica/Giardinera – tradicijski ples iz Istre, Dario Marušić i polaznici fakultativne nastave zavičajne nastave Glazbene škole Ivana Matetića Ronjgova Pula prikazali su sudionicima skupa korake jednog tradicijskog plesa Istre, upoznali ih s glazbenom praksom sviranja violine i bajsa u Istri te naučili izvođenje plesnih koraka i plesne figure plesa Giardiniere.
Uvod u tehnike i metode muzikoterapije i njihova primjena u nastavi glazbenih škola naziv je predavanja kojim je Zrinka Posavec, prof. mentor, Umjetnička škola Franje Lučića, Velika Gorica sudionike skupa upoznala s tehnikama i metodama muzikoterapije, pojasnila mogućnosti primjene metoda i tehnika muzikoterpije u nastavi glazbenih i plesnih škola te prikazala kako uz pomoć različitih tehnika muzikoterapije poboljšati kvalitetu nastavnog procesa.
Drugi dan stručnoga skupa obilježila su predavanja i radionice.
Natjecanje kao motivacija u radu učenika i učitelja/nastavnika naziv je predavanja kojim je Zlata Životić, prof. savjetnik, Glazbena škola Blagoja Berse, Zagreb potaknula sudionike skupa na razumijevanje važnosti i utjecaja glazbenih natjecanja na glazbeni i psihološki razvoj pojedinca i grupe – učenika i nastavnika te odgovorila na pitanje kako priprema i sudjelovanje na natjecanjima može potaknuti nastavnike i učenike na veći angažman u nastavi te savladavanje dodatnih kompetencija.
Igra i pokret u nastavi Solfeggia naziv je predavanja kojim je Doris Kovačić, prof. mentor, Glazbena škola Ivana Matetića Ronjgova, Rijeka sudionike skupa upoznala s različitim igrama i pokretima (tjeloglazbom) koje je moguće koristiti na satu solfeggia. Na predavanju su predstavljene igre kartama, kockicama, na računalu, karticama te je predavačica dala poticaj i smjernice kako izraditi igre ili osmisliti pokrete koji će se koristiti za usvajanje ili ponavljanje pojedinih sadržaja s učenicima. Nakon održanoga predavanja sudionici su bili motivirani i nadahnuti za kreativno djelovanje, istraživanje novih načina i modela koristeći ponuđene i poznate igre.
Video igrom kroz nastavu Moreno Vinceković, prof. savjetnik, Glazbena škola u Varaždinu osvijestio je važnost igre kao dijela obrazovnog procesa, potaknuo sudionike na osmišljavanje i kreiranje vlastitih digitalnih obrazovnih sadržaja – edukativnih video igara te ih upoznao s inovativnim metodama poučavanja kroz integraciju edukativnih video igara u svakodnevnom nastavom procesu.
Umjetničkom radionicom zborskog dirigiranja prof. art. dr. sc. Antoaneta Radočaj-Jerković, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku upoznala je sudionike skupa s inovativnim tehnikama u radu dječjih i mladenačkih zborova te posredno pokušala utjecati na kvalitetu zborskog pjevanja u umjetničkim odgojno-obrazovnim ustanovama u Republici Hrvatskoj. Radionica je obuhvaćala sve potrebne strategije i metode za ostvarenje visokih rezultata svojih ansambala. Rad se zasnivao na repertoaru koji je sastavni dio kurikula nastave Zbora u osnovnoj i srednjoj glazbenoj školi s posebnim osvrtom na skladbe predviđene za izvođenje na međužupanijskim i državnim natjecanjima zborova glazbenih škola. Na radionici su obrađene sljedeće teme: vokalna priprema zbora, analiza i izvedba odabranog repertoara, rad na interpretaciji skladbi, dirigentska gesta u službi interpretacije, vrednovanje dirigentskog rada. Sudionici skupa su aktivno sudjelovali u provedbi radionice putem pjevanja, sviranja i dirigiranja te na iskustven način došli do zaključaka i potencijalnih interpretativnih rješenja i preporuka.
Završnim predavanjem pod nazivom „Kako je IMRA pomirila instrumente“, Romana Vuksan Zuban, prof., i Tamara Lorencin, prof., Glazbena škola Ivana Matetića Ronjgova predstavile su školski projekt izrade slikovnicu za djecu koja prvi puta dolaze u doticaj s glazbom i glazbenom školom, ponuditi ideju primjera dobre prakse inkluzije općeobrazovnih predmeta u glazbeno obrazovanje te razvijanje kreativnog pisanja u sklopu promocije formalno glazbenog obrazovanja.
Evaluacija
(docx: 232,39 KB)
Preuzmi