Najave i izvješća / 1. lipnja 2021.

Posvojeno dijete u vrtićkom i školskom okruženju

Dvodnevni stručni skup Posvojeno dijete u vrtićkom i školskom okruženju održan je 27. i 28. svibnja 2021. godine na platformi ZOOM, u suradnji s Udrugom Na drugi način.

Na skupu je sudjelovalo 362 sudionika: odgojitelja i stručnih suradnika u dječjim vrtićima, učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i profesora u osnovnim i srednjim školama. Stručni skup je vodila mr. sc. Andreja Silić.

U uvodnome dijelu nazočne je pozdravila i uputila uvodne riječi ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanja, dr. sc. Dubravka Brezak Stamać. Istaknula je važnost teme i osiguravanje kvalitetne pripreme odgojno-obrazovnih i nužnih preduvjeta za što bolje uključivanje posvojenoga djeteta u odgojno-obrazovni proces u dječjem vrtiću te kasnije u osnovnoj i srednjoj školi. Također je istaknula važnost interdisciplinarnog pristupa temi i uključivanju u edukaciju svih odgojno-obrazovnih radnika, u svrhu boljeg razumijevanja problema posvojenja i potreba posvojene djece, usvajanja osnovnih spoznaja, znanja i vještina u vezi s posvojenjem, radi unapređivanja odgojno-obrazovnoga procesa u dječjem vrtiću i školi te pružanja podrške i stručne pomoći posvojiteljskim obiteljima.

U uvodnome dijelu mr. sc. Andreja Silić održala je izlaganje Profesionalna etika i uloge odgojitelja u radu s posvojenom djecom i roditeljima u dječjem vrtiću.

Ivana Šafran Tunjić, prof. ped. u OŠ Borovje te Udruzi Na drugi način, izložila je temu Posvojeno dijete u vrtićkom i školskom okruženju.

O razvoju privrženosti i nekim poteškoćama govorila je Vlasta Grgec Petroci, mag. act. soc., iz Centra za socijalnu skrb Zagreb te Udruge Na drugi način i Mirjana Marčetić Kapetanović, prof. psih., iz Udruge Na drugi način.

Na kraju prvoga dana, o važnosti povezivanja s djetetom igrom govorila je doc. dr. sc. Koraljka Modić Stanke, psihologinja u Studijskom centru socijalnoga rada na Pravnom fakultetu u Zagrebu.

Tijekom drugoga dana stručnoga skupa izloženo je pet važnih izlaganja, usmjerenih na Razvoj i formiranje identiteta, Poteškoće i specifične potrebe posvojenoga djeteta, Posvojenje u očima djeteta te kako djetetu reći da je posvojeno, Komunikaciju s okolinom i stručnjacima, Važnost porijekla i bioloških roditelja u životu djeteta, Posvojenje starijeg djeteta te važnost emocionalne veze između braće i sestara. Teme su izložile Vlasta Grgec Petroci, mag. act. soc., iz Centra za socijalnu skrb Zagreb te Udruge Na drugi način i Mirjana Marčetić Kapetanović, prof. psih., iz Udruge Na drugi način.

Na početku stručnoga skupa i pri kraju održavanja sudionici su ispitani putem mentimetra o njihovu predznanju te stečenu znanju o pitanjima u vezi s posvojenim djetetom u vrtićkom i školskom okruženju te također o njihovim reakcijama, osjećajima i znanju koje će ponijeti nakon stručnog skupa u svoje radno okruženje u vrtiću i školi.

U završnoj raspravi i evaluaciji skupa iznesene su brojne reakcije o potrebi sustavne brige i održavanju drugih skupova u vezi s posvojenim djetetom u vrtićkom i školskom kontekstu te kvalitetnu pripremu za odgojno-obrazovni rad i suradnju s roditeljima.

Tekstovi o iznesenim temama na skupu nalaze se u zbornicima radova i drugim materijalima na poveznici: https://nadruginacin.hr/

Evaluacija stručnoga skupa

(docx: 1,62 MB)

Preuzmi