U XII. gimnaziji u Zagrebu, 29. 8. i 30. 8. 2024. održan je državni stručni skup za učitelje i nastavnike njemačkog jezikaPodrška mentalnom zdravlju u učionici i izvan nje. Na skupu je sudjelovalo 122 sudionika.
Nakon uvodnih riječi višeg savjetnika za njemački jezik i ravnateljice Škole, otvaranje skupa uveličale su Klasja Modrušan, prof., mentor (sopran), Danijela Petrić, prof. (klavirska pratnja) i Barbara Pijetlović (sopran) izvedbama sljedećih skladbi: J. Brahms: Ständchen op. 106, R. Schumann: Widmung iz ciklusa Myrten op. 25 i R. Strauss: Zueignung op. 10.
Uvodno predavanje o ulozi zaštitnih i rizičnih čimbenika na mentalno zdravlje pojedinca, prevalenciji i razvoju mentalnih poremećaja te njihovu prevenciji održala je doc. dr. sc. Tina Peraica.
Nakon predavanja uslijedile su tri runde radionica:
Dr. sc. Irena Lasić, izvrsni savjetnik, svojom je radionicom sudionicima pružila uvid u tehnike i metode za ublažavanje stresa.
Alma Kalinski, prof. savjetnik, u svojoj je radionici nastojala potaknuti učitelje i nastavnike na implementaciju aktivnog učenja (učenja pomoću pokreta ili u pokretu) u vlastitu nastavu.
Radionicom doc. dr. sc. Tine Peraice sudionici su usvojili znanja i podigli svijest o važnosti brige o sebi u očuvanju vlastite dobrobit te su usvojili znanja o neuroznanstvenim spoznajama u postupcima važnima u brizi o sebi samima.
U radionici Antonije Štefanič Agić, dipl. uč., savjetnika, fokus je bio na razvijanju strategija za prevenciju burnouta, uključujući učinkovito upravljanje vremenom, postavljanje prioriteta i balans između poslovnog i privatnog života.
U svojoj je radionica Mirela Alebić, prof., mentor, prikazala strategije učenja koje istovremeno doprinose mentalnom rasterećenju i samopouzdanju prilikom upotrebe njemačkog jezika.
Marko Javorina, prof. i dr. sc. Ivana Cvijović Javorina, savjetnik: Emotionen im DaF-Unterricht herzlich willkommen u svojoj su radionici predstavili primjere nastavnih aktivnosti i nastavnih materijala koji se mogu primijeniti tijekom obrade teme mentalnog zdravlja, ali i kao oblik kratkog opuštanja tijekom bavljenja nekim drugim temama na nastavi njemačkog jezika.
Željka Brezni, prof., izvrsna savjetnica, na radionici je predstavila iskustva i rezultate međunarodnog eTwinning projekta „Toward a Wellbeing Mindset,“ s naglaskom na integraciju fizičke, emocionalne, socijalne i intelektualne dobrobiti učenika u nastavu njemačkog jezika.
Na radionici Ivane Pavačić, prof., sudionici su mogli identificirati ključna područja koja su važna za razvoj psihološke otpornosti, prepoznati u svojoj sredini na kojim područjima mogu pružiti djeci podršku te naučiti tehnike mindfulnessa kojima jačamo otpornost.
Prvi dan skupa zaključen je predavanjem Jelene Petković, mag. paed. soc. o zakonskom okviru i teoretskom dijelu vezanom za prevenciju i djecu s problemima u ponašanju, samoprocjeni i informacijama o tome što se sve čini na području prevencije u odgojno-obrazovnom sustavu te predavanjem Une Mikše, mag. paed. soc., mentor, o izvorima stresa obrazovnih radnika i suočavanju sa stresom.
Drugi dan skupa započeo je predavanjem Eli Vidović, više savjetnice za stručne suradnike psihologe i nastavnike psihologije, dipl. psihologa, o rizičnim čimbenicima učenika, učitelja i roditelja.
Nakon toga uslijedile su četiri runde radionica:
Mr. sc. Blaženka Abramović, savjetnik održala je dvije radionice o aktivnom slušanju, poticanju emocionalne inteligencije u nastavi te osvještavanju sebe samih u nastavi njemačkog jezika.
Gordana Matolek Veselić, prof., savjetnik održala je radionicu u kojoj je pružila praktičnu podršku učiteljima i osposobila ih za provođenje aktivnosti kojima se osnažuje emocionalna inteligencija i mentalno zdravlje učenika”.
Andrea Tukša, mag. prim. educ., izvrsni savjetnik, održala je radionicu o teorijskim osnovama mindfulnessa i praktičnim vježbama.
Martina Sviličić, prof. i Branko Trajkov, ing. arh., zainteresirali su sudionike svojom radionicom s glazbenim sadržajima tijekom nastave njemačkog jezika i tehnikama poboljšanja motivacije učenika, učitelja i nastavnika.
Dinka Štiglmayer Bočkarjov, prof., savjetnik, u svojoj je radionici pružila primjere dobre prakse kako kreirati dinamičan i motivirajući nastavni proces u čijem je centru učenik i njegovo mentalno zdravlje.
Ana Ribarić Gruber, prof., izvrsni savjetnik, predstavila je u svojoj radionici učinkovite strategije suočavanja sa stresom i kontinuiranom radu na povećavanju otpornosti na stres.
Natalia Dujić, prof., savjetnik nastojala je svojom radionicom senzibilizirati sudionike za provođenje vježbi mindfulnessa u njihovom nastavnom radu u svrhu planiranja i realizacije odgojno obrazovnih očekivanja međupredmetnih tema Učiti kako učiti i Osobni i socijalni razvoj.
U radionici Tajane Lovreković, prof., savjetnik i Kristine Batinić, mag. pscyh., mentor, sudionici su imali priliku upoznati se kroz nekoliko aktivnosti s tehnikama za prepoznavanje samoefikasnosti te tehnikama za povećanje samoefikasnosti za učenje njemačkog jezika.
Željka Mišetić, prof., izvrstan savjetnik, u svojoj je radionici potaknula sudionike da prepoznaju različite strategije kako brinuti o svom cjelokupnom zdravlju s naglaskom na primjenu onih koje im najbolje odgovaraju.
Sudjelovanjem u radionici Zorice Durman Marijanović, prof., savjetnik, sudionici su razlikovali znakove akutnog stresa, znakove emocionalnih teškoća i teškoća u ponašanju te mogli primijeniti različite oblike stručne podrške djeci/učenicima.
Skup je zaključio evaluacijom i pozdravnom riječi Marko Javorina, prof., viši savjetnik za njemački jezik u 15.30.
Evaluacija
(pdf: 2,08 MB)
Preuzmi