Najave i izvješća / 7. rujna 2023.

Perspektivnost i inovativnost u nastavi suvremenog plesa i klasičnog baleta

U Zagrebu je 28. i 29. kolovoza 2023. godine održan drugi Državni stručni skup za plesne škole pod nazivom Perspektivnost i inovativnost u nastavi u školama suvremenog plesa i klasičnog baleta.

Državni stručni skup organizirala je Agencija za odgoj i obrazovanje u suradnji sa Umjetničkom plesnom školom Silvije Hercigonje. Stručni skup organiziran je za učitelje i nastavnike plesnih škola (suvremenog plesa i klasičnog baleta). Predavači i voditelji radionica bili su viši savjetnici Agencije za odgoj i obrazovanje, profesorice sa Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku, Kineziološkog fakulteta u Zagrebu i HNK-a u Zagrebu te nastavnici plesnih škola u Republici Hrvatskoj.

Nakon hrvatske himne, skup je svečano otvorila Mirjana Brcko, prof. savjetnica, vanjska suradnica Agencije za odgoj i obrazovanje za područje plesa te je riječ dala: v.d. ravnateljici Agencije – Darii Kurtić, prof., višoj savjetnici, Marku Majstoroviću, prof., višem savjetniku za umjetničke škole te ravnateljici Umjetničke plesne škole S. Hercigonje – Ivani Pinjušić Bužančić, prof., koji su pozdravili prisutne i izrazili zadovoljstvo održavanjem drugog Državnoga stručnog skupa za plesne škole.

Daria Kurtić, prof., viša savjetnica Agencije za odgoj i obrazovanje, održala je predavanje na temu Projekti u nastavi te je prisutne izvijestila o važnosti te mogućnostima i prednostima pisanja projekata kako na međuškolskoj tako i na školskoj razini.

Marko Majstorović, prof., viši savjetnik za umjetničke škole, Agencije za odgoj i obrazovanje je svojom temom Važnost vođenja pedagoške dokumentacije te vrednovanje učenika u umjetničkim školama sudionike skupa upoznao s obvezama učitelja i nastavnika umjetničkih škola vezanim uz redovito i pravilno vođenje pedagoške dokumentacije (e-Dnevnik za individualne i grupne predmete). U prezentaciji prikazao je zakone i pravilnike za umjetničke škole, primjere e-Dnevnika, pravilno vođenje dokumentacije te formativno i sumativno vrednovanje učenika. Sudionike skupa podsjetio je na obvezu izrade kriterija i elemenata vrednovanja u šk. god. 2023/2024. prema Pravilniku o kriterijima i elementima vrednovanja.

Kroz povijest bilježenja i razvoj recepcije plesne umjetnosti u Hrvatskoj, provela je prisutne Maja Đurinović, prof. art. sa Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku.

Teorijsko-praktična radionica pod nazivom Kinetografija podsjetila je na razvoj plesnog pisma kroz povijest, te Labanov značaj u razvoju sustava znakova. Prisutni su upoznali osnovne simbole koji se upisuju u kinetogram – plesno crtovlje, ishodavali su predložene primjere te zapisali i otplesali vlastiti kinetogramski primjer uz pomoć Renate Vraneković, savjetnice iz Škole suvremenog plesa A. Maletić, Zagreb.

Kineziološkim pristupom Metodici narodnog plesa, dr. sc. Jadranka Vlašić, izv. prof., ponudila je pristup plesu sa kineziološkog aspekta, uz naglasak na poziciju plesa u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture. Posebna pažnja bila je posvećena metodici narodnog plesa za studente Kineziološkog fakulteta što može pomoći i nastavnicima narodnih plesova u školama za klasični balet i suvremeni ples te na taj način oplemeniti nastavu narodnih plesova u plesnim školama.

Radionica: Hrvatski narodni plesovi koje je vodio Nikola Kramar, folklorni pedagog iz Umjetničke plesne škole S. Hercigonje, održala se u trajanju od dva školska sata. Na radionici su praktično prikazani neki od tradicijskih narodnih plesova Hrvatske. Uz pratnju korepetitora, polaznici su dobili upute o osnovnim plesnim obrascima i hvatovima koji se koriste u narodnim plesovima. Naučili su neke od najpoznatijih plesova koji su ujedno i zaštićeni pod UNESCO-om kao nematerijalna kulturna baština čovječanstva poput glasovitog Nijemog kola. Također su obradili poznati parovni ples Dubrovačka poskočica – Linđo. Nakon toga polaznici su dobili uvid u tradicijsko bogatstvo Hrvatske, četiri plesne zone kao i mogućnosti primjene hrvatskog folklora u klasičnom baletu i suvremenom plesu.

Drugi dana skupa započeo je predavanjem Mihaele Devald Roksandić, mag. paed., zaposlene u HNK u Zagrebu, na temu Važnost pedagoškog pristupa u nastavi plesa. U svom izlaganju prisutne je podsjetila da pedagoški pristup tj. pedagogijska perspektiva u plesnom obrazovanju pomaže da redefiniramo odnos učenika i učitelja, pri čemu učenik postaje ravnopravni subjekt nastavnog procesa kroz uvažavanje njegovih najboljih interesa u procesu podučavanja sve do konačne samostalnosti koja mora biti rezultat tog procesa.

Teorijsko-praktična radionica Marije Dujmić, univ. bac, educ. art., iz Umjetničke škole F. Lučića u V. Gorici pod nazivom: Dotakni nosom lakat, dala je prisutnima smjernice i upute za poticanje kreativnog mišljenja.

Predavanje Vesne Matana Matić, prof. iz Škole suvremenog plesa A. Maletić, na temu Korepeticija nastave kroz improvizaciju, dalo je osvježenje stručnom skupu kroz nesebične primjere dobre prakse nastale tokom 30 godina rada u plesnoj školi.

U nastojanjima približavanja apstraktnih glazbenih pojmova učenicima koji se prvi put susreću s teorijom glazbe, Katja Kaplan, prof., iz Umjetničke škole F. Lučića u V. Gorici, osmislila je igre koje će vratiti spontano učenje u proces nastave ritmike.

Na radionici Korane Stojsavljević, mentor iz Umjetničke škole F. Lučića u V. Gorici, pokazano je nekoliko didaktičkih igara. Pojašnjeno je da uvođenje igara u nastavu donosi bolje razumijevanje, lakše pamćenje, zainteresiranost, ali i veći uspjeh na kraju godine.

Različiti pristupi učenja ritmike dovode do različitih razina znanja.

Nakon održanih predavanja i radionica, prisutni su pozitivno ocijenili održani skup.

Evaluacija

(docx: 270,02 KB)

Preuzmi