U Opatiji je od 24. do 26. veljače 2025. godine održana 1. konferencija učitelja i nastavnika kemije – metodika Kemije i pedagogija u fokusu. Učitelji i nastavnici kemije imali su se prilike stručno usavršavati i tijekom niza predavanja i radionica, promišljati o svojim kompetencijama, potrebnim za izvođenje suvremene nastave kemije. Predavanje izv. prof. dr. sc. Marka Turka o potrebi usavršavanja kompetencija učitelja te danim smjernicama za budući rad, motiviralo je sudionike na promišljanje i refleksiju nastave koju izvode. Iskustva o učinkovitom pristupu rješavanja kemijskoga računa, izvrsno je opisao prof. dr. sc. Ernest Meštrović, dok su o učenicima s posebnim potrebama govorile mr. sc Marijana Gojčeta, Sonja Rupčić-Petelinc, dipl. ing. kemije i Markica Župan Galić, prof., iz Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. Na temelju primjera iz prakse, Silvija Krnić, prof. savjetnik iz III. gimnazije u Osijeku, izlagala je o radu sa slijepim učenikom te je demonstrirana uporaba asistivne tehnologije u nastavi kemije. Nadalje je bilo riječi i o radu Regionalnih znanstvenih centara, Lori iz Ludbrega i RaSTEM iz Šibenika. Prikazani su primjeri načina pripremanja učitelja kemije, prirode i biologije fizike pri realizaciji ishoda poučavanja u redovnoj nastavi i pripremi za rad s učenicima u radionicama u Regionalnom znanstvenom centru. Sudionici su procijenili vrlo dojmljivim i korisnim razmjenu ideja i primjere na kojima su radili sudionici skupa te interaktivno sudjelovanje pri prikazivanju načina rada s učenicima u STEM-parku i posebnostima rada u Regionalnom znanstvenom centru Splitsko-dalmatinske županije.
U popodnevnom dijelu programa, sudionici su procijenili vrlo korisnim sudjelovanje u radionicama o vođenju profesionalne komunikacije i pedagoške dokumentacije te o formativnom vrednovanju. Posljednji dan konferencije sudionici su slušali metodičare nastave kemije o izazovima u pripremanju učitelja i nastavnike kemije za 21. stoljeće. Zahvaljujući interesantnom izlaganju prof. dr. sc. Sanje Tatalović Vorkapić, sudionici su upoznati s značajnim odrednicama psihološke dobrobiti učitelja, a o značaju učiteljske profesije te povijesnom pregledu reformi školstva u Hrvatskoj, govorila je dr. sc. Štefka Batinić, knjižničarska savjetnica i kustosica iz Hrvatskoga školskog muzeja u Zagrebu. Na temelju zaključaka Konferencije i evaluacije skupa, može se zaključiti o daljnjoj potrebi organizacije i izvedbe kontinuiranoga stručnoga usavršavanja na državnoj razini s naglaskom na razmjenu iskustava kolega u cilju unaprjeđenja nastave kemije.
Evaluacija
(docx: 621,65 KB)
Preuzmi