Najave i izvješća / 17. travnja 2023.

Od kemijske revolucije do umjetne inteligencije u obrazovanju

28. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera – sekcija Obrazovanje u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje održan 31. ožujka 2023. u Rovinju. U uvodnom dijelu skupa sudionicima su se obratile organizatorice nastavne sekcije Obrazovanje u sklopu 28. HSKIKI-ija, prof. dr. sc. Tatjana Gazivoda Kraljević, u ime Hrvatskog društva kemičara i kemijskih inženjera (HDKI) i kao predsjednica Znanstveno-organizacijskog odbora te dr. sc. Olgica Martinis, viša savjetnica za kemiju iz Agencije za odgoj i obrazovanje. Istaknuto je zadovoljstvo zbog nastavljanja suradnje u promicanju stručnog usavršavanja na državnoj razini te mogućnosti sudjelovanja učitelja i nastavnika kemije na međunarodnom skupu. Plenarno predavanje je održao izv. prof. dr. sc. Vladimir Stilinović s Kemijskog odsjeka, Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu na temu Kako upoznavati znanosti kroz njezinu povijest – priča o kemijskoj revoluciji. Tijekom predavanja je bilo riječi o otkrićima, ali i ostalim događajima, nesuglasicama i zabunama iz povijesti kemije, što daje naslutiti ne samo kako je kemija poprimila svoj današnji oblik, već i bitno fundamentalnije spoznaje o naravi kemije, ali i znanosti općenito.

O povijesti poučavanja kemije u Hrvatskoj je izlagala izv. prof. dr. sc. Draginja Mrvoš Sermek, metodičarka s Kemijskog odsjeka Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu. U duhu povijesnog pregleda poučavanja kemije, bilo je riječi o važnosti primjene CIP-pravila prema kojima se određuje apsolutna konfiguracija kiralne molekule, a koja su predložili organski kemičari R. S. Cahn, C. K. Ingold i V. Prelog. Tijekom izlaganja izv. prof. dr. sc. Vesne Petrović Peroković je govorio o oznakama relativne konfiguracije L i D, koje su se povijesno zadržale kod obilježavanja konfiguracije prirodnih spojeva poput monosaharida, aminokiselina i slično. Nakon plenarnog i pozvanih predavanja, učitelji i nastavnici kemije su izlagali na temelju sažetaka koje su prijavili za usmena izlaganja o poučavanju nekad i danas, neposrednom izvoru znanja u kemiji-pokusu, o percepciji podrške učiteljima u stresnim situacijama te o tehnologiji izrade proizvoda od sirovina. Drugi dio državnoga stručnog skupa se odvijao u OŠ Jurja Dobrile u Rovinju, a zahvaljujući Marinu Mihoviloviću, ravnatelju OŠ Jurja Dobrile i suradnji s djelatnicima Škole, ostvaren je glazbeni program te prikaz rada Škole. Sudionici su sudjelovali u paralelnim radionicama i bili aktivni tijekom održavanja okruglog stola na temu Tradicionalne strategije poučavanja vs. umjetna inteligencija u obrazovanju. Sudeći prema evaluaciji sudionika, skup je ispunio očekivanja predavača i izvoditelja radionica.

Evaluacija

(docx: 415,82 KB)

Preuzmi