Najave i izvješća / 22. travnja 2021.

Kompetencije učitelja kemije pri realizaciji ciljeva nastavnog predmeta Kemija u izvannastavnim aktivnostima

Državni stručni skup o kompetencijama učitelja/nastavnika kemije pri realizaciji ciljeva nastavnog predmeta Kemija u izvannastavnim aktivnostima, održan je 13. travnja 2021. ususret državnoj razini Natjecanja iz kemije.

U uvodnom dijelu skupa, sudionicima se obratila ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje dr. sc. Dubravka Brezak Stamać koja je istaknula važnost razvoja kompetencija učitelja i nastavnika u pripremi za izvođenje redovne nastave, ali i izvannastavnih aktivnosti. Sudionici su imali prilike upoznati se s načinom pripreme natjecatelja za međunarodna natjecanja iz kemije.

Zahvaljujući izlaganjima prof. dr. sc. Branki Zorc, bivših hrvatskih olimpijaca Mije Bušljete i Josipa Draženovića te znanstvenika doc. dr. sc. Tomislava Portade i Tina Klačića u pripreme natjecatelja za međunarodna natjecanja iz kemije, sudionici su procijenili zanimljivim prikazane primjere zadataka pri izlučnim testovima natjecatelja i na međunarodnim natjecanjima iz kemije. Zanimljivost tema predavanja i radionica prepoznali su učitelji i nastavnici kemije te aktivno sudjelovali postavljanjem pitanja i sudjelovanjem u radu četiri ponuđene radionice. Tijekom izvedbe radionice izv. prof. dr. sc. Nenada Judaša, sudionici su raspravljali o ulozi pokusa u dodatnoj nastavi kemije. U radionici koju je izvela dr. sc. Sanda Šimičić, sudionicima je prikazana uporaba aplikacije za izradu čestičnog crteža. Na odabranim primjerima, u radionici koju je izvela mr. sc. Marijana Bastić, sudionici su predložili elemente u pripremi za realizaciju redovne nastave kao osnovu za pripremu i realizaciju izvannastavnih aktivnosti te pripremi učenika za natjecanje iz kemije. Tijekom radionice su prikazani primjeri (konceptualnih) zadataka i pokusa koje je moguće interdisciplinarno obraditi u osnovnoj školi i srednjoj školi.

O modelu primjene diferenciranog modela nastave kemije u cilju individualizacije nastave kemije, bilo je riječi u radionici koju je izvela dr. sc. Olgica Martinis. Sudionici su se na temelju odabranih primjera zadataka s natjecanja, mogli uvjeriti o primjeni diferencirane nastave u redovnoj i dodatnoj nastavi kemije. Naglašena je uloga motivacije učenika za sadržaj poučavanja te je na temelju kviza izrađenog za sudionike radionice u digitalnom alatu, prikazana korelacija nastavnih predmeta Hrvatski jezik povodom 150. obljetnice prvog izdanja romana Zlatarovo zlato Augusta Šenoe i Kemija pri obradi teme o kemijskim elementima.

Evaluacija skupa

(docx: 224,16 KB)

Preuzmi