Interdisciplinarni dvodnevni državni stručni skup Izazovi stvaranja radijskih emisija, prvi modul, održan je online putem Zooma 24. i 25. veljače 2022. i emitiran iz Osnovne škole Središće u Zagrebu.
Sudionicima skupa omogućen je uvid u svu kompleksnost radijskoga medija koji je itekako važan za pripremu i realizaciju nastavnoga procesa predmetnih područja Hrvatski jezik i komunikacija i Kultura i mediji Kurikula predmeta Hrvatski jezik i razumijevanje procesa stvaranja radijskih emisija. Učitelji i nastavnici koji godinama vode radijske skupine i sudjeluju sa svojim učenicima na svim razinama smotre LiDraNo, a posebice oni koji imaju manje radnog iskustva, iskazali su potrebu za stručnim usavršavanjem koji obuhvaća teorijske osnove radija, analizu i vrednovanje radijskih emisija te uvid u procese stvaranja novinarskih i dramskih radijskih emisija.
Predavanja i radionice pripremili su i održali eksperti na tome području, djelatnici Hrvatskoga radija, Lada Martinac Kralj, dramaturginja i književnica, Stephanie Jamnicky, akademska redateljica, Majda Makovec Joksimović, urednica obrazovnog programa Hrvatskoga radija, Srđan Nogić i Tomislav Šamec, ton majstori, Maro Market, glazbeni dramatrurg i producent i Ana Brčić Bauer, učiteljica hrvatskoga jezika s četrnaestogodišnjim iskustvom vođenja radijskih skupina.
Prvo predavanje Uvod u radijske novinarske žanrove Majde Makovec Joksimović omogućilo je učiteljima i nastavnicima upoznavanje s obilježjima i kategorijama novinarskih radijskih žanrova te pripremom za snimanje novinarske radijske emisije. Odabir teksta za radioigru / radiodramu nije nimalo jednostavan, posebice ako imamo na umu da su glumci učenici, da se prostor, vrijeme i dramska napetost mora ostvariti radiofonijskim elementima. Osim o odabiru teksta, dramaturginja Lada Martinac Kralj upoznala je sudionike sa svim pojedinostima važnima u postupcima dramatizacije te je dala vrlo kratak uvid u povijest hrvatske radiodrame. Stephanie Jamnicky odabrala je niz zvučnih isječaka iz učeničkih radioigara i radiodrama te sudionicima govorila o ulozi redatelja koji objedinjuje svaki pojedini segment radiodrame, od teksta, glazbe, zvuka, montaže, glume. Ana Brčić Bauer na temelju svoga učiteljskoga iskustva, nesebično je podijelila niz praktičnih savjeta o vođenju radijske skupine i specifičnostima terenskoga i studijskoga rada s učenicima. Maro Market u svome se izlaganju osvrnuo na ulogu i odabir glazbe za igranu i dokumentarnu radiodramu, popularnoznanstvene i novinarske radijske forme. Naveo je niz korisnih savjeta u vezi s autorskim pravima koja učiteljima i nastavnicima stvaraju probleme pri snimanju radijskih emisija. Na radionicama, drugoga dana skupa, sudionici su zajedno s voditeljima radionica analizirali radioigre i radiodrame čiji su autori učenici (https://meduza.carnet.hr ) i profesionalni autori. Učiteljima i nastavnicima montaža je najveća nepoznanica i izazov u procesu stvaranja radijske emisije, stoga su sudionici iskazali zadovoljstvo u radioničkome radu: mogućnosti istraživanja radiofonijskih zakonitosti na primjerima i postavljanju pitanja profesionalnim ton-majstorima.
Evaluacija
(docx: 29,61 KB)
Preuzmi