Najave i izvješća / 7. rujna 2022.

Aktivno učenje u nastavi hrvatskoga jezika

Državni stručni skup za učitelje i nastavnike hrvatskoga jezika o temi Aktivno učenje u nastavi hrvatskoga jezika održan je na mreži 2. rujna 2022. godine.

Nakon uvodne riječi voditeljica o samoj temi i o programu rada, predavanje  o Aktivnom učenju kao sastavnici metodike nastave hrvatskoga jezika održao je dr. sc Marko Alerić, izvanredni sveučilišni profesor s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, ističući da učitelji i nastavnici hrvatskoga jezika ne smiju odustati od svoje uloge jezičnih autoriteta, modela i jezičnih trenera, kako prema učenicima tako i prema odraslima, kolegama u školi i ostalima izvan struke. Docentica Senka Žižanović, s Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Osijeku, predstavila je temu Aktivno učenje u multimodalnom okruženju određujući aktivno učenje kao diferencirano multimodalno u kojem posebice ističe važnost načina poučavanja pokretima tijela, a primjer je povezivanja svih oblika umjetnosti. Temu Aktivno učenje i uloga nastavnika održala je doc. dr. sc. Sanja Grakalić Plenković, s Filozofskog fakulteta u Rijeci, govoreći i o aktivnom učenju nastavnika iz kojega proizlazi aktivno učenje učenika, a potom i učenje s užitkom. Ravnatelj Instituta za društvena istraživanja dr. sc. Boris Jokić predstavio je rezultate istraživanja na temu Perspektive učenika o procesu učenja i poučavanja s posebnim naglaskom na usporedbu učioničke nastave i nastave na daljinu. U posljednjem izlaganju predstavljen je međuškolski projekt Ulicom hrvatskoga jezika, Ivana Opačak, profesorica u Ekonomsko-birotehničkoj školi iz Slavonskoga Broda,opisala je tijek projekta i niz kreativnih zadataka za učenike kao reprezentativne primjere aktivnoga učenja u kojima učenici s radošću stvaraju.

Cilj je ovoga stručnoga skupa bio potaknuti učitelje i nastavnike na aktivno poučavanje učenika te kontinuiranu primjenu metoda i metodičkih postupaka u kojima će učenici kao aktivni subjekti u nastavi ostvarivati odgojno-obrazovne ishode predmetnoga kurikula.

Na stručnome skupu sudjelovalo je 485 profesora hrvatskoga jezika iz osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj, a ocjenskom je upitniku pristupio 451 sudionik. Državni stručni skup u cjelini je ocijenjen ocjenom izvrstan (84%) što je potkrijepljeno i dodatnim komentarima: teme su bile zanimljive, a predavači ljudi koji nadahnjuju druge, doista poticajan skup, vrlo konkretno i primjenjivo u nastavnoj praksi, od svega korisnoga, najkorisnija je dobra atmosfera,  profesionalno inspirativan državni skup itd. Na pitanje Hoće li sadržaji stručnoga skupa unaprijediti vaš rad 98% sudionika je odgovorilo potvrdno.

Državni stručni skup organizirale su više savjetnice Anđa Suvala, prof., mr. sc. Gea Cetinić i Barbara Beronja, prof.

Evaluacija

(pdf: 80,90 KB)

Preuzmi