Viši savjetnici Agencije za odgoj i obrazovanje 16. studenoga 2020. godine sudjelovali su na stručnoj edukaciji koja je osmišljena i organizirana u suradnji s Ministarstvom kulture i medija. Jedna je to u nizu aktivnosti Agencije za odgoj i obrazovanje u provedbi Nacionalne strategije poticanja čitanja, koju je Vlada RH donijela 2017. godine.
Cilj joj je interdisciplinarnim pristupom stručnom usavršavanju pružiti podršku odgojno-obrazovnim radnicima od vrtića do završetka srednjoškolskoga obrazovanja u promicanju čitanja i čitalačke pismenosti djece i mladih. Uvodnim riječima ravnateljice Agencije za odgoj i obrazovanje dr. sc. Dubravke Brezak Stamać i ministrice dr. sc. Nine Obuljen Koržinek, Ministarstvo kulture i medija, istaknuta je važnost teme čitanja i međusobne suradnje u ostvarivanju ciljeva Strategije.
Skup je započeo temom Čitanjem, umjetničkim odgojem i obrazovanjem do kompetentne mlade publike o kojoj je govorila Maja Zrnčić, Ministarstvo kulture i medija. Čitalačka pismenosti i utjecaj općeg i akademskog vokabulara na učenje bila je tema izlaganja prof. dr. sc. Anite Peti Stantić, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu. O ulozi učitelja u najširem smislu te riječi u procesu poticanja čitanja i kritičkoga mišljenja govorio je Tomislav Reškovac, Privatna klasična gimnazija u Zagrebu, a skup je u završnome dijelu čitalačkoj pismenosti pridružio matematičku i prirodoslovnu, o čemu je u svome predavanju Matematička i prirodoslovna pismenost govorio dr. sc. Marko Kralj, ravnatelj Instituta za fiziku.
Inicijalnim i završnim upitnicima vezanim za temu i izlaganja prikupit će se podaci relevantni za pristup temi kao podloga za moguću interdisciplinarnu implementaciju pojedinih tematski cjelina u stručnome radu viših savjetnika Agencije s pojedinim ciljnim skupinama odgojno-obrazovnih radnika s ciljem jačanja njihovih profesionalnih kompetencija u ovome području njihova rada s djecom i mladima.
Izvješće i analiza evaluacije online edukacije Čitanje za 21. stoljeće
(pdf: 1,13 MB)
Preuzmi