Objave / 15. prosinca 2017.

Modularni stručni skupovi Djeca i učenici s teškoćama u razvoju

Modularnim stručnim skupovima Djeca i učenici s teškoćama u razvoju u redovitim ustanovama odgoja i obrazovanja (potpora odgojno-obrazovnom uključivanju) odgojno-obrazovnim ustanovama pruža se podrška u uključivanju djece i učenika s teškoćama u razvoju u redovite i posebne odgojno-obrazovne programe.

Obrazovna politika u Republici Hrvatskoj već više desetljeća promiče odgojno-obrazovno uključivanje (inkluziju) djece i učenika s teškoćama u razvoju. Broj djece i učenika s teškoćama u razvoju u odgojno-obrazovnim ustanovama koje provode redovite programe u zadnjem desetljeću značajno se povećao, a s time i potreba za stručnom potporom. Agencija za odgoj i obrazovanje kroz programe stručnog usavršavanja godinama pomaže boljem odgojno-obrazovnom uključivanju pripremajući ustanove za prihvaćanje i prilagodbu kurikuluma djeci i učenicima s teškoćama u razvoju.

 

Kroz programe ovih modularnih stručnih skupova na području Primorsko-goranske, Istarske i Ličko-senjske županije prošlo je od 2006. godine do danas više od 4000 odgojno-obrazovnih radnika, održano je više od 500 sati edukacije u više od 100 ustanova. Agencija je na ovaj način omogućila bolju pripremu za inkluzivan odgoj i obrazovanje djece i učenika s teškoćama u razvoju.

Usavršavanje se odvija na lokalnoj razini na poziv odgojno-obrazovne ustanove koja odabire jedan modul iz programa. Moguće je održavanje i više modula za pojedinu odgojno-obrazovnu ustanovu. Tijekom usavršavanja sudionici dobivaju osnovna znanja s područja inkluzivnog obrazovanja, kurikularnog planiranja za učenike s teškoćama u razvoju, osnovna znanja o teškoći o kojoj govori modul te se kroz radionički dio pojedinog modula sudionici pripremaju za rad s učenicima s teškoćama u razvoju.

Modularno stručno usavršavanje provode mentori i savjetnici te Mobilni stručni timovi Agencije iz ustanova koje se prvenstveno bave teškoćom koja je tema pojedinog modula.

Cilj je razviti odgojiteljske/nastavničke/učiteljske kompetencije za inkluzivno obrazovanje, a provedba usavršavanja trebala bi imati utjecaj na cijelu odgojno-obrazovnu ustanovu kako bi ona postala inkluzivna.