Objave / 27. listopada 2025.

U Zagrebu održan simpozij o inkluziji djece inojezičara i djece migrantskog porijekla u obrazovni sustav

U petak, 24. listopada 2025. godine, u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i mladih održan je simpozij pod nazivom „Predstavljanje i razmjena dobrih praksi za poticajno okruženje za djecu inojezičare i djecu migrantskoga porijekla“, u organizaciji Ureda UNICEF-a za Hrvatsku i Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Simpozij je okupio brojne odgojno-obrazovne djelatnike, stručnjake i predstavnike institucija s ciljem razmjene konkretnih iskustava iz vrtića i škola, ali i promišljanja o sustavnim rješenjima za inkluzivnije obrazovanje. U uvodnim govorima sudionicima su se obratili Luisa Brumana, predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, Thomas Casura, zamjenik šefa Misije Veleposlanstva Švicarske u Republici Hrvatskoj, Katarina Milković, ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje te Ivana Pavić Šimetin, posebna savjetnica ministra znanosti, obrazovanja i mladih.

„Inkluzija nije samo politika, ona je obećanje svakom djetetu koje zakorači u hrvatsku učionicu da će imati priliku rasti, razvijati se i ostvariti svoj puni potencijal“, istaknula je Luisa Brumana, predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, dodavši kako su učitelji srce tog obećanja te da njihova kreativnost, empatija i otpornost oblikuju svakodnevna iskustva djece koja se suočavaju s izazovima poput novog jezika i kulture.

foto: Marko Lopac

“Jezik nije tek sredstvo komunikacije, jezik je temelj identiteta, most između djetetove prošlosti i njegove budućnosti, stoga je uspješno svladavanje hrvatskog jezika od iznimnog značaja, ne zanemarujući pri tom bogatstvo dvojezičnosti i njegovanje materinskoga jezika. Naš je zajednički cilj stvarati sustav koji uvažava različitosti, koji njeguje solidarnost i koji svakom djetetu omogućuje da se osjeća prihvaćeno, sigurno i uspješno”, istaknula je mr. sc. Katarina Milković, prof., ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje.

„Projekti poput ovog ne pružaju samo usluge, oni mijenjaju živote. Postavljaju temelje za uključivije, suosjećajnije i otpornije društvo u kojem svako dijete, bez obzira na podrijetlo, može napredovati i doprinijeti“, izjavio je Thomas Casura, zamjenik šefa Misije Veleposlanstva Švicarske u Republici Hrvatskoj.

“Posebno želim istaknuti zahvalnost UNICEF-u i svim partnerima na višegodišnjoj suradnji, podršci i predanosti u stvaranju porijeklo i jezik. Rezultati koji su predstavljeni jačaju primjere dobre prakse, nude kvalitetne preporuke i grade mostove suradnje među svim dionicima obrazovnog sustava usmjerenog na potporu inojezičarima”, izjavila je Ivana Pavić Šimetin, posebna savjetnica ministra znanosti, obrazovanja i mladih.

Učitelji su pokazali kako se inkluzija ne događa samo kroz politike, već kroz svakodnevne geste, kreativnost i empatiju. Od Makarske, Splita, Rijeke, Zadra, Kutine, Vukovara do Zagreba, predstavnici dječjih vrtića i škola podijelili su inspirativne primjere rada s djecom koja se suočavaju s izazovima novog jezika i okruženja.

Tijekom simpozija predstavljeni su neki od rezultata programa Podrška djeci i obiteljima u migracijama u procesu zaštite i integracije u Hrvatskoj, koji zajednički provode Ured UNICEF-a za Hrvatsku i Švicarsko državno tajništvo za migracije (SEM) uz financijsku podršku Vlade Švicarske Konfederacije. Program je uključivao razvoj online modula za stručno usavršavanje, razvoj standardiziranih ispita hrvatskog jezika te policy izvještaje s preporukama za unaprjeđenje inkluzije.

Simpozij je završio zaključcima i preporukama za daljnje korake u osnaživanju inkluzivnog obrazovanja u Hrvatskoj, uz poziv na nastavak zajedničkog rada na stvaranju obrazovnog sustava u kojem inkluzija postaje pravilo, a ne iznimka.