Razina i vrsta stručnog skupa: međužupanijski
Namjena: skup je namijenjen koordinatorima u osnovnim školama i koordinatorima u srednjim školama za provedbu Programa međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja Građanskog odgoja i obrazovanja za osnovne i srednje škole, voditeljima županijskih stručnih vijeća iz različitih predmetnih područja iz Brodsko-posavske županije
Mjesto održavanja: Slavonski Brod, Hrvatski Crveni križ Gradsko društvo Crvenog križa Slavonski Brod, Ante Starčevića 13, Slavonski Brod, 25 sudionika
Broj polaznika: 25
Rok prijave: obvezna prijava do 8. siječnja 2016. na http://ettaedu.azoo.hr/
Predavači i voditelji radionica: Nevenka Lončarić Jelačić, prof., i mr. sc. Tomislav Ogrinšak, viši savjetnici u Agenciji za odgoj i obrazovanje, Josip Vuletić, Hrvatski Crveni križ i Nives Vudrić, Hrvatski Crveni križ
Sukladno provedbi Mjere 3. iz Akcijskog plana za uklanjanje prepreka u ostvarivanju pojedinih prava u području integracije stranaca za razdoblje od 2013. do 2016. godine, da se osigurava trajno stjecanje socijalne i građanske kompetencije u sustavu redovitog osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja; sukladno obvezama koje proizlaze iz Nacionalnog programa za suzbijanje trgovanja ljudima i Operativnog plana za razdoblje od 2012-2016. godine, Mjere 9. „Nastaviti obrazovanje prosvjetnih radnika i učenika o suzbijanju trgovanja ljudima“; sukladno provedbi Programa međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja Građanskog odgoja i obrazovanja za osnovne i srednje škole (NN br. 104/2014)
sudionici će:
- opisati situacije i namjere koje dovode do ugrožavanja sigurnosti djeteta (trgovanje djecom)
- navesti postupke koji prethode i vode u trgovanje ljudima
- navesti podatke o trgovanju ljudima (MUP, Hrvatski Crveni križ),
- opisati postupke koji prethode otimanju i ropstvu te objasniti načine zaštite
- argumentirati tko je prekršitelj, a tko žrtva
- opisati različite skupine migranata i mogućnosti integracije osoba pod međunarodnom zaštitom; objasniti poteškoće i postignuća koja se javljaju u praksi;
- objasniti normativne osnove prava stranaca i migranata, objasniti činjenično stanje, navesti pozitivne i negativne primjere (zaštita i kršenje) prava
- opisati u čemu se sastoji interkulturni dijalog i zašto je važan za društvenu koheziju te društveni i gospodarski razvoj demokratske zajednice
- opisati mogućnosti uspostavljanja socijalne kohezije i postupanja ljudi u situacijama katastrofe koja vode zaštiti, sigurnosti te smanjenju štete
- koristiti interaktivne, istraživačke i suradničke metode učenja i poučavanja Građanskog odgoja i obrazovanja;
- objasniti osnovna dječja prava sukladno Konvenciji o pravima djeteta
- imenovati dokumente kojima se određuju dječja prava
- koristiti osnovne tehnike timskog rada i nenasilnog rješavanja sukoba, uključujući vještinu kontrole emocija i odgađanja odgovora, aktivnog slušanja, pregovaranja i posredovanja
- pokazati privrženost uzajamnom razumijevanju, poštovanju, suradnji i solidarnosti na razini razreda, škole i društva u cjelini
Metode i oblici rada: predavanja, radionice, grupni rad, vježbe, samostalni rad polaznika i prikazi iz prakse
Vrednovanje: Obrazac za vrednovanje kvalitete i korisnosti skupa te za samo-vrednovanje polaznika
Napomena: Sudionici trebaju donijeti svoj primjerak Programa međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja Građanskog odgoja i obrazovanja za osnovne i srednje škole
Voditelji: