Stručni skupovi / 19. travnja 2018.

Poučavanje digitalne pismenosti zadaća je stručnog suradnika knjižničara

Razina i vrsta stručnog skupa: međužupanijski; jednodnevni

Namjena: stručni suradnici knjižničari osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova u zvanju mentora/savjetnika i voditelji ŽSV-a Dubrovačko-neretvanske, Splitsko-dalmatinske, Šibensko-kninske i Zadarske županije (radni sastanak za pozvane)

Mjesto održavanja: 21000 Split

Broj polaznika: 40

Rok prijave: obvezna prijava do 27. kolovoza 2018. na http://ettaedu.azoo.hr

Predavači: Vanja Jurilj, stručni suradnik savjetnik (Zagreb), Ivana Perić, stručni suradnik mentor (Zadar), Danijela Riger-Knez, stručni suradnik mentor (Zadar), Ana Saulačić, viša savjetnica (Split)

Ciljevi:

– razumijevanje nastavnog područja Školsko knjižničarstvo, kao onoga kojemu je cilj poučavanje digitalne pismenosti kao sastavnice informacijske pismenosti (uporaba digitalnih sadržaja) te razumijevanje razlike u odnosu na Informatiku, kao onu koja poučava stvaranje digitalnih sadržaja (kreiranje/programiranje digitalnih sadržaja);

– analiziranje uloge knjižnično-informacijskog i medijskog stručnjaka (stručnog suradnika knjižničara), procijeniti njegov utjecaj na vođenje učenika prema digitalno pismenom građaninu kao onome koji se zna služiti digitalnim sadržajima (Metaliteracy, Transliteracy); U najnovijim promišljanjima znanstvenika (Mackey et al., 2011) metapismenost predstavlja sklop vještina informacijske pismenosti primijenjen u digitalnom okruženju, a koja u sebi sadržava čitalačku, informacijsku, medijsku i digitalnu pismenost. Bez navedenog je nemoguće ostvariti cilj ‘učiti kako učiti’; Digital literacy – the ability to participate safely, critically, meaningfully and justly in the production and consumption of content online. (Thomas P. Mackey).

– razumjeti školsku knjižnicu kao riznicu pisane i digitalne građe;

– razumijevanje kurikularne reforme u odnosu na implementaciju prijedloga programa knjižnično-informacijskoga i medijskoga odgoja i obrazovanja u osnovnim školama, te gimnazijama i strukovnim školama

Metode i oblici rada: plenarna izlaganja i rasprava

Vrednovanje: Obrazac za vrednovanje teme i nositelja programa (AZOO)

Napomena: /

Voditelj:

viša savjetnica za stručne suradnike – knjižničare Ana Saulačić, prof. i dipl. knjiž.
telefon: +385 (0)21 / 340 988