Stručni skupovi / 15. prosinca 2016.

Kompetencije nastavnika i oblikovanje nastave, Kombinirano stručno usavršavanje Goethe-Instituta

Razina i vrsta stručnog skupa: međužupanijski

Namjena: skup je namijenjen profesorima, učiteljima i nastavnicima njemačkoga jezika

Mjesto održavanja: Isusovačka klasična gimnazija s pravom javnosti u Osijeku, Trg Vatroslava Lisinskog 1, 31 000 Osijek

Broj polaznika: 16

Rok prijave: obvezna prijava do 27. siječnja 2017. na ivan.petric@zagreb.goethe.org i do 27. siječnja 2017. na stranicama http://ettaedu.azoo.hr/

Predavači: Lidija Benković, prof., Dragana Jurilj Prgomet, prof.

Ciljevi:

Nastavnici imaju odlučujuću ulogu u određivanju aktivnosti tijekom nastave. Stoga se prvi u nizu modula programa Učenje podučavanja njemačkoga usredotočuje upravo na njih.

Sudionici će u prvom modulu:
• analizirati što određuje nastavnike i tko su im uzori.
•  upoznati predodžbe „dobrih“ nastavnika i  faktore/aspekte dobre nastave.
•  upoznati posebne izazove kad je riječ o nastavi jezika.
• primijeniti mogućnosti oblikovanja nastave.
• naučiti kako postići motivirajuću i produktivnu atmosferu bez straha.
• analizirati i „simulirati“ upravljanje procesima u nastavi i praćenje učenika na njihovu putu.
• naučiti kako sebe i svoju nastavu mogu razviti u profesionalnom smislu.

Metode i oblici rada: Ovo stručno usavršavanje kombinacija je nastave u učionici i online faza koje će se odvijati na daljinu, a namijenjeno je nastavnicima njemačkoga svih segmenata obrazovanja (osnovna škola, srednja škola, obrazovanje odraslih).
U uvodnoj fazi tečaja, na klasičnoj nastavi „licem u lice“, učitelji i nastavnici će saznati više o radu s programom za usavršavanje, upoznat će se odabranom temom, uvest će se u rad s platformom za učenje i naučit će što su projekti istraživanja u praksi (PEP).
Nakon toga slijedi faza samostalnog učenja u kojoj se radi s materijalom u učionici na platformi za učenje Goethe-Instituta; pritom se primaju povratne informacije od naših trenerica u sklopu programa DLL. U toj fazi također planira se vlastiti projekt istraživanja u praksi (PEP) koji će se provesti u vlastitoj nastavi.
U zaključnom dijelu slijedi nastava u učionici na kojoj učitelji i nastavnici svojim kolegama i kolegicama koji su sudjelovali u ovoj jedinici tečaja prezentiraju svoj projekt istraživanja u praksi (PEP) i raspravljaju o rezultatima. To je prilika i za promišljanje učenja u okviru tečaja i razmjenu iskustava u grupi.
Obrada jedinica DLL-a osobito je korisna za učitelje i nastavnike ako već predaju, imaju iskustva u nastavi odnosno obavljaju praksu ili hospitacije na nastavi njemačkoga.

Vrednovanje: obrazac za vrednovanje teme i nositelja programa

Napomena: radni jezik je njemački jezik

Voditelj:

Izabela Potnar Mijić, prof.
viša savjetnica za njemački jezik
Agencija za odgoj i obrazovanje, Podružnica Osijek
Telefon 031 284 914