Stručni skupovi / 8. veljače 2018.

IV. studijski dani: učenje stranih jezika orijentirano na sadržaj

Razina i vrsta stručnog skupa: državni, međunarodni, dvodnevni znanstveno-stručni skup

Namjena: za odgojitelje, učitelje i nastavnike primarnog, osnovno-, srednjo- i visokoškolskog obrazovanja i studente

Mjesto održavanja: Goethe-Institut Kroatien (Perkovčeva 2), Novinarski dom, Zagreb

Broj polaznika: 150

Rok prijave: obvezna prijava do 15. 3. na http://ettaedu.azoo.hr

Predavači: PD Dr. Kim Haataja, Dr. R. E. Wicke, Dr. Ch. Magerski, Mag. Denis Weger, Prof. Maik Walter, Freya Conessa, Dr. Gerald Hühner, Improvisationstheater Schmetterlings i drugi

Ciljevi:

Pojam orijentiranosti na sadržaj označava da učenici u nastavi stranih jezika stječu novo znanje o svijetu. Pritom sadržaji imaju prednost u odnosu na oblik novoga jezika.

Gramatika se pretežno prenosi kao sredstvo za razumijevanje, ali i za produciranje konstrukcija i materijala na stranome jeziku, a ne zbog same sebe. Pojam također implicira da su sadržaji s kojima se radi motivirajući, zanimljivi i stoga po mogućnosti autentični.

Sudionici će kroz predavanja i radionice moći dati odgovore na pitanja:

Koja znanja o svijetu i znanja o jeziku su relevantna? Koje je znanje o svijetu relevantno? Razlikuje li se to znanje od polazišnog jezika odnosno polazišne kulture? Ako da, koje znanje treba prenositi u Hrvatskoj?

Predmet rasprave: autentični materijali ili didaktizirani materijali? Koju ulogu igraju dob i interesi učenika?

Samo autentičnost materijala jamči da će u školskoj učionici uspjeti autentična interakcija. A ona je zapravo ključ učenja stranih jezika.

Koji su smisleni kriteriji za odabir?

Metode i oblici rada: plenarna predavanja, seminari, radionice

Vrednovanje: evaluacijski listić

Napomena: radni jezik je njemački jezik; obvezno i dodatna prijava na andja.andrusic@goethe.de

Voditelj: viši savjetnik za njemački jezik Marko Javorina, prof.