Razina i vrsta stručnog skupa: međužupanijska – jednodnevni stručni skup
Namjena: voditelji županijskih stručnih vijeća – učitelji i nastavnici hrvatskoga jezika i učitelji i nastavnici u zvanju mentor / savjetnik Krapinsko-zagorske i Koprivničko-križevačke županije i županije Grad Zagreb
Mjesto održavanja: Osnovna škola Kajzerica, Žarka Dolinara 9., 10 020 Zagreb
Broj polaznika: 30
Rok prijave: 20. lipnja 2018. na http://ettaedu.azoo.hr/
Predavači: Nikolina Marinić, prof., profesor savjetnik, Diana Greblički Miculinić, prof., učitelj savjetnik, dr. sc. Ana Ćavar, Snježana Đuretek, učitelj savjetnik, Đurđica Jelačić, učitelj savjetnik
Ciljevi stručnoga skupa – učitelji i nastavnici hrvatskoga jezika:
- uočit će prednosti i mogućnosti primjene kontekstualnog pristupa u nastavi književnosti primjenjiva za čitanja u kojima je izražena razlika između tekstnog i čitateljskog koda
- uočit će obilježja kontekstualnog pristupa i prednosti njegove primjene u nastavi hrvatskoga jezika na primjeru čitanja Držićeva Dunda Maroja
- uočit će važnosti poučavanja čitanja s razumijevanjem na svim vrstama teksta radi stjecanja kompetencija za cjeloživotno učenje
- istražit će mogućnosti oblikovanja aktivnosti i zadataka kojima se potiču i razvijaju vještine povezivanja, uspoređivanja, logičkog i kritičkog mišljenja na temelju podataka iz teksta sa situacijama u svakodnevnom životu i iskustvu s obzirom na postavljene ciljeve
- raspravljat će o nedoumicama vezanim za određivanje razina čitalačke pismenosti na temelju procjena čitalačke pismenosti u PISA projektu
- predstavljanje sadržaja kurikulumskih dokumenata – Nacionalni kurikulum nastavnoga predmeta Hrvatski jezik
- uočit će temeljenu svrhu, ciljeve i odgojno-obrazovne ishode Nacionalnog kurikuluma nastavnoga predmeta Hrvatski jezik za peti razred osnovne škole i prvi razred srednje škole
- razmotrit će mogućnosti planiranja i programiranja, organizacije i vođenja nastavnoga procesa u kurikulumskom obzorju
- razmotrit će i predložit će mogućnosti organizacije i vođenja županijskih stručnih vijeća učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika s ciljem unapređivanja kurikulumskog planiranja i programiranja nastave hrvatskoga jezika.
Metode i oblici rada: interaktivna predavanja, vođeni razgovor, rješavanje problemskih zadataka; individualno, u paru i skupini; frontalno.
Vrednovanje: obrazac za vrednovanje teme i nositelja programa
Napomena: stručni skup zajednički organiziraju više savjetnice za hrvatski jezik Mirela Barbaroša-Šikić, Gea Cetinić i Marijana Češi.
Voditelj: