Razina i vrsta stručnog skupa: međužupanijska; jednodnevni
Namjena: skup je namijenjen voditeljima županijskih stručnih vijeća učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika Varaždinske i Međimurske županije te nastavnika hrvatskoga jezika Grada Zagreba i učiteljima i nastavnicima navedenih županija prema pozivu
Mjesto održavanja: OŠ Kajzerica, Zagreb, Žarka Dolinara 9
Broj polaznika: 30
Rok prijave: obvezna prijava do 15. lipnja 2018. na http://ettaedu.azoo.hr
Predavači: dr. sc. Ana Ćavar, Đurđica Jelačić, prof., Nikolina Marinić, prof., Diana Greblički Miculinić, prof.
Ciljevi – sudionici će:
- uočiti prednosti i mogućnosti primjene kontekstualnog pristupa u nastavi književnosti za čitanje tekstova u kojima je izrazita razlika između tekstnog i čitateljskog koda
- uočiti obilježja kontekstualnog pristupa i prednosti njegove primjene u nastavi hrvatskoga jezika na primjeru čitanja Držićeva Dunda Maroja
- uočiti važnost poučavanja čitanju s razumijevanjem na svim vrstama teksta radi stjecanja kompetencija za cjeloživotno učenje
- istražiti mogućnosti oblikovanja aktivnosti i zadataka kojima se potiču i razvijaju vještine povezivanja, uspoređivanja, logičkog i kritičkog mišljenja na temelju podataka iz teksta sa situacijama u svakodnevnom životu i iskustvu s obzirom na postavljene ciljeve
- raspraviti o nedoumicama vezanim za određivanje razina čitalačke pismenosti na temelju procjena čitalačke pismenosti u PISA projektu
- uočiti temeljenu svrhu, ciljeve i odgojno-obrazovne ishode Nacionalnog kurikuluma nastavnoga predmeta Hrvatski jezik za peti razred osnovne škole i prvi razred srednjih škola
- razmotriti mogućnosti planiranja i programiranja, organizacije i vođenja nastavnoga procesa u kurikulumskom obzorju
- razmotriti mogućnosti organizacije i vođenja županijskih stručnih vijeća učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika s ciljem unapređenja kurikularnoga planiranja i programiranja nastave predmeta Hrvatski jezik
Metode i oblici rada: interaktivna predavanja, vođeni razgovor, rješavanje problemskih zadataka; individualno, u paru i skupini; frontalno.
Vrednovanje: obrazaca za vrednovanje voditelja programa
Napomena: stručni skup zajednički organiziraju više savjetnice za hrvatski jezik mr. sc. Gea Cetinić, dr. sc. Marijana Češi i Mirela Barbaroša-šikić, prof.
Voditelj: