Razina i vrsta stručnog skupa: međužupanijska, jednodnevni stručni skup
Namjena: voditelji županijskih stručnih vijeća – učitelji i nastavnici hrvatskoga jezika i učitelji i nastavnici u zvanju mentora/savjetnika Zagrebačke, Sisačko-moslavačke i Bjelovarsko-bilogorske županije.
Mjesto održavanja: Osnovna škola Kajzerica, Žarka Dolinara 9. 10 020 Zagreb
Broj polaznika: 20
Rok prijave: 18. lipnja 2018. na http://ettaedu.azoo.hr/
Predavači: Nikolina Marinić, prof., profesor savjetnik, Diana Greblički Miculinić, prof., učitelj savjetnik, dr. sc. Ana Ćavar, Snježana Đuretek, učitelj savjetnik, Đurđica Jelačić, učitelj savjetnik
Ciljevi stručnoga skupa:
- izdvojiti mogućnosti primjene i prednosti kontekstualnog pristupa u nastavi književnosti primjenjiva za čitanja u kojima je izražena razlika između tekstnog i čitateljskog koda
- utvrditi obilježja kontekstualnog pristupa i prednosti njegove primjene u nastavi hrvatskoga jezika na primjeru čitanja Držićeva Dunda Maroja;
- uočiti važnost poučavanja čitanja s razumijevanjem na svim vrstama teksta radi stjecanja kompetencija za cjeloživotno učenje;
- istražiti mogućnosti oblikovanja aktivnosti i zadataka kojima se potiču i razvijaju vještine povezivanja, uspoređivanja, logičkog i kritičkog mišljenja na temelju podataka iz teksta sa situacijama u svakodnevnom životu i iskustvu s obzirom na postavljene ciljeve;
- raspraviti nedoumice vezane za određivanje razina čitalačke pismenosti na temelju procjena čitalačke pismenosti u PISA projektu;
- predstaviti sadržaje kurikulskih dokumenata – Nacionalni kurikulum nastavnoga predmeta Hrvatski jezik;
- utvrditi temeljnu svrhu, ciljeve i odgojno-obrazovne ishode Nacionalnog kurikuluma nastavnoga predmeta Hrvatski jezik za peti razred osnovne škole i prvi razred srednje škole;
- razmotriti mogućnosti planiranja i programiranja, organizacije i vođenja nastavnoga procesa u kurikulskom obzorju;
- predložiti mogućnosti organizacije i vođenja županijskih stručnih vijeća učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika s ciljem pripreme za kurikulsko planiranje i programiranje nastave hrvatskoga jezika.
Metode i oblici rada: interaktivna predavanja, vođeni razgovor, rješavanje problemskih zadataka; individualno, u paru i skupini; frontalno.
Vrednovanje: obrazac za vrednovanje teme i nositelja programa
Napomena: stručni skup zajednički organiziraju više savjetnice za hrvatski jezik Mirela Barbaroša-Šikić, Gea Cetinić i Marijana Češi.
Voditeljica: