Stručni skupovi / 4. studenoga 2020.

Čitalačka pismenost i poticanje čitanja u nastavi hrvatskoga jezika prema načelima kurikula

Razina i vrsta stručnog skupa: međužupanijska

Namjena: učiteljima i nastavnicima hrvatskoga jezika Koprivničko-križevačke i Krapinsko-zagorske županije i učiteljima hrvatskoga jezika županije Grad Zagreb

Mjesto održavanja: Klasična gimnazija, Križanićeva 4a

Broj polaznika: 160

Rok prijave: obvezna prijava do 3. siječnja 2020. na http://ettaedu.azoo.hr

Predavači: Đurđica Jelačić, prof., Snježana Đuretek, prof., Sandra Maletić, prof., Sanela Đurđević, prof., Zvonka Kulić, prof., Ana Hodak, prof., Dinka Tomašković Presečki, prof., Ingrid Lončar, prof., Maja Zrnčić, prof., predstavnica NCVVO, dr sc. Marijana Češi.

Ishodi:

  • predstaviti mogućnosti implementacije Nacionalna strategija poticanja čitanja za razdoblje od 2017. do 2022. godine
  • izvijestiti o novinama PISA testiranja
  • predstaviti rezultate kurikulskog pristupa učenja i poučavanja u nastavih hrvatskoga jezika s ciljem stjecanja kompetencija na području čitalačke pismenosti: od početnih procjena ili anketa iz kojih je jasno na kojoj su razini učenici na području čitalačke pismenosti, poučavanja, učenja i ovladavanja vještinama čitanja s razumijevanjem i uporabe strategija čitanja te vrednovanja ishoda na području čitalačke pismenosti
  • pokazati i protumačiti aktivnosti, zadatke i strategije čitanja kojima su učenici tijekom prvoga polugodišta bili eksplicitno izloženi (iskustva nastavne hrvatskoga jezika)
  • predstaviti inačice PISA zadataka kojima su učenici bili izloženi u nastavi hrvatskoga jezika
  • u radioničkom obliku rada kreirati zadatke prema PISA zadacima
  • u radioničkom obliku rada kreirati zadatke i aktivnosti za razvijanje vještine čitanja s razumijevanjem i strategija čitanja primjenjujući Barrettovu taksonomiju
  • iskazati svoje iskustvo, mišljenje i stav o razinama čitalačke kompetencije učenika
  • dati primjer aktivnosti i zadataka kojima je učenicima omogućeno stjecanje vještine čitanja s razumijevanjem i uporabe strategija čitanja
  • oblikovati zadatke i aktivnosti u suradničkom obliku kojima se učenicima omogućuje stjecanje vještine čitanja s razumijevanjem i uporabe strategija čitanja s ciljem ovladavanja kompetencija na području čitalačke pismenosti
  • raspraviti o važnosti eksplicitnog poučavanja vještine čitanja s razumijevanjem i strategija čitanja u nastavi hrvatskoga jezika, drugih predmeta i u osobne svrhe
  • omogućiti sudionicima predstavljanje rada u skupini, konstruktivnu refleksiju i diskusiju o svrhovitosti sadržaja i pristupa poučavanja s ciljem razvijanja i ovladavanja čitalačkom pismenosti

Metode i oblici rada: interaktivno predavanje, radionički oblik rada prema iskustvenom modelu

Vrednovanje: upitnik Agencije za odgoj i obrazovanje i refleksivna pisma sudionika nakon održanog stručnog usavršavanja

Napomena: održana su dosada tri stručna skupa tijekom siječnja 2019. koja su dijelom sadržajno i strukturalno istovjetna ovome skupu : 4. siječnja 2019. u Križevcima, 8. siječnja 2019. u Zaboku i 10 siječnja 2019. u Zagrebu. Lijepo molimo, ako ne možete nazočiti skupu, a prijavili ste se, da se odjavite i tako omogućite sudjelovanje onima koji mogu sudjelovati.

Voditelj:

dr. sc. Marijana Češi

marijana.cesi@azoo.hr

telefon: 01/2785.073