Povodom Svjetskog dana hrane, Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) i Ured UNICEF-a za Hrvatsku predstavili su Istraživanje o prehrani učenika u osnovnim školama – usporedba podataka iz 2019. i 2023. godine.
Događanju je nazočila mr. sc. Katarina Milković, prof., ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje i dr. sc. Olgica Martinis, viša savjetnica za kemiju. U ime HZJZ-a, nazočne je pozdravio izv. prof. dr. sc. Krunoslav Capak, prim. dr. med. spec., ravnatelj Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, a u ime UNICEF-a, Đurđica Ivković, programska voditeljica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku. O rezultatima istraživanja, nazočne je izvijestila Ivana Šimić, nutricionist, Služba za promicanje zdravlja u Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo i Referentnog centra Ministarstva zdravstva za promicanje zdravlja.
Rezultati istraživanja pokazuju pozitivan trend u unaprjeđenju prehrane učenika, a odluka o besplatnom školskom obroku za sve učenike značajno je unaprijedila organizaciju školske prehrane. Istodobno je istaknuta potreba za daljnjim ulaganjima u infrastrukturu i stručnu podršku kako bi se osigurala jednaka kvaliteta prehrane u svim školama.
Tijekom panel rasprave Iskustva iz prakse i pogled u budućnost u kojoj su sudjelovali predstavnici iz različitih ustanova: Andreja Bičanić, dr. med., Ministarstvo zdravstva, mr. sc. Vesna Šerepac, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, doc. dr. sc. Ivana Pavić Šimetin, prim. dr. med., HZJZ, dr. sc. Olgica Martinis, Agencija za odgoj i obrazovanje, dr. sc. Mirela Šentija Knežević, Sektor za zdravstvo, Grad Zagreb, Ivana Eranović, nutricionist, Sektor za odgoj i obrazovanje, Grad Zagreb, Martina Marek Marinić, ravnateljica, OŠ Milke Trnine Križ i Igor Nikolić, školski kuhar, OŠ Krune Krstića Zadar.
U završnici događanja, naglašena je potreba međusektorske suradnje i planiranja aktivnosti usmjerenih na poboljšanje prehrambenih navika djece i mladih. Agencija za odgoj i obrazovanje aktivno doprinosi tim nastojanjima provođenjem stručnih usavršavanja odgojno-obrazovnih djelatnika, a time i poticanjem na interdisciplinarni pristup pri ostvarivanju očekivanja međupredmetne teme Zdravlje u hrvatskim školama.