Projekti / 8. studenoga 2024.

Izvješće o provedenoj Erasmus mobilnosti u Turskoj

Mjesto: Konya, Turska

Institucija: Adnan Akgul Special Education Vocational High School

Datum: 1. – 8. svibnja 2023.

Sudionici mobilnosti: Alma Rovis Brandić, viša savjetnica za defektologe (socijalne pedagoge, AZOO) i Iva Ramljak, voditeljica Županijskoga stručnog vijeća za školske preventivne programe i socijalne pedagoge Osječko-baranjske i Virovitičko-podravske županije

Mentor: Abdullah Ozturk, Adnan Akgul Special Education Vocational High School

Ciljevi mobilnosti:

Istražiti i iskustveno se upoznati s organizacijom, planiranjem, provođenjem i praćenjem kontinuiranoga stručnog usavršavanja odgojno-obrazovnih djelatnika u turskom obrazovnom sustavu.

Istražiti i upoznati se s djelokrugom rada stručnjaka koji rade s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama.

Implementirati stečena znanja i iskustva radi unapređenja sustava stručnog usavršavanja u Hrvatskoj.

Aktivnosti/poslovi provedeni tijekom mobilnosti:

  • Posjetile smo i upoznale se s radom centra za provođenje vanjskog vrednovanja, te smo kroz razgovore s predstavnicima centra stekle uvid u način vrednovanja, oblike podrške za učenike i učitelje (Konya Assessment and Evaluation Center) te samu pripremu ispitnih materijala i provođenje vrednovanja.
  • Posjetile smo regionalni centar za procjenu i kategorizaciju učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama te se upoznale s koracima potrebnim za određivanje primjerenog oblika obrazovanja, ulogom učitelja i roditelja te sustavom podrške za učenike s teškoćama (Slecuklu Guidance and Research Center).
  • Kroz sastanke s predstavnicima sveučilišta upoznale smo se s radom i programom Odjela za specijalnu edukaciju i Odjela za edukacijske znanosti  (Necmettin Erbakan University, Faculty of Education, Department of Special Education, Department od Educational Sciences).
  • Posjetile smo upravne odjel za obrazovanje (Konya Provinical Directorate of National Education i Selcuklu District Directorate of National Education) i upoznale se s organizacijom odjela i nadležnosti i informirale se o načinim stručnog usavršavanja, njihovim planiranjem i provođenjem na svim obrazovnim razinama te s planiranjem i realiziranjem međunarodnih projekata.
  • Pratile smo rad stručnjaka radi boljeg razumijevanja uloge stručnih suradnika te planiranja preventivnih strategija.
  • Pratile smo nastavu učenika s teškoćama (Adnan Akgul Special Education Vocational High School).

Vještine vezane uz posao:

  • Upoznale smo se s obrazovnim politikama turskoga obrazovnog sustava na lokalnoj i na nacionalnoj razini.
  • Stekle smo uvid u oblike podrške učenicima u okviru formalnog obrazovanja.
  • Prepoznata je uloga i važnost kontinuiranoga stručnog usavršavanja za djelatnike škole.
  • Usporedile smo načine stručnog usavršavanja u odnosu na hrvatski obrazovni sustav.
  • Upoznale smo se s postupkom kategorizacije učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama.

Organizacijske vještine:

  • Dodatno smo razvile vještine potrebne za provedbu projektnih i diseminacijskih aktivnosti.

Izvješće pripremile: Alma Rovis Brandić, viša savjetnica za defektologe (socijalne pedagoge) i Iva Ramljak, voditelj ŽSV-a