Projekti / 11. studenoga 2024.

Izvješće o provedenoj Erasmus mobilnosti u Švedskoj

Mjesto: Göteborg, Švedska

Institucija: Skolinspektionen

Datum: 4. prosinca do 8. prosinca 2023.

Sudionici mobilnosti: Mirjana Kazija, prof. viša savjetnica za stručne suradnike pedagoge u Agenciji za odgoj i obrazovanje, Podružnica Rijeka i Sabina Marunčić, lic. theol., viša savjetnica za vjeronauk u Agenciji za odgoj i obrazovanje, Podružnica Split.

Mentor: dr. sc. Mirzet Tursunović, inspektor, Skolinspektionen Region Söder, Göteborg

Ciljevi mobilnosti:

  • upoznati i razumjeti sustav obrazovanja u Švedskoj koji predstavlja jedan od najkvalitetnijih i najbolje strukturiranih sustava odgoja i obrazovanja u svijetu,
  • upoznati sustav trajnog profesionalnog usavršavanja savjetnika i inspektora te vjeroučitelja i drugih dionika odgojno-obrazovnog sustava,
  • upoznati se s konceptima koji su središnja, polazišna točka kreiranja sustava podrške i razvoja profesionalnih i osobnih kompetencija dionika sustava odgoja i obrazovanja,
  • usporediti konceptualne razlike između misije i vizije Agencije za odgoj i obrazovanje kao i švedskog sustava podrške kroz Školski inspektorat i druge ustanove,
  • prikupljanje informacija, statističkih i drugih pokazatelja vezanih za stručno usavršavanje,
  • upoznati i proučiti sustave osiguranja kvalitete u švedskim odgojno-obrazovnim ustanovama,
  • upoznati djelokrug i načine rada Pravobranitelja za djecu u Švedskoj te povezanost sa Školskim inspektoratom i odgojno-obrazovnim ustanovama,
  • upoznati i analizirati model religijskog odgoja koji se primjenjuje u Švedskoj,
  • usporediti kurikularne dokumente na različitim razinama i stupnjevima obrazovanja u obje zemlje,
  • razumjeti načine evaluacije učeničkih postignuća kao i načine njihovog praćenja, bilježenja i interpretacije,
  • prenijeti iskustva s radom stručnih timova u Republici Hrvatskoj,
  • promatrati načine rada s učenicima koji imaju posebne potrebe, ali i imigranata, darovite djece, kao koncepte  prihvaćanja različitosti i razvijanje empatije, tolerancije i zajedničkog, mirnog suživota,
  • stvarati mrežu suradnika u Švedskoj za razvoj suradničkih projekata i raznih drugih inicijativa.

Aktivnosti/poslovi provedeni tijekom mobilnosti:

  • upoznavanje institucije „Skolinspektionen“, organizacije i područja rada, dokumenata, zakonske regulativa,
  • rasprava o oblicima kontrole kvalitete u školi koju provodi „Skolinspektionen“,
  • posjet predškolskoj ustanovi i osnovnoj školi te pranje organizacije i procesa rada; razgovor s učiteljima i upravom Škole; razmjena iskustva,
  • posjet srednjoj školi i praćenja organizacije i procesa rada; razgovor s vodstvom škole o razini srednje škole, vrstama srednjih škola, povezanosti potencijala učenika i odabiru srednje škole; praćenje i usmjeravanje učenika; razmjena iskustva,
  • završni razgovori sa stručnjacima i osvrt na viđeno i naučeno tijekom posjeta.

Vještine vezane uz posao:

  • upoznali smo obrazovne politike švedskog odgojno-obrazovnog sustava, kako na lokalnoj, tako i na nacionalnoj razini,
  • uočili smo sličnosti u aktivnostima „Skolinspektionen“ i Agencije za odgoj i obrazovanje; poslovi u obje institucije imaju mnogo dodirnih točaka koje su važne za razumijevanje koncepta rada sa školama i učiteljima,
  • uočili smo različitost perspektiva u švedskom i hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu; koncept koji slijede u švedskom odgojno-obrazovnom sustavu vezan je za dobrobit učenika, dok se u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu veći naglasak stavlja na učenička postignuća.

Organizacijske vještine:

  • dodatno smo razvili vještine potrebne za provedbu projektnih i diseminacijskih aktivnosti te smo uspostavili veze za buduću suradnju,
  • upoznali smo se s načinima suradnje institucija u švedskom odgojno-obrazovnom sustavu i s institucijama u regiji koje su ključne za razvoj obrazovnih politika.

Izvješće pripremile: Mirjana Kazija, prof. viša savjetnica za stručne suradnike pedagoge i Sabina Marunčić, lic. theol., viša savjetnica za vjeronauk