Projekti / 11. studenoga 2024.

Izvješće o provedenoj Erasmus mobilnosti u Španjolskoj

Mjesto: Las Palmas de Gran Canaria, Španjolska

Institucija: Oficina de Programas Europeos de Educacion en Canarias – OPEEC

Datum: 11. – 16. ožujka 2024.

Sudionici mobilnosti: Gordana Rokolj, voditeljica Županijskoga stručnog vijeća za Dubrovačko-neretvansku županiju, iz Osnovne škole Lapad u Dubrovniku i Mirela Majstrović, viša savjetnica za Razrednu nastavu AZOO (Agencija za odgoj i obrazovanje), Podružnica Split.

Mentor: Antonio Nelson Sánchez Rodríguez, coordinator in OPEEC (European Education Programs Office in the Canary Islands).

Ciljevi mobilnosti:

Job shadowing u uredu agencije koja se bavi edukacijom i trajnim profesionalnim usavršavanjem u Oficina de Programas Europeos de Educacion en Canarias – OPEEC.

Upoznati sustav trajnoga profesionalnog usavršavanja španjolskih učitelja, a koje organizira ovaj ured, upoznati se s djelokrugom rada ureda i kreirati slične edukacije kod nas.

Upoznati se s praksom i metodologijom korištenja transverzalnih vještina i generičkih kompetencija.

Job shadowing u školi:

– Upoznati se s načinom na koji drugi nastavnici i/li stručnjaci u obrazovanju primjenjuju transverzalne vještine i generičke kompetencije u svom radu.

– Upoznati se s načinom rada u  školama koju ćemo posjetiti i prikupiti informacije o tome.

–  Upoznati njihove kurikulume i ishode i usporediti ih s našima.

– Promatrati i kritički prosuđivati načine vrednovanja ishoda i korištenje transverzalnih vještina i generičkih kompetencija pri tome.

– Promatrati i procijeniti stupanj razvijenosti transverzalnih vještina i generičkih kompetencija i njihove benefite u  svakodnevnim odnosima i radu.

– Prikupiti saznanja o načinima permanentnih edukacija i stručnih usavršavanja u školi. 

– Unaprijediti kompetencije potrebne za uspješnu obuku učitelja s naglaskom na projektnom radu i suradnji između institucija.

– Ojačati međunarodnu suradnju Osnovne škole Lapad, radi poboljšanja budućih edukacija na ŽSV i rada s učenicima.

– Diseminirati trenutačne aktivnosti projekta AZOO i Osnovne škole Lapad kako bi doprinijeli vidljivosti institucija i hrvatskoga obrazovnog sustava. 

Aktivnosti/poslovi provedeni tijekom mobilnosti:

  • Posjetili smo Vladin ured za obrazovanje u Las Palmasu te se upoznali s načinom i djelokrugom rada ureda, sa španjolskim obrazovnim sustavom, mogućnostima kolaboracije između zemalja i agencija te sa zaposlenicima ureda.
  • Kroz sastanke s predstavnicima i učiteljima triju osnovnih škola upoznali smo se s radom osnovnih škola: CEIP HOYA ANDREA, CEIP MARTIN CHIRINO i CEIP LAS TORRES.
  • Posjetili smo Teacher training center “CEP GRAN CANARIA SUR”, gdje nas je primila viša savjetnica za engleski jezik Beatriz Oliver Tano i održala nam predavanje o radu Centra te nas upoznala sa svim djelatnicima, pokazala nam uvjete rada i predstavila projekte i strategije koje Centar provodi.
  • Upoznali smo se s načinima organizacije edukacija i trajnih profesionalnih usavršavanja u Oficina de Programas Europeos de Educacion en Canarias – OPEEC.
  • Upoznali smo sustav stručnoga usavršavanja španjolskih učitelja na razini škola i posredstvom Ureda europskih obrazovnih programa, ureda u čiji djelokrug rada spadaju i edukacije učitelja.
  • Proučili smo kurikule i ishode nastavnih predmeta i usporedili ih s kurikulumima i ishodima španjolskih i hrvatskih škola te analizirali načine vrednovanja odgojno-obrazovnih ishoda.
  • Upoznali smo se sa školskim projektima Well-being, Innovation, Internationalization i Special Needs.
  • Sudjelovali smo na izlaganjima i radionicama na II STEAM kongresu WITH THE FUTURE PRESENT, koji je organizirao Las Palmas Teaching Center.
  • Izmijenili smo iskustva u radu na međunarodnim projektima s koordinatorima i voditeljima aktivnosti.
  • Prikupili smo saznanja o načinima permanentnih edukacija i stručnih usavršavanja u školama i Centru za obuku učitelja.
  • Razgovarali smo s učiteljima različitih godina staža i odgovornosti u ustanovi.
  • Analizirali smo uvjete rada u kojima rade španjolski učitelji.
  • Planirali smo daljnje suradnje i razmjene ideja i iskustava.
  • Analizirali smo kulturne i druge raznolikosti te inkluzivnost unutar organizacija.

Vještine vezane uz posao:

  • Upoznali smo se s obrazovnim politikama španjolskoga obrazovnog sustava, kako na lokalnoj tako i na nacionalnoj razini.
  • Stekli smo uvid u zahtjeve kurikuluma, nastavnih materijala, uvjeta rada, okoline rada, mogućnosti profesionalnoga razvoja i stručnoga usavršavanja učitelja u Španjolskoj.
  • Usporedili smo ulogu informacijske tehnologije u odnosu na hrvatski obrazovni sustav, promatrali njihov proces rada, organizaciju edukacija, sudjelovali u radionicama, STEM edukaciji učitelja i na okruglom stolu, gdje smo razmijenili ideje i iskustva.

Organizacijske vještine:

  • Dodatno smo razvili vještine potrebne za provedbu projektnih i diseminacijskih aktivnosti te smo uspostavili veze za buduću suradnju.
  • Upoznali smo se s načinima suradnje s Centrom za obuku učitelja CEP, ključnim za razvoj obrazovnih politika.

Izvješće pripremile: Gordana Rokolj, voditelj ŽSV-a i Mirela Majstrović, viša savjetnica za Razrednu nastavu