Projekti / 11. studenoga 2024.

Izvješće o provedenoj Erasmus mobilnosti u Reykjaviku

Mjesto: Reykjavik, Island

Institucija: Rimaskóli; Rósarimi 11, 112 Reykjavík

Datum: 13.05. – 17.05., 2024. godine

Sudionici mobilnosti: Ozrenka Meštrović, voditeljica županijskog stručnog vijeća učitelja biologije u osnovnim školama za Vukovarsko-srijemsku županiju iz Osnovne škole „Antun Gustav Matoš“ iz Vinkovaca i Marina Ništ, viša savjetnica za predmetno područje prirode i biologije u AZOO (Agencija za odgoj i obrazovanje).

Mentor: Thóranna Rósa Ólafsdóttir (ravnateljica škole), Rimaskóli; Rósarimi 11, 112 Reykjavík

Ciljevi mobilnosti:

Usporediti metodologiju rada i osmišljavanje izvedbenih kurikuluma s obzirom na otvorenost islandskog i poluotvorenost hrvatskog kurikuluma.

Unaprijediti metode inkluzije za učenike s teškoćama u učenju i raditi s učenicima koji gube motivaciju za učenje ili nastavak obrazovanja.

Proučiti organiziranost islandske cjelodnevne nastave s obzirom na eksperiment i uvođenje CDŠ u Hrvatskoj.

Analizirati programe izvananastavnih aktivnosti koje su ponuđene učenicima te njihovu provedbu u sklopu cjelodnevne nastave.

Unaprijediti kompetencije potrebne za uspješno obučavanje nastavnika s naglaskom na projektnom radu i suradnji između institucija.

Diseminirati trenutačne aktivnosti projekta AZOO i Osnovne škole „A. G. Matoš“, Vinkovci kako bi doprinijeli vidljivosti institucija i hrvatskog obrazovnog sustava.

Aktivnosti/poslovi provedeni tijekom mobilnosti:

  • Kroz sastanke s ravnateljicom i djelatnicima Rimaskóli škole upoznali smo se sa radom svih dijelova škole (redovna nastava, izborna nastava, pomoć pri učenju i stručna služba).
  • Posjetili smo osim škole i obližnji adrenalinski park koji se koristi za izvanučioničnu nastavu prirodoslovlja i biologije.
  • Pratili smo nastavu većine predmeta u školi, uz naglasak na Prirodoslovlje.
  • Izmijenili iskustva u radu na međunarodnim projektima s koordinatorima i voditeljima aktivnosti (u tijeku je bila i Erasmus mobilnost učenika iz Njemačke).
  • Razgovarali smo i pratili rad stručne suradnice/nastavnice zadužene za učenike s posebnim potrebama i inkluziju.

Vještine vezane uz posao:

  • Upoznali smo se s obrazovnim politikama islandskog obrazovnog sustava, kako na lokalnoj tako i na nacionalnoj razini.
  • Stekli smo uvid u zahtjeve kurikuluma, nastavnih materijala, uvjeta rada, okoline rada, mogućnosti profesionalnog razvoja i napredovanja u profesiji na Islandu.
  • Usporedili smo uporabu informacijske tehnologije u poučavanju u odnosu na hrvatski obrazovni sustav te način na koji su ustanove zadovoljile svoje potrebe nastave na daljinu i profesionalnog razvoja na daljinu.
  • Upoznali smo se s razvojem radnih metoda u razredima s učenicima s teškoćama u učenju, učenicima koji teško govore islandski jer im je on ino jezik i učenicima koji gube motivaciju za nastavak obrazovanja.

Organizacijske vještine:

  • Dodatno smo razvili vještine potrebne za provedbu projektnih i diseminacijskih aktivnosti te smo uspostavili veze za buduću suradnju.
  • Upoznali smo se s načinima organizacije podrške učenicima s teškoćama u učenju.

Izvješće pripremili: Ozrenka Meštrović, voditelj ŽSV-a i Marina Ništ, viša savjetnica za Prirodu i Biologiju