Mjesto: Faro, Portugal
Institucija: Agrupamento De Escolas Pinheiro E Rosa
Datum: 22. svibnja – 26. svibnja 2023.
Sudionici mobilnosti: Gabrijela Čorković, voditeljica županijskog stručnog vijeća za grad Zagreb iz Trgovačke škole i Davor Černi, viši savjetnik za engleski jezik u AZOO (Agencija za odgoj i obrazovanje).
Mentor: Clara Abegao, Erasmus koordinator u Agrupamento De Escolas Pinheiro E Rosa.
Ciljevi mobilnosti:
Unaprijediti ključne kompetencije potrebne za poučavanje: digitalne i transverzalne kompetencije te kompetencije u području neformalne evaluacije.
Unaprijediti metode inkluzije za učenike s teškoćama u učenju i raditi s učenicima koji gube motivaciju za učenje ili nastavak obrazovanja.
Unaprijediti kompetencije potrebne za uspješno obučavanje nastavnika s naglaskom na projektnom radu i suradnji između institucija.
Ojačati međunarodnu suradnju Trgovačke škole radi poboljšanja buduće obuke i rada s učenicima, te istražiti mogućnosti za mobilnost u području strukovnog obrazovanja.
Diseminirati trenutačne aktivnosti projekta AZOO i Trgovačke škole kako bi doprinijeli vidljivosti institucija i hrvatskog obrazovnog sustava.
Aktivnosti/poslovi provedeni tijekom mobilnosti:
- Kroz sastanke s predstavnicima Pinheiro e Rosa škole upoznali smo se sa radom svih dijelova i smjerova u školi.
- Posjetili smo osim sjedišta i dvije škole koje djeluju u sklopu Agrupamento-a i susreli se s predstavnicima različitih obrazovnih ciklusa, od predškole, osnovne škole do srednje škole unutar Pinheiro e Rosa.
- Pratili smo nastavu engleskog jezika u dvije strukovne i tri općeobrazovne grupe.
- Izmijenili iskustva u radu na međunarodnim projektima s koordinatorima i voditeljima aktivnosti (Erasmus KA1 koordinator, Neusa Baltazar; koordinator projekta, Andre Lara Ramos; koordinator za PADDE, Cristina Filhó; Erasmus KA2 koordinator, Clara Abegao).
- Razgovarali smo s nastavnicima engleskog jezika različitih razina napredovanja, trajanja staža i odgovornosti u ustanovi.
- Posjetili smo Centru za obuku učitelja i nastavnika Ria Formosa.
- Razgovarali smo i pratili rad stručne suradnice/nastavnice zadužene za učenike s posebnim potrebama i inkluziju.
Vještine vezane uz posao:
- Upoznali smo se s obrazovnim politikama portugalskog obrazovnog sustava, kako na lokalnoj tako i na nacionalnoj razini.
- Upoznali smo se s razvojem radnih metoda u razredima s učenicima s teškoćama u učenju, učenicima koji teško govore svoj materinski jezik i učenicima koji gube motivaciju za nastavak obrazovanja.
- Stekli smo uvid u zahtjeve kurikuluma, nastavnih materijala, uvjeta rada, okoline rada, mogućnosti profesionalnog razvoja i napredovanja u profesiji u Portugalu.
- Prepoznata je uloga stranih jezika u strukovnim kurikulumima.
- Usporedili smo ulogu informacijske tehnologije u poučavanju stranih jezika u odnosu na hrvatski obrazovni sustav te način na koji su ustanove zadovoljile svoje potrebe nastave na daljinu i profesionalnog razvoja na daljinu.
Organizacijske vještine:
- Dodatno smo razvili vještine potrebne za provedbu projektnih i diseminacijskih aktivnosti te smo uspostavili veze za buduću suradnju.
- Upoznali smo se s načinima suradnje institucija u Agrupamento međusobno i s institucijama u regiji koje su ključne za razvoj obrazovnih politika.
Izvješće pripremili: Gabrijela Čorković, voditelj ŽSV-a i Davor Černi, viši savjetnik za engleski jezik