Projekti / 7. studenoga 2024.

Izvješće o provedenoj Erasmus mobilnosti u Portugalu

Mjesto: Faro, Portugal

Institucija: Agrupamento De Escolas Pinheiro E Rosa

Datum: 22. svibnja – 26. svibnja 2023.

Sudionici mobilnosti: Gabrijela Čorković, voditeljica županijskog stručnog vijeća za grad Zagreb iz Trgovačke škole i Davor Černi, viši savjetnik za engleski jezik u AZOO (Agencija za odgoj i obrazovanje).

Mentor: Clara Abegao, Erasmus koordinator u Agrupamento De Escolas Pinheiro E Rosa.

Ciljevi mobilnosti:

Unaprijediti ključne kompetencije potrebne za poučavanje: digitalne i transverzalne kompetencije te kompetencije u području neformalne evaluacije.

Unaprijediti metode inkluzije za učenike s teškoćama u učenju i raditi s učenicima koji gube motivaciju za učenje ili nastavak obrazovanja.

Unaprijediti kompetencije potrebne za uspješno obučavanje nastavnika s naglaskom na projektnom radu i suradnji između institucija.

Ojačati međunarodnu suradnju Trgovačke škole radi poboljšanja buduće obuke i rada s učenicima, te istražiti mogućnosti za mobilnost u području strukovnog obrazovanja.

Diseminirati trenutačne aktivnosti projekta AZOO i Trgovačke škole kako bi doprinijeli vidljivosti institucija i hrvatskog obrazovnog sustava.

Aktivnosti/poslovi provedeni tijekom mobilnosti:

  • Kroz sastanke s predstavnicima Pinheiro e Rosa škole upoznali smo se sa radom svih dijelova i smjerova u školi.
  • Posjetili smo osim sjedišta i dvije škole koje djeluju u sklopu Agrupamento-a i susreli se s predstavnicima različitih obrazovnih ciklusa, od predškole, osnovne škole do srednje škole unutar Pinheiro e Rosa.
  • Pratili smo nastavu engleskog jezika u dvije strukovne i tri općeobrazovne grupe.
  • Izmijenili iskustva u radu na međunarodnim projektima s koordinatorima i voditeljima aktivnosti (Erasmus KA1 koordinator, Neusa Baltazar; koordinator projekta, Andre Lara Ramos; koordinator za PADDE, Cristina Filhó; Erasmus KA2 koordinator, Clara Abegao).
  • Razgovarali smo s nastavnicima engleskog jezika različitih razina napredovanja, trajanja staža i odgovornosti u ustanovi.
  • Posjetili smo Centru za obuku učitelja i nastavnika Ria Formosa.
  • Razgovarali smo i pratili rad stručne suradnice/nastavnice zadužene za učenike s posebnim potrebama i inkluziju.

Vještine vezane uz posao:

  • Upoznali smo se s obrazovnim politikama portugalskog obrazovnog sustava, kako na lokalnoj tako i na nacionalnoj razini.
  • Upoznali smo se s razvojem radnih metoda u razredima s učenicima s teškoćama u učenju, učenicima koji teško govore svoj materinski jezik i učenicima koji gube motivaciju za nastavak obrazovanja.
  • Stekli smo uvid u zahtjeve kurikuluma, nastavnih materijala, uvjeta rada, okoline rada, mogućnosti profesionalnog razvoja i napredovanja u profesiji u Portugalu.
  • Prepoznata je uloga stranih jezika u strukovnim kurikulumima.
  • Usporedili smo ulogu informacijske tehnologije u poučavanju stranih jezika u odnosu na hrvatski obrazovni sustav te način na koji su ustanove zadovoljile svoje potrebe nastave na daljinu i profesionalnog razvoja na daljinu.

Organizacijske vještine:

  • Dodatno smo razvili vještine potrebne za provedbu projektnih i diseminacijskih aktivnosti te smo uspostavili veze za buduću suradnju.
  • Upoznali smo se s načinima suradnje institucija u Agrupamento međusobno i s institucijama u regiji koje su ključne za razvoj obrazovnih politika.

Izvješće pripremili: Gabrijela Čorković, voditelj ŽSV-a i Davor Černi, viši savjetnik za engleski jezik