Mjesto: Santa Maria da Feira, Portugal
Institucija: Castiis (Colégio Santa Eulália)
Datum: 20. – 25. listopada 2024.
Sudionici mobilnosti: viša savjetnica za predškolski odgoj u AZOO (Agencija za odgoj i obrazovanje).
Mentor: Marco Bento, Pedagogical Advisor, Coimbra Education School
Ciljevi mobilnosti:
- Upoznati se s djelovanjem tima za ranu i predškolsku skrb
- Poučavanje i promatranje različitih pristupa djeci s posebnim obrazovnim potrebama
- Praćenje odgojno-obrazovnog rada u dječjem vrtiću
- Vježbati komunikaciju na stranom jeziku (engleski)
- Upoznati ostale ustanove koje podupiru predškolski odgoj
- Usporediti formalno obrazovanje i profesionalni razvoj
- Upoznati se s obveznom pedagoškom dokumentacijom, Nacionalnim kurikulumom u primjeni, različitim predviđenim programima za djecu i sl.
- Prezentirati ustanovu i sustav predškolskog odgoja (AZOO i Dječji vrtić „Rijeka“ u Rijeci) s ciljem vidljivosti institucija i hrvatskog obrazovnog sustava.
Aktivnosti/poslovi provedeni tijekom mobilnosti:
- Prijem u portugalskoj školi, Castiis (Colégio Santa Eulália), posjetili smo školske prostore za učenje, ustanovu za ranu skrb i predškolski odgoj i obrazovanje.
- Posjetili smo ustanovu za stalnu skrb i njegu djece bez roditeljske skrbi i ustanovu za starije osobe (sve institucije nalaze se unutar ustanove Castiis).
- Tijekom sastanaka raspravljali smo o važnosti među institucijske i međugeneracijske povezanosti i djelovanja te utjecaja na odgoj i obrazovanje djece i učenika
- Pratili smo rad odgojitelja u dobno mješovitoj odgojno-obrazovnoj skupini, rad odgojitelja u skupini djece u šestoj godini života te sudjelovali u različitim aktivnostima s djecom.
- Pratili smo rad logopeda i inkluziju djece s manjim poteškoćama u razvoju u predškolsku ustanovu.
- Razmijenili smo iskustva s odgojiteljima predškolske djece, psihologinjom i ravnateljicom Ustanove o sličnostima i razlikama obrazovnih sustava Portugala i Hrvatske prezentiranjem specifičnosti u radu Dječjeg vrtića „Rijeka“ u Rijeci i predstavljanjem Agencije za odgoj i obrazovanje.
- S mentorom i ravnateljicom Ustanove raspravljali smo o formalnom obrazovanju učitelja i odgojitelja predškolske djece, praksi, stručnom usavršavanju i sl.
- S odgojiteljicama predškolske djece izmijenili smo iskustva u planiranju i dokumentiranju odgojno-obrazovnog rada, primjeni kurikuluma u praksi.
Vještine vezane uz posao:
- Upoznali smo se s obrazovnim politikama portugalskog obrazovnog sustava, kako na lokalnoj tako i na nacionalnoj razini.
- Upoznali smo se s različitim metodama poučavanja, stekli uvid u uvjete i radnu okolinu, specifičnostima u korištenju digitalne tehnologije na siguran način.
- Stekli smo uvid u zahtjeve kurikuluma u poučavanju stranog jezika od najranije dobi.
Organizacijske vještine:
- Dodatno smo razvili vještine potrebne za provedbu projektnih i diseminacijskih aktivnosti te smo uspostavili veze za buduću suradnju.
Izvješće pripremila: Jasna Šverko, mag. rehab. educ., viša savjetnica za predškolski odgoj