Projekti / 11. studenoga 2024.

Izvješće o provedenoj Erasmus mobilnosti u Portugalu

Mjesto: Lisboa, Portugal

Institucija: Escola Profissional de Ciências Geográficas

Datum: 9.3. – 18.3., 2024.

Sudionici mobilnosti: __Ksenija Rumora, prof._, voditeljica županijskog stručnog vijeća za Engleski jezik, županija Osječko-baranjska iz Osnovne škole Franje Krežme, Osijek i _Izabela Potnar Mijić prof., viša savjetnica za Engleski i Njemački jezik u AZOO (Agencija za odgoj i obrazovanje).

Mentor: Proença Nuno, Deputy Head-Teacher, Pedagogical Director, Erasmus+ project’s Coordinator

Escola Profissional de Ciências Geográficas

Rua Artilharia um, 107, Edifício 1, piso 2., 1099-052 Lisboa Portugal

Ciljevi mobilnosti:

Unaprijediti ključne kompetencije potrebne za poučavanje: digitalne i transverzalne kompetencije te kompetencije u području neformalne evaluacije.

Unaprijediti metode inkluzije za učenike s teškoćama u učenju i raditi s učenicima koji gube motivaciju za učenje ili nastavak obrazovanja.

Unaprijediti kompetencije potrebne za uspješno obučavanje nastavnika s naglaskom na projektnom radu i suradnji između institucija.

Ojačati međunarodnu suradnju škola radi poboljšanja buduće obuke i rada s učenicima, te istražiti mogućnosti za mobilnost u području osnovnoškolskog i strukovnog obrazovanja.

Diseminirati trenutačne aktivnosti projekta AZOO i Osnovne škole Franje Krežme, Osijek  kako bi doprinijeli vidljivosti institucija i hrvatskog obrazovnog sustava.

Aktivnosti/poslovi provedeni tijekom mobilnosti:

  • Kroz sastanke s predstavnicima Escola Profissional de Ciências Geográficas

škole upoznali smo se sa radom svih dijelova i smjerova u školi.

  • Posjetili smo osim sjedišta i odjel katastarskih izmjera koji djeluje u sklopu _ Escola Profissional de Ciências Geográficas  , a u kojem se učenici obučavaju u praktičnim aktivnostima vezanim uz struku za koju se obrazuju te se susreli se s predstavnicima koji su zaduženi za obavljanje prakse učenika unutar  razdoblja od 11.3. – 15.3. 2024.
  • Pratili smo nastavu engleskog jezika i kemije učenika 10. i 11. razreda EPCG-a.
  • Izmijenili smo iskustva u radu na međunarodnim projektima s koordinatorima i voditeljima aktivnosti
  • Razgovarali smo s nastavnicima kemije, engleskog jezika, matematike i filozofije o različitim razinama napredovanja, trajanju staža i odgovornosti u ustanovi.
  • Posjetili smo Centar za stručni dio obuke učenika i obavljanje praktičnih aktivnosti  pri EPCG__.
  • Predstavili smo Hrvatsku i upoznali učenike i djelatnike EPCG-a sa zanimljivostima vezanim uz našu zemlju.
  • Održali smo nastavni sat Engleskog jezika s učenicima 11. razreda EPCG-a na temu Consumerism: Healthy Eating Habits / Healthy Food.
  • Viša savjetnica AZOO održala je radionicu Assertive Communication s učiteljima i ravnateljem EPCG-a.

Vještine vezane uz posao:

  • Upoznali smo se s obrazovnim politikama portugalskog obrazovnog sustava, kako na lokalnoj tako i na nacionalnoj razini.
  • Upoznali smo se s razvojem radnih metoda u razredima s učenicima s teškoćama u učenju, učenicima koji teško govore svoj materinski jezik i učenicima koji gube motivaciju za nastavak obrazovanja.
  • Stekli smo uvid u zahtjeve kurikuluma, nastavnih materijala, uvjeta rada, okoline rada, mogućnosti profesionalnog razvoja i napredovanja u profesiji u Portugalu.
  • Prepoznata je uloga stranih jezika u strukovnim kurikulumima.
  • Usporedili smo ulogu informacijske tehnologije u poučavanju stranih jezika u odnosu na hrvatski obrazovni sustav te način na koji su ustanove zadovoljile svoje potrebe nastave na daljinu i profesionalnog razvoja na daljinu.

Organizacijske vještine:

  • Dodatno smo razvili vještine potrebne za provedbu projektnih i diseminacijskih aktivnosti te smo uspostavili veze za buduću suradnju.
  • Upoznali smo se s načinima suradnje obrazovnih institucija međusobno te s institucijama u regiji koje su ključne za razvoj obrazovnih politika.

                Izvješće pripremili: Ksenija Rumora, prof., voditeljica ŽSV-a i Izabela Potnar Mijić, prof., viša savjetnica za Engleski i Njemački jezik