Mjesto: Lisboa, Portugal
Institucija: Escola Profissional de Ciências Geográficas
Datum: 9.3. – 18.3., 2024.
Sudionici mobilnosti: Brankica Majdiš, prof., voditeljica županijskog stručnog vijeća za Matematiku, županija Osječko-baranjska iz Osnovne škole “Mladost“, Osijek i Jelena Noskov prof., viša savjetnica za Matematiku u AZOO (Agencija za odgoj i obrazovanje).
Mentor: Proença Nuno, Deputy Head-Teacher, Pedagogical Director, Erasmus+ project’s Coordinator
Escola Profissional de Ciências Geográficas
Rua Artilharia um, 107, Edifício 1, piso 2., 1099-052 Lisboa
Portugal
Ciljevi mobilnosti:
Unaprijediti ključne kompetencije potrebne za poučavanje: digitalne i transverzalne kompetencije te kompetencije u području neformalne evaluacije.
Unaprijediti metode inkluzije za učenike s teškoćama u učenju i raditi s učenicima koji gube motivaciju za učenje ili nastavak obrazovanja.
Unaprijediti kompetencije potrebne za uspješno obučavanje nastavnika s naglaskom na projektnom radu i suradnji između institucija.
Ojačati međunarodnu suradnju škola radi poboljšanja buduće obuke i rada s učenicima, te istražiti mogućnosti za mobilnost u području osnovnoškolskog i strukovnog obrazovanja.
Diseminirati trenutačne aktivnosti projekta AZOO i Osnovne škole „Mladost“, Osijek kako bi doprinijeli vidljivosti institucija i hrvatskog obrazovnog sustava.
Aktivnosti/poslovi provedeni tijekom mobilnosti:
- Kroz sastanke s predstavnicima Escola Profissional de Ciências Geográficas škole upoznali smo se sa radom svih dijelova i smjerova u školi.
- Posjetili smo osim sjedišta i odjel katastarskih izmjera koji djeluje u sklopu _ Escola Profissional de Ciências Geográficas, a u kojem se učenici obučavaju u praktičnim aktivnostima vezanim uz struku za koju se obrazuju te se susreli s predstavnicima koji su zaduženi za obavljanje prakse učenika unutar razdoblja od 11.3. – 15.3. 2024.
- Pratili smo nastavu engleskog jezika i kemije učenika 10. i 11. razreda EPCG-a.
- Izmijenili smo iskustva u radu na međunarodnim projektima s koordinatorima i voditeljima aktivnosti
- Razgovarali smo s nastavnicima kemije, engleskog jezika, matematike i filozofije o različitim razinama napredovanja, trajanju staža i odgovornosti u ustanovi.
- Posjetili smo Centar za stručni dio obuke učenika i obavljanje praktičnih aktivnosti pri EPCG__.
- Predstavili smo Hrvatsku i upoznali učenike i djelatnike EPCG-a sa zanimljivostima vezanim uz našu zemlju.
- Održali smo nastavni sat Matematike s učenicima 11. razreda EPCG-a na temu
‘Six hats’ Edward de Bono’s technique (creative thinking) – parallel thinking method (exploring a problem/opportunity from different angles at the same time)
–Viša savjetnica AZOO održala je radionicu Assertive Communication s učiteljima i ravnateljem EPCG-a.
Vještine vezane uz posao:
- Upoznali smo se s obrazovnim politikama portugalskog obrazovnog sustava, kako na lokalnoj tako i na nacionalnoj razini.
- Upoznali smo se s razvojem radnih metoda u razredima s učenicima s teškoćama u učenju, učenicima koji teško govore svoj materinski jezik i učenicima koji gube motivaciju za nastavak obrazovanja.
- Stekli smo uvid u zahtjeve kurikuluma, nastavnih materijala, uvjeta rada, okoline rada, mogućnosti profesionalnog razvoja i napredovanja u profesiji u Portugalu.
- Prepoznata je uloga stranih jezika u strukovnim kurikulumima.
- Usporedili smo ulogu informacijske tehnologije u poučavanju matematike i stranih jezika u odnosu na hrvatski obrazovni sustav te način na koji su ustanove zadovoljile svoje potrebe nastave na daljinu i profesionalnog razvoja na daljinu.
Organizacijske vještine:
- Dodatno smo razvili vještine potrebne za provedbu projektnih i diseminacijskih aktivnosti te smo uspostavili veze za buduću suradnju.
- Upoznali smo se s načinima suradnje obrazovnih institucija međusobno te s institucijama u regiji koje su ključne za razvoj obrazovnih politika.
Izvješće pripremile: Brankica Majdiš, prof., voditeljica ŽSV-a i Jelena Noskov, prof., viša savjetnica za Matematiku