Projekti / 11. studenoga 2024.

Izvješće o provedenoj Erasmus mobilnosti u Poljskoj

Mjesto: Plock, Poljska

Institucija: Katolička škola u Plocku, Poljska

Datum: 15. – 19. travnja 2024.

Sudionici mobilnosti: Marina Galić, voditeljica županijskog stručnog vijeća za Šibensku županiju iz Tehničke škole u Šibeniku i Sabina Marunčić, viša savjetnica za vjeronauk u AZOO (Agencija za odgoj i obrazovanje).

Mentor: Agata Piekarska, nastavnica engleskog jezika i školska koordinatorica za Erasmus+; Katolicka Szkoła Podstawowa im. bł.abp. A. J. Nowowiejskiego i bł.bp. L., Płock, Poland

Ciljevi mobilnosti:

  • upoznati se s provedbom i organizacijom obrazovanja u Poljskoj s posebnim naglaskom na stručno usavršavanje nastavnika vjeronauka i etike
  • upoznati status planiranja stalnoga stručnog usavršavanja na razini škole
  • upoznati i analizirati model određivanja prioritetnih područja za stalno stručno usavršavanje
  • istražiti utjecaj i povezanost stručnog usavršavanja i preuzimanja dodatne odgovornosti kao što su obrazovno savjetovanje, mentorstvo ili koordinacija profesionalnog usmjeravanja
  • upoznati mjere koje  potiču sudjelovanje nastavnika u aktivnostima stalnoga stručnog usavršavanja
  • istražiti načine transfera znanja između nadležnih institucija, voditelja ŽSV-a i nastavnika
  • primijeniti primjere dobre prakse suradnje između zaposlenika AZOO i voditelja ŽSV-a
  • iskustveno upoznavanje modela religijskog odgoja koji se primjenjuje u Poljskoj
  • prikupljanje podataka o načinima vođenja i organizacije nastavnog procesa u razrednim odjelima
  • upoznati se s primjenom digitalnih sadržaja i alata u nastavnom procesu
  • upoznati važnost dobrih komunikacijskih vještina između sudionika nastavnog procesa za uspješan razvoj učenika
  • uočiti važnost  prihvaćanja različitosti u multikulturalnim učionicama te iskustvenog upoznavanja povezanosti stručnog usavršavanja i razvoja kompetencija učitelja i nastavnika vezanih za implementaciju kurikuluma (planiranje, izvođenje i vrednovanje).

Aktivnosti/poslovi provedeni tijekom mobilnosti:

  • upoznavanje sa školom, njezinim djelatnicima i područjem rada Katoličke škole u Plocku
  • upoznavanje odgojno-obrazovnog sustava u Poljskoj i načinom provođenja vjeronaučne nastave u osnovnoj i srednjoj školi
  • predstavljanje odgojno-obrazovnog sustava u Republici Hrvatskoj  i Agencije za odgoj i obrazovanje prema temeljnim područjima rada (stručno pedagoški uvidi, stručni ispiti, stručno usavršavanje i natjecanja); predstavljanje modela vjeronauka u Republici Hrvatskoj i nadležnost države i Crkve nad vjeronaukom
  • hospitiranje na nastavi vjeronauka i upoznavanje primjera dobre prakse vezane uz izvođenje nastave (metode i oblici rada, korištenje IKT tehnologije u nastavi); razmjena iskustava o načinu rada, motivaciji učenika i interesu za nastavni predmet vjeronauk; upoznavanje primjera dobre prakse vezane uz vrednovanje učeničkih postignuća; proučavanje školskih kurikuluma i drugih dokumenata vezanih za planiranje i programiranje nastave; upoznavanje sa smjernicama za rad s učenicima s posebnim potrebama (daroviti učenici i učenici s teškoćama)
  • upoznavanje i posjet Katehetskom uredu u Plocku koji vodi računa o rasporedu vjeroučitelja po školama, stručnom usavršavanju i kvaliteti izvođenja nastave vjeronauka u suradnji s državnim institucijama
  • upoznavanje i posjet ustanovi MSCDN (Mazowiecke samorzadowe centrum doskonalenia nauczycieli) Widzial u Plocku koja na regionalnoj razini provodi stručno usavršavanje i pruža podršku učiteljima i nastavnicima u Poljskoj; upoznavanje modela stručnog usavršavanja i napredovanja učitelja i nastavnika
  • upoznavanje kulturno-povijesnih znamenitosti grada Plocka.

Vještine vezane uz posao:

  • upoznali smo obrazovne politike poljskog odgojno-obrazovnog sustava, kako na lokalnoj, tako i na nacionalnoj razini
  • uočili smo brojne sličnosti i razlike vezane uz izvođenje nastave vjeronauka te stručno usavršavanje i napredovanje vjeroučitelja
  • stekli smo uvid u zahtjeve kurikuluma, nastavnih materijala, uvjeta i okoline rada
  • upoznali smo se s razvojem radnih metoda u razredima s učenicima s teškoćama u učenju, i učenicima koji gube motivaciju za nastavak obrazovanja
  • prepoznali smo ulogu vjeronauka u školskim kurikulumima
  • usporedili smo ulogu informacijske tehnologije u izvođenju nastave vjeronauka u odnosu na hrvatski obrazovni sustav te način na koji su ustanove zadovoljile svoje potrebe nastave na daljinu i profesionalnog razvoja na daljinu.

Organizacijske vještine:

  • dodatno smo razvili vještine potrebne za provedbu projektnih i diseminacijskih aktivnosti te smo uspostavili veze za buduću suradnju
  • upoznali smo se s načinima suradnje institucija u poljskom odgojno-obrazovnom sustavu i s institucijama u regiji koje su ključne za razvoj obrazovnih politika.

Izvješće pripremile: Marina Galić, voditeljica ŽSV-a, Sabina Marunčić, viša savjetnica za vjeronauk AZOO