Projekti / 8. studenoga 2024.

Izvješće o provedenoj Erasmus mobilnosti u Italiji

Mjesto: Gravina in Puglia, Italija

Institucija: „Istituto Comprensivo Don Montemurro“

Datum: 8. – 12.05. 2023.

Sudionici mobilnosti: Ester Bakotić- Šepić, voditeljica županijskog stručnog vijeća stručnih suradnika za škole talijanske manjine i Patrizia Pitacco, viša savjetnica za talijansku nacionalnu manjinu u AZOO (Agencija za odgoj i obrazovanje).

Mentor: Michele Loglisci, ravnatelj I.C.Montemurro i Sandra Potenza, Erasmus koordinator u I.C.Montemurro.

Ciljevi mobilnosti:

 Unaprijediti kompetencija učitelja potrebne za poučavanje i praćenje njihovog kontinuiranog profesionalnog razvoja (suradnja voditelja ŽSV-a i AZOO viših savjetnika)
Ojačati kompetencije potrebne za povezivanje škole i zajednice, posebice vezano uz program cjelodnevne škole  Unaprijediti metode inkluzije za učenike s teškoćama u učenju i raditi s učenicima koji gube motivaciju za učenje Unaprijediti metode aktivnog učenja za sve učenikeUnaprijediti kompetencije potrebne za povećavanje empatije kod djelatnika škole, unaprijediti znanja o vještinama i strategijama rješavanja konflikta usavršavanje monitoringa i pear-coachinga te suradnja (voditelj ŽSV-a i viši savjetnik) u  provođenju sustavnog praćenja u smislu stručne savjetodavne podrške učiteljima/nastavnicima kroz vertikalu (viši savjetnik) te horizontalno (voditelj ŽSV-a) Diseminirati trenutačne aktivnosti projekta AZOO i škola talijanske manjine kako bi doprinijeli vidljivosti institucija i hrvatskog obrazovnog sustava.  
 

Aktivnosti/poslovi provedeni tijekom mobilnosti:

  • Kroz sastanke s predstavnicima I.C.Montemurro škole upoznali smo se sa radom svih razina škole ( predškolske skupine, osnovna škola, niži razredi srednje škole).
  • Posjetili smo osim sjedišta niže srednje škole i sjedište osnovne škole u čijem sastavu djeluju i dvije skupine predškolske djece.
  • Pratili smo nastavu matematike, prirode, engleskog jezika i materinjeg jezika u osnovnoj školi. U nižoj srednjoj školi pratile smo rad tjelesnog odgoja, likovnog odgoja, prirodoslovlja, materinjeg jezika. U predškolskoj skupini pratile smo rad učitelja kroz razne organizirane aktivnosti  s djecom.
  • Sudjelovali smo na aktivnosti cijele škole: Senza zaino day- predstavljanje provedenih aktivnosti za roditelje i učitelje
  • Sudjelovali smo na slobodnoj aktivnosti Robotike i upoznali se s načinom provođenja slobodnih aktivnosti u Italiji
  • Sudjelovali smo na organiziranom stručnom usavršavanju za učitelje: Kako kreirati podcast, dobrobiti za učitelje i učenike
  • Izmijenili  smo iskustva u radu na međunarodnim projektima s koordinatorima i voditeljima aktivnosti  (Michele Loglisci i Sandra Potenza). Škola ima više od 20 godina iskustva u međunarodnim projektima u kojima su uključeni učitelji i učenici.
  • Izmijenili smo iskustva u radu s dvoje kolega iz Andaluzije, koji su također sudjelovali na Erasmus aktivnosti zajedno s nama
  • Razgovarali smo s učiteljima različitih predmeta i godina iskustva u radu.
  • Razgovarali smo i pratili rad učitelja pomoćnika u nastavi.

Vještine vezane uz posao:

  • Upoznali smo se s obrazovnim politikama talijanskog obrazovnog sustava, kako na lokalnoj tako i na nacionalnoj razini.
  • Upoznali smo se s razvojem raznih metoda u razredima s učenicima kao što je didaktička metoda „Škole bez torbe“, učenje početnog čitanja i pisanja po metodi analogije (Camillo Bortolato)
  • Stekli smo uvid u zahtjeve godišnjeg planiranja rada, nastavnih materijala, uvjeta rada, okoline rada, mogućnosti profesionalnog razvoja i napredovanja u profesiji u Italiji.
  • Usporedili smo načine planiranja rada i korištenja modernih metoda i strategija rada u poučavanju u talijanskom obrazovnom sustavu u odnosu na hrvatski obrazovni sustav.

Organizacijske vještine:

  • Dodatno smo razvili vještine potrebne za provedbu projektnih i diseminacijskih aktivnosti te smo uspostavili veze za buduću suradnju.
  • Upoznali smo se s načinima suradnje institucija u Istituto Comprensivo Don Montemurro  međusobno i s institucijama u regiji koje su ključne za razvoj obrazovnih politika.

Izvješće pripremili: Ester Bakotić-Šepić, voditelj ŽSV-a i Patrizia Pitacco, viši savjetnik za talijansku manjinu