Mjesto: Grenoble, Francuska
Institucija: DRAREIC, Délégation de region académique aux relations européennes, internationals et à la cooperation
Datum: 19. 3. 2024.
Sudionici mobilnosti:
Mr. sc. Andreja Silić, viša savjetnica za predškolski odgoj, AZOO
Nadica Kunštek, prof., viša savjetnica za informatiku i računalstvo, AZOO
Slađana Domladovac, prof., viša savjetnica za predškolski odgoj, AZOO
Mentor: Gladys DOUSSON, Chargée de mission, DRAREIC, Délégation de region académique aux relations européennes, internationals et à la cooperation, Rectorat bureau 710, 11, Avenue du Général Champon, Grenoble.
Ciljevi mobilnosti:
Planiranje, provedba, izvješće i refleksija iskustva. Interkulturalna svijest u interaktivnom okruženju. Razvoj europske svijesti, povezivanja, unapređivanja suradnje s drugim odgojno-obrazovnim ustanovama i strategije širenja. Primjeri u neposrednoj odgojno-obrazovnoj praksi te prilika za uočavanje i razgovor o različitim primijenjenim pedagoškim vještinama. Razvijanje nastavničkih kompetencija u novom okruženju (les écoles maternelles, les écoles élémentaires, les collèges).
Upoznavanje s neposrednim radom odgojno-obrazovnih djelatnika, integriranim učenjem stranih jezika i načinima inkluzije učenika s teškoćama u učenju.
Jačanje kompetencija za uspješno obučavanje nastavnika s naglaskom na projektni rad i međunarodnu suradnju institucija.
Planiranje međunarodne suradnje predškolskih i osnovnoškolskih ustanova, odgojitelja, nastavnika, profesora i ravnatelja u svrhu unapređivanja odgojno-obrazovnoga rada s djecom i učenicima.
Planiranje deseminacije aktualnih aktivnosti projekata AZOO-a i DRAREIC-a.
Aktivnosti/poslovi provedeni tijekom mobilnosti:
posjet sjedištu DRAREIC Grenoble uz predstavljanje provedbe, praćenja i vrednovanja odgojno obrazovnog sustava u Francuskoj te rada odgojno-obrazovnih djelatnika i pedagoških savjetnika na prvom organiziranom susretu sa savjetnicima iz DSDEN-a Isère,
usporedba s odgojno-obrazovnim sustavom u Hrvatskoj
posjet školi Ecole EMILE anglais, l’école élémentaire COTEAU (La Tronche)/École maternelle i École élémentaire LOUIS ARMAND (Seyssin), škola za djecu od 3 do 10 godina starosti s integriranim učenjem engleskoga jezika CLIL, praćenje rada učitelja u predškolskom i školskom obrazovanju, izvornih govornika i učitelja stranoga jezika, rasprava i razmjena stručnih mišljenja te iskustava s kolegama i ravnateljem škole
posjet školi Olympe de Gouges College (Chatte) za učenike 10 do 15 godina starosti, praćenje rada profesora matematike s integriranim sadržajima iz predmeta informatike, zajednički osvrt na rad, upoznavanje sa sistemom rada škole od strane ravnateljice, Florence Parvys
posjet školi SAINT HUGUES (Saint Hugues de Chartreuse) (Chartreuse masiv), za djecu dobi 3 do 10 godina starosti,
upoznavanje s prostorima škole, vanjskim igralištem vrtom, malim centrom za istraživanje prirode i kornjača, kućicom za insekte, povrtnjakom
upoznavanje s radnim ritmom škole, načinima organiziranja mješovitih razreda(PS/MS, GS/CP, CE2/CM1, CE1/CM2), s kompetencijama i ulogama odgojno-obrazovnih djelatnika te razgovor i razmjena iskustava s kolegama i ravnateljem škole, gospodinom Antoine LEGER
posjet školi HOUILLE BLANCHE (Grenoble), École maternelle i École élémentaire, Međunarodna škola s inegriranim njemačkim i engleskim jezikom
praćenje rada nastave na njemačkom te engleskom jeziku, razgovor s kolegama i ravnateljicom škole, gospođom Delphine DAHYOT
posjet školi BIZANET (Grenoble), École maternelle i École élémentaire za djecu dobi od 3 do 10 godina starosti, Međunarodna škola s integriranim španjolskim jezikom, praćenje nastave na španjolskom jeziku s izvornim govornikom te rada učitelja specijaliziranog za rad s djecom s teškoćama, praćenje nastave glazbenog odgoja s vanjskom suradnicom, profesoricom glazbe,
razgovor i razmjena iskustava s ravnateljicom škole, gospođom Myriam ANGE
posjet školi Aubrac (Grenoble) za učenike od 10 do 15 godina starosti i nastavi matematike, razgovor s voditeljem ustanove, gospodinom g. Christophe FASQUEL u pratnji kolegice Sophie Thuillier.
Vještine vezane uz posao:
- sposobnost usporedbe obrazovnih sustava u Francuskoj i Hrvatskoj, načinima rada odgojno-obrazovnih djelatnika u francuskim osnovnim školama te podjele obrazovanja u cikluse za dob djece od 3 do 15 godina starosti
- učenje o obrazovnim politikama Ministarstva obrazovanja i institucija koje prate, vrednuju i nadziru provedbu odgoja i obrazovanja u Francuskoj na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini
- upoznavanje s metodama rada u razredima s učenicima s teškoćama u učenju, učenicima koji imaju govornih poteškoća te učenicima koji gube motivaciju za nastavak obrazovanja
- upoznavanje s nacionalnim obrazovnim kurikulumom u Francuskoj, nastavnim materijalima i uvjetima rada, mogućnostima profesionalnog razvoja i napredovanja odgojno-obrazovnih djelatnika i pedagoških savjetnika u Francuskoj, usporedba s hrvatskim odgojno-obrazovnim sustavom
- upoznavanje s odgojem i obrazovanjem u mješovitim po dobi skupinama i razredima, utjecajima multikulturalnosti i višejezičnosti, razredima s više dobnih skupina djece
- spoznaja o ulozi informacijske tehnologije u odgojno-obrazovnom i nastavnom procesu te učenju stranih jezika u Francuskoj te usporedba s hrvatskim odgojno-obrazovnim sustavom
- mogućnosti obrazovanja na daljinu te profesionalnog razvoja u edukacijama organiziranim na daljinu
Organizacijske vještine:
- sposobnost organizacije međunarodnog povezivanja djece, učenika i odgojno-obrazovnih djelatnika u sklopu redovne nastave u školama u Francuskoj i Hrvatskoj
- sposobnost provedbe projektnih i diseminacijskih aktivnosti
- sposobnost organiziranja međunarodne suradnje institucija odgovornih za razvoj obrazovnih politika u Francuskoj i Hrvatskoj
Izvješće pripremile: više savjetnice u AZOO: mr. sc. Andreja Silić, Slađana Domladovac, prof., Nadica Kunštek, prof