Mjesto: Ludgeřovice, Ostrava, Češka
Institucija: Základní škola a mateřská škola Ludgeřovice, příspěvková organizace
Datum: 27. svibnja – 3. lipnja 2023.
Sudionici mobilnosti: Ivana Bokavšek, voditeljica županijskog stručnog vijeća za učitelje engleskog jezika Splitsko-dalmatinske županije iz Osnovne škole Spinut i Ružica Kandić, viša savjetnica za engleski i njemački jezik u AZOO (Agencija za odgoj i obrazovanje).
Mentor: Vladimíra Lišková, zamjenica ravnatelja, Erasmus koordinator u Základní škola a mateřská škola Ludgeřovice, příspěvková organizace
Ciljevi mobilnosti:
Popularizacija stručnog usavršavanja na stručnim skupovima i sastancima u organizaciji AZOO-a.
Osnažiti i razvijati dobru praksu u hrvatskim školama i time prevenirati i umanjiti demotiviranost kod učitelja.
Poticati provedbu projektne nastave i provođenje projekata na svim razinama (od školskih do Erasmus i e-Twinning projekata), jer se time potiče uspješna provedba kurikularne reforme gdje je učenik u centru nastavnog procesa.
Poticati kod učitelja potrebu za vršnjačkim vrednovanjem, jer ono vodi prema unaprjeđenju nastavničke prakse.
Motivirati učitelje na održavanje oglednih sati unutar jobshadowing mobilnosti u ulozi domaćina kao i provedbu aktivnosti teaching assignment, koja nije često zastupljena.
Diseminirati trenutačne aktivnosti projekta AZOO i Osnovne škole Spinut kako bi doprinijeli vidljivosti institucija i hrvatskog obrazovnog sustava.
Aktivnosti/poslovi provedeni tijekom mobilnosti:
- upoznavanje češkog školskog sustava, organizacije rada ravnatelja, opisa njegove radne odgovornosti kao i vještinama inovativnog liderstva, školskog management-a, strateškog (razvojnog) plana škole, rada stručne službe i njihove nadležnosti, upoznavanje rada popratnih službi u školi domaćina (tajništvo i računovodstvo). Obavljen je uvid u školski kurikulum, temeljnoj i obveznoj pedagoškoj dokumentaciji ravnatelja, učitelja i stručne službe što uključuje zakone, propise i pravilnike u češkom školskom sustavu. Sudionice su upućene u načine, postupke i elemenata vrednovanja učenika te postupke prilagodbe za učenike s teškoćama koji se školuju prema individualiziranom i prilagođenom programu te mogućoj zakonskoj osnovi koja nudi i propisuje rješenja za rad s darovitim učenicima. Sudionice su informirane o postupcima poticanja cjeloživotnog učenja kod učitelja, sustavu napredovanja i nagrađivanja te cjeloživotnog učenja kod učenika te o provedbi vrednovanja učenika na nacionalnoj razini. Sudionice su dobile kvalitetne informacije o pedagoškoj podršci učiteljima u radu, unutarnjem i vanjskom nadzoru kvalitete rada nastavnog i nenastavnog osoblja i provedbi vrednovanja i samovrednovanja njihovog rada. Stekle su uvid o aktivnom uključivanju učitelja u unaprjeđenje rada škole i učenika, volontiranje, projektima koji se provode, razvijanju timskog rada i vještinama pojedinačnog rada i doprinosa. Detaljno su upoznate sa školskom infrastrukturom.
- opetovani i izravni kontakt s nastavnim osobljem, stručnom službom i ravnateljem škole i razmjenu iskustva u provođenju nastave, praćenju i vođenju pedagoške dokumentacije, promatranje nastave različitih predmeta te sudjelovanjem tijekom dva nastavna sata prema mogućnostima i planu škole domaćina.
- sudionice su održale sastanak s domaćinom gdje su razmijenili povratne informacije, predstavile svoj školski sustav i svoju praksu, razmijenili iskustva o radnoj praksi s naglaskom na obvezu stručnog usavršavanja i vidove stručnog usavršavanja.
- stvoreni su temelji za daljnju zajedničku suradnju što će se očitovati kroz planiranje budućih Erasmus i e-Twinning projekata.
- planirani sastanak s predstavnikom institucije nadležnosti i djelokruga rada kao AZOO, nažalost, nije održan.
Vještine vezane uz posao:
- stvaranje zajedničkog plana rada koji uključuje diseminaciju izvršene aktivnosti koji će imati sljedeće učinke:
- stvaranje bazena primjera dobre prakse poticanjem članova ŽSV-a na izlaganje svoje prakse i stvaranje međusobne suradnje kroz realizaciju projekata na lokalnoj, državnoj i međunarodnoj razini.
- osim radionica i predavanja, sudionice mobilnosti generiraju mogućnosti interakcije članova ŽSV-a kroz razne i pristupačnije forme kao što su teachmeet, interaktivno izlaganje i BoF (Birds of Feather) kojima se omogućava neformalnije okruženje i u kojima svi sudionici mogu podjednako sudjelovati u raspravi o stručnim temama raznih razina.
- planom se također razlučuju dvije razine adresiranja i time se predlažu rješenja na razinama viši savjetnik prema voditeljima ŽSV-a i voditelj prema članovima ŽSV-a. Svaka razina razlučuje svježiji koncept kontakata, prilika, načina i sadržaja stručnih usavršavanja svih dionika u kojem je vidljiva veća protočnost različitih tema posebice tema koje se odnose na osposobljavanje svih dionika na zahtjeve škole budućnosti koja podrazumijeva digitalnu osnaženost, smanjenje digitalnog jaza i podršku potencijalno darovitim i darovitim učenicima.
- prema planu sudionice dizajniraju prilike za stvaranje projekata na lokalnoj razini (gradska i županijska) kroz razne natječaje za izložbe učeničkih radova i natjecanja u znanju engleskog jezika kroz kvizove znanja i interaktivni English language afternoon time. English language afternoon time je jednogodišnje, gradsko (mjesno) natjecanje otvorenog tipa u kojem mogu sudjelovati i roditelji/skrbnici učenika, koji zajedno s učenicima rade na postavljenim zadacima i na taj način se stvara prilika da se i škola otvara prema lokalnoj zajednici.
Organizacijske vještine:
- napredovanje u organizaciji i provedbi projekata i diseminacijskih aktivnosti te uspostava kontakata za daljnje aktivnosti; bolji uvod u način rada srodnih institucija
Izvješće pripremili: Ivana Bokavšek, voditelj ŽSV i Ružica Kandić, viša savjetnica za engleski i njemački jezik