Projekti / 3. travnja 2023.

Članovi projektnog tima dobili dragocjene uvide u provedbu programa obrazovanja za poduzetništvo u Norveškoj

Članovi projektnog tima projekta Učim poduzetništvo 5.0. boravili su od 16. do 18. ožujka 2023. u Oslu, gdje su dobili dragocjene uvide u provedbi programa obrazovanja za poduzetništvo u Norveškoj. Izaslanstvo iz Hrvatske posjetilo je u Oslu niz institucija i škola gdje su se upoznali s različitim programima i inicijativama koji su fokusirani na poduzetništvo i na druge teme, poput osobnih financija, metode poučavanja i učenja o poduzetništvu i poduzetničkim vještinama.

Domaćin hrvatskom izaslanstvu, među kojima su bili više savjetnice Agencije za odgoj i obrazovanje Ružica Kandić, Verica Jovanovski i Vladimira Brezak, ravnateljica OŠ S.S. Kranjčević Levanjska Varoš Nataša Škegro i ravnateljica OŠ Vođinci Katica Gudelj, te ispred Hrvatskog saveza učeničkih zadruga Branka Horvat, i ravnateljica Dragica Benčik, bio je Vinco Innovation specijaliziran za inovacije te podršku poduzetnicima iz Norveške i partner Agencije na ovom projektu.

Prvoga dana hrvatsko izaslanstvo posjetilo je Centar znanja Norveške nacionalne banke koji, između ostalog, promiče i edukaciju učenika i učitelja o financijskoj pismenosti. U Centru im je prezentirana igra Horisont koja se temelji na nastavnom planu i programu za društvenu ekonomiju u srednjoj školi i bavi se općim ekonomskim temama i ulogom i zadacima Norveške banke. – Interaktivnim učenjem kroz igru Horisont osvijestili smo važnost postojanja novca, pametnog prosuđivanja i posljedica krivih odluka – kazala je nakon posjeta Centru viša savjetnica za poduzetništvo AZOO-a Verica Jovanovski. Održan je i sastanak s predstavnicima Norveške banke o važnosti financijskog opismenjavanja mladih ljudi, kako u Norveškoj tako i šire, na kojem je Ružica Kandić, voditeljica projekta, norveškim partnerima predstavila projekt Učim poduzetništvo 5.0, projektne aktivnosti i institucije iz kojih dolaze. Uslijedio je posjet Junior Achievement udruzi, koja promiče učeničko poduzetništvo raznim programima i projektima, te je ove godine kandidirana za Nobelovu nagradu za mir.

Tijekom posjeta školi Marienlyst Skole hrvatski tim imalo je priliku vidjeti kako se tema poduzetništvo provodi u nastavi, a nakon toga održali su sastanak s predstavnicima nadzornog odbora ECONA gdje su razgovarali o iskustvima u poučavanju i učenju o poduzetništvu. Neke od poduzetničkih kompetencija koje su istaknute tijekom posjeta su kreativnost, rješavanje problema, komunikativnost i prilagodljivost. Drugi istaknuti primjeri poduzetničkog podučavanja i metoda učenja bili su iskustveno učenje, učenje temeljeno na projektima i interaktivnost. Tijekom sastanka projektnog tima, Blanka Horvat, glavna tajnica HSUZ-a, održala je predavanje u kojem je prezentirala strukturu i rad učeničkih zadruga u Republici Hrvatskoj.

Posljednjeg dana u Oslu projekti tim upoznat je s inicijativom Økonomiglede i važnosti uključivanja sadržaja poduzetništva i financijske pismenosti u nacionalni kurikulum Norveške.

– Posjet je pružio priliku da se hrvatsko izaslanstvo bolje upozna sa ustanovama i institucijama koje provode edukacije o poduzetništvu u osobnim financijama, sadržajima i programima, uključujući koordinaciju i upravljanje resursima, partnerstva s poduzećima i drugim institucijama, te uključivanje studenata u izvođenje programa. Izaslanstvo je moglo steći uvid u to kako se takve inicijative mogu strukturirati da budu uspješne, održive i inspirativne za učenike – istaknula je Barbara Salopek iz Vinco Innovationa. – Kroz ovaj studijski posjet prepoznali smo važnost suradnje i razmjene znanja između institucija i organizacija koje rade na poduzetničkom obrazovanju. Stoga smo odlučili međusobno povezati tri projekta iz istog poziva koji se bave poduzetničkim obrazovanjem. To će olakšati razmjenu iskustava i ideja i omogućiti im veći učinak ako surađuju – naglasila je Ružica Kandić.

Projekti tim projekta Učim poduzetništvo vratio se iz Osla obogaćen novima znanjima i iskustvima, ali inspiriran i motiviran da stečena znanja i iskustva implementira u hrvatski obrazovni sustav.