Učenici iz dvije hrvatske GLOBE škole, Medicinske škole u rijeci i i Medicinske škole Vrapče iz Zagreba, sudjelovali su od 12. do 16. kolovoza 2013. na University of Maryland University College na Godišnjoj svjetskoj konferenciji Programa GLOBE, uz koju je održana Smotra učeničkih istraživačkih projekata.
Stručno povjerenstvo sastavljeno od znanstvenika iz različitih zemalja ocjenjivalo je ukupno 32 predstavljena učenička projekta pristigla iz deset država. Medicinska škola u Rijeci prema ocjenama znanstvenika osvojila je treće mjesto u ukupnom poretku. Projekti su bili predstavljeni na posterima, a tijekom poster-sekcije učenici su odgovarali na pitanja o svojim projektima znanstvenicima te zainteresiranim nastavnicima i učenicima. Cilj je bio da se osim predstavljanja vlastitog projekta sudionici upoznaju s radovima ostalih učenika i nastavnika, načinom rada u njihovim školama, ali i načinom života u drugim zemljama.
Uvrštavanjem izložbe učeničkih radova, organizatori redovitih godišnjih konferencija Programa GLOBE željeli su ostvariti neposredne susrete voditelja programa, državnih koordinatora, znanstvenika i edukatora te svih koji sudjeluju u toj velikoj međunarodnoj mreži s neposrednim korisnicima Programa GLOBE, koji su pokazali kako se taj alat i svi GLOBE resursi mogu koristiti u školama.
Svaki je državni koordinator za Program GLOBE dobio mogućnost nominirati do tri učenička istraživačka projekta za sudjelovanje na Konferenciji. Nominirane je projekte trebalo odobriti i stručno povjerenstvo osnovano od strane američkih organizatora. Hrvatske su ekipe nominirane na temelju priznanja koja su njihovi projekti dobili na državnoj Smotri i natjecanju hrvatskih GLOBE škola u svibnju 2012. Pri nominaciji se vodilo računa da projekti budu iz različitih istraživačkih područja, da obuhvaćaju i dimenziju održivog razvoja te da učenici koji su ih izradili dobro vladaju engleskim jezikom. Stoga je izbor pao na Medicinsku školu iz Rijeke i njihov projekt Kvaliteta vode Mrtvog kanala i mogućnosti revitalizacije, a predstavljale su ga učenice Pegi Pavletić, MegI Pavletić i Dina Bolkovac, uz pratnju mentorice Tatjane Holjević, dr. med. Drugi je istraživački rad izrastao u Medicinskoj školi Vrapče (Zagreb) u okviru trilateralnoga međunarodnog projekta The Tree Rings pod naslovom Govore li godovi i o ljudima?, a predstavljali su ga učenik Filip Matijašec, uz pratnju mentorica Marinele Labaš i Ire Beck. Važno je napomenuti da su sudionici sami pokrili troškove, odnosno pronašli sredstva za putovanje.
Domaćini i organizatori skupa bili su University of Maryland University College (UMUC) i NASA Goddard Space Flight Center. Prema riječima mentorica ovo će sudjelovanje za učenike biti važno, bogato te nadasve lijepo i poticajno iskustvo. Pokazali su visoku razinu poznavanja sadržaja Programa GLOBE, izvrsno su prezentirali svoj rad, svoju školu, svoj grad i svoju zemlju, komunicirali i družili se s učenicima iz mnogih zemalja svijeta te sklopili poznanstva i prijateljstva.
Sudionici konferencije imali su priliku slušati predavanja istaknutih stručnjaka, obići izložbene prostore i laboratorije NASA Goddard Centra, razgovarati s astronautima i znanstvenicima, sudjelovati u terenskom i praktičnom radu. Mentorice hrvatskih učenika aktivno su sudjelovale u raspravama i radionicama, prezentirale su način implementacije Programa GLOBE u svojoj školi i u Hrvatskoj. Profesorice iz Medicinske škole Vrapče predstavile su svoju publikaciju GLOBE vremeplov koja je iznimno zainteresirala okupljene jer prikazuje komtinuitet provedbe Programa GLOBE od njegovih početaka u Hrvatskoj 1996. godine. Veliku pozornost privukao je i hrvatski način organiziranja godišnjih smotri i natjecanja u orijentacijskom trčanju. Sudionici su već nešto o tome znali, ali su imali još mnoga pitanja na koja su naše predstavnice dale odgovore i pojašnjenja.
U sekciji s temom Ugradnja Programa GLOBE u kurikulum, nastupila je i naša Ira Beck, prof. s iskustvima implementacije Programa GLOBE u Hrvatskoj i Školi za medicinske sestre Vrapče. Izlaganje je bilo vrlo dobro prihvaćeno, a sekcija je bila iznimno posjećena, tako da je veliki broj sudionika skupa dobio informacije o hrvatskim iskustvima. Koliko je taj primjer bio doživljen kao dobra praksa, pokazalo se sljedećih dana kad su drugi predavači isticali iznesene hrvatske primjere i projekte kao pozitivan primjer te iz mnogobrojnih ponuda našim školama za suradnju.
Naši su predstavnici imali priliku organizirano posjetiti hrvatsko veleposlanstvo u Washingtonu. Tamo su predstavili svoj rad i razgovarali o provedbi obrazovanja za održivi razvoj kao iznimno važnoj zadaći obrazovanja kojom će se u narednom periodu sve više baviti šira društvena zajednica. To su im potvrdili i djelatnici Stalne misije RH pri UN-u, kao i u Generalnom konzulatu RH u New Yorku, gdje su bili pozvani kao gosti povodom sudjelovanja na Godišnjoj svjetskoj GLOBE konferenciji.