U organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje u Osnovnoj školi Antuna Mihanovića u Osijeku, od 24. do 26. travnja 2019. održan je interdisciplinarni državni stručni skup Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj-Podrška učenicima s posebnim potrebama u kontekstu koncepta održivoga razvoja.
Na skupu je sudjelovalo 140 učitelja i nastavnika biologije, geografije i kemije. Uvodna predavanja o prepoznavanju, osobinama, potrebama, ali i izazovima u radu s potencijalno darovitim učenicima te s učenicima s teškoćama, održali su izv. prof. dr. sc. Goran Livazović s Filozofskog fakulteta u Osijeku, dr. sc. Ksenija Romstein s Fakulteta odgojnih i obrazovnih znanosti Sveučilišta J. J. Strossmayera i Josipa Mamužić, dipl. psih. iz Poliklinike SUVAG.
Drugi dan skupa bio je rezerviran za rad na terenu u parku prirode Kopački rit i na nekoliko ruta po gradu Osijeku. Sudionici skupa su u mješovitim grupama rješavali, vrednovali ili sami oblikovali zadatke i aktivnosti za učenike s posebnim potrebama te ih povezivali s domenama i očekivanjima međupredmetne teme Održivi razvoj i s ishodima drugih nastavnih predmeta. Za kretanje po terenu, rješavanje i oblikovanje zadataka sudionici su koristili različite metode koje su uključivale i dostupne mogućnosti informacijske i komunikacijske tehnologije. Zadaci i aktivnosti, osim što pridonose razvijanju kreativnosti, mogu se primijeniti za problemski usmjereno poučavanje te vježbanje strategija istraživačkog učenja i poučavanja.
Tijekom posljednjeg dana skupa, učitelji i nastavnici predstavili su primjere projekata i modela učeničkog rada iz svojih škola. Predstavljen je rad škola koje su uključene u Centar izvrsnosti Grada Osijeka, Grada Varaždina te primjeri projekata rada s darovitim učenicima u OŠ „Mladost“ i „Retfala“ iz Osijeka i Gimnazije “Matija Mesić“ iz Slavonskoga Broda. Također su predstavljeni i primjeri poučavanja biologije i kemije s djecom s teškoćama u OŠ grofa Janka Draškovića u Zagrebu. Nekoliko osnovnih i srednjih škola iz različitih dijelova naše zemlje u posterskoj je sekciji predstavilo učeničke aktivnosti i projekte u kontekstu koncepta održivoga razvoja.
Stručni skup organizirale su više savjetnice AZOO: Marina Ništ, Sonja Burčar, Vesna Milić, Borjanka Smojver i Lydia Lugar te 25 učitelja i nastavnika praktičara, uglavnom iz škola Osječko-baranjske županije.