Kako uspješno provoditi prevenciju nasilja, koji su to zaštitni čimbenici i metode rada u prevenciji te koja je uloga učitelja i nastavnika tjelesne i zdravstvene kulture u provođenju preventivnih mjera, teme su i sadržaji obrađeni na stručnom skupu Provođenje prevencije nasilja s učenicima- spriječiti, a ne liječiti. Stručno usavršavanje za 50 voditelja Županijskih stručnih vijeća tjelesne i zdravstvene kulture i preventivnih programa organizirao je Središnji državni ured za šport u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje od 14. do 16. rujna 2017. godine u Novalji na otoku Pagu.
Stručno usavršavanje dio je Akcijskog plana za provedbu programa mjera edukacije u borbi protiv nasilja u sportu na sportskim natjecanjima i izvan njih u sklopu kojega Središnji državni ured za sport i Agencija za odgoj i obrazovanje provode niz mjera edukacija odgojno-obrazovnih radnika s posebnim fokusom na razvijanje socijalnih vještina kod djece i izbjegavanja rizičnih oblika ponašanja.
Problem nasilja u sportu i rizičnih ponašanja mladih je širok problem, jer to nije samo nasilje među navijačima, već postoje brojni drugi oblici nasilja. Zajedničkim akcijama i preventivnim djelovanjem svih sudionika u društvu nasilje u sportu može se znatno smanjiti, uvodno je istaknula Nataša Muždalo, organizatorica skupa ispred Središnjeg državnog Ureda za šport, predstavljajući mjere koje se provode u sklopu Akcijskog plana. I Hrvatski fair play odbor, koji ove godine slavi 10 godina rada u Hrvatskoj, raznim akcijama uključio se u provođenje navedenog plana, a jedan od tih je čitanje Povelje fair play prije svih sportskih natjecanja učenika.
Danira Nakić, predsjednica odbora, istaknula je da je fair play skup univerzalnih temeljnih vrijednosti, a sport je izvrstan mediji za širenje tih vrijednosti. Najavila je također nekoliko akcija koje će odbor provesti u suradnji s partnerima te pozvala sve učitelje i nastavnike da se uključe i zajedno s učenicima sudjeluju na projektima fair playa. Uloga učitelja i nastavnika tjelesne i zdravstvene kulture je da kontrolira fair play odnos za vrijeme, sata i natjecanja, kazao je Jozo Škegro, viši savjetnik za tjelesnu i zdravstvenu kulturu Agencije za odgoj i obrazovanje. – Fair play odnos je važnije od rezultata. Fair play ponašanje dovodi do uspješnog razvoja pozitivnih odnosa i poštovanja unutar grupe, prema nastavniku i suparniku – kazao je Jozo Škegro.
Razvoj pozitivne slike o sebi, također je jedan od zaštitnih čimbenika u prevenciji nasilja.- Pozitivna slika o sebi je temeljan uvjet za skladan razvoj djeteta, jer dokazano je da je loša slika o sebi povezana s nepoželjnim ponašanjem. Zato kod djece, mi koji imamo vrlo važne uloge u njihovom životu, moramo razvijati samopouzdanje i samopoštovanje – kazala je Alma Rovis Brandić, viša savjetnica za socijalne pedagoge Agencije za odgoj i obrazovanje. Jedan od metoda koja poboljšava održavanje pažnje i bolju regulaciju emocija, utječe na smanjene stresa i depresije je metoda mindfulness. Na koji način i kako s učenicima raditi mindfulness, trening svjesnog usredotočenog obraćanje pažnje na sadašnje iskustvo, pojasnila je Ana Ivančan. O nasilju u sportu, ulozi policije i medija u prevenciji, prezentaciji i tretmanu nasilja u sportu zanimljiva predavanja održali Dubravko Perec, voditelj Odsjeka za sprečavanje nereda na sportskim natjecanjima MUP-a RH-a te Jura Ozmec, dugogodišnji sportski novinar.